Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@14:17:48 GMT

بررسی مشکل شوری آب آبادان

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۷۰۹۷۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛ مدیر اداره آبفا آبادان امروز در گفتگوی ویژه خبری گفت: خشکسالی بی سابقه باعث کاهش دبی رودخانه بهمنشیر شده که با توجه به مخلوط شدن آب رودخانه بهمنشیر با کارون آب شرب شهری و روستایی آبادان شور شده است.

علیرضا خلیلی نیا با بیان اینکه برای بهبود وضعیت آب در این شهرستان می توانیم دو طرح را اجرا کنیم افزود: با قطع برداشت آب از رودخانه بهمنشیر می توانیم آب شیرین را وارد مدار کنیم که با اجرای این طرح آب سهمیه بندی خواهد شد و چندین ساعت در روز قطعی آب خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: یک طرح دیگر این است که از آب بهمنشیر استفاده کنیم ولی قطعی نداشته باشیم که می توانیم در این زمینه از مردم نظرسنجی کرده و یکی از این دو راه را انتخاب کنیم.

مدیر اداره آبفا آبادان افزود: از مردم می خواهیم در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند چرا که با بهره برداری از خط دوم طرح غدیر نیز روزانه 180 هزار مترمکعب آب پمپاژ خواهد شد.

خلیلی نیا گفت: فرسودگی شبکه ها، فضای سبز شهری و انشعابات غیر مجاز عوامل هدر رفت آب هستند که باید کنترل شوند.

وی تصریح کرد: هفته گذشته ظرفیت پمپاژ آب غدیر برای آبادان از 70 هزار مترمکعب در روز به 100 هزار مترمکعب افزایش یافت و این موضوع باعث شد در شهر مشکل کمتری داشته باشیم.

مدیر اداره آبفا آبادان گفت: تکمیل خط هزار فیه به جمشیدآباد، تعریض شبکه امیرآباد، امضا تفاهم نامه با شرکت نفت برای مناطق بریم و بوارده و راه اندازی دستگاههای آب شیرین کن از اقداماتی خواهد بود که برای رفع مشکل آب در آبادان در حال اجرا است.

مدیر اداره آب روستایی آبادان نیز با حضور در گفتگوی ویژه خبری گفت: موضوع احداث خط لوله آب از محل تصفیه خانه ایستگاه ۱۱ تا تصفیه خانه شهید کشتکار به طول شش کیلومتر در آبادان مدت یکسال است که مطرح شده که با انجام آن ۲۰ هزار مترمکعب آب از طرح آبرسانی غدیر به تصفیه خانه شهید کشتکار می رسد و با مجموع ۴۰ هزار مترمکعب آب تامینی از رودخانه بهمنشیر این آب به روستاهای اروندکنار هدایت می شود.

داود حسینی افزود: در حال حاضر روزانه با استفاده از ۱۲ دستگاه تانکر کار آبرسانی به روستاهای آبادان در حال انجام است که تعداد تانکرهای آبرسان به ۲۵ دستگاه افزایش خواهند یافت.

وی افزود: استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی، وجود انشعابات غیرمجاز و فرسودگی شبکه ها از عوامل مصرف زیاد، هدر رفت آب و استهلاک شبکه های آبرسانی در مناطق روستایی است.

مدیر اداره آب روستایی آبادان گفت: برای اتصال 6 کیلومتر خط غدیر به روستاها بیش از یک ماه و نیم زمان نیاز است که مردم باید در این مدت همکاری داشته باشند.

حسینی افزود: در این هفته خطوط فرسوده آب روستایی در سه نقطه روستای سادات، خضر و دهستان نصار بازسازی خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم با اجرای اتصال طرح آبرسانی غدیر به روستاها و ترمیم خطوط فرسوده آب روستایی تا دو ماه آینده آب با کیفیت بهتر به دست مردم برسد.

  

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آبادان گفتگوی ویژه خبری آب روستایی منصور حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مجموعه گفتگو‌های آینده نزدیک با محوریت بررسی وضعیت ایران امروز و آینده‌های پیش‌رو، در قالب سلسه گفتگو‌های نزدیک قله یا به سوی دره به همت انجمن علـمی عـلـوم اجـتـماعی دانشگاه بـوعـلی سـیـنا با همکاری عـصـر پـیـشـرفـت برگزار شد.

در این برنامه گفتگو محور به صورت حضوری و یا مجازی علی مروی مدیر اندیشکده کسب‌وکار دانشگاه صنعتی شریف، اصغر عیوضی، مدیر اندیشکده ایتان، حبیب رحیم پور ازغدی، مشاور رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

و محسن دنیوی، عضو شورای مرکزی بنیاد ایران آینده، بیان دیدگاه‌ها را درباره مشکلات و ظرفیت‌های موجود کشور برای پیشرفت و ترقی کشور بیان کردند.

دیگر خبرها

  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر