Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@17:14:06 GMT

صنعت نوغانداری کاشمر نیازمند حمایت

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۷۱۱۳۳

صنعت نوغانداری کاشمر نیازمند حمایت

قدس انلاین : رئیس اداره جهادکشاورزی کاشمر گفت: با توجه به مشکلات موجود نوغانداران کاشمری نیازمند حمایت بیشتری هستند.

 سیدابوالقاسم موسوی ظهر امروز در بازدید از کارگاه‌های کرم ابریشم اظهار کرد: پرورش کرم ابریشم برای تولید تجاری ابریشم، از سال‌های دور در شهرستان رواج داشته است. وی ادامه داد: صنعت نوغانداری بخش مهمی از اشتغال جامعه زنان روستایی را در تعداد زیادی از روستاهای بخش کوهسرخ بویژه طرق، قراچه، پایین دره، کریز و موشک را بخود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
رئیس اداره جهادکشاورزی کاشمر با بیان اینکه نوغانداران شهرستان جمعیتی بالغ بر 480 نفر را شامل می‌شود، اظهار کرد: با همکاری شبکه دامپزشکی شهرستان اقدامات آموزشی و ترویجی متعددی بخصوص در مورد وضعیت بهداشت و ضدعفونی جایگاه‌ها انجام شده است. وی با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز فعالیت نوغانداران در سال جاری حدود 92000 مترمربع سالن سرپوشیده بصورت رایگان سمپاشی وضدعفونی گردیده است، تعداد جعبه نوغان وارد شده به شهرستان را 875 جعبه عنوان کرد و گفت: هر جعبه نوغان با قیمت معادل 7500 تومان در اختیار پرورش دهنده قرار گرفت. موسوی یادآور شد؛ نوغان‌دار در حال حاضر می‌تواند آن را به قیمتی حدود 36 هزار تومان به فروش برساند. وی با بیان اینکه سرمازدگی ابتدای فصل درختان توت و کمبود برگ موجب افت 4 تا 5 درصدی عملکرد در تولید پیله کرم ابریشم شد، گفت: با وضعیت موجود میانگین تولید هر جعبه نوغان 38 کیلوگرم برآورد می‌شود که با احتساب قیمت 36 هزار تومان به ازای هر کیلو پیله تر درآمد ناخالصی بالغ بر یک میلیون و 138 هزار تومان را در هر جعبه برای نوغاندار به همراه دارد. رئیس اداره جهادکشاورزی کاشمر در پایان اظهار امیدواری کرد؛ با افزایش آگاهی و اطلاعات نوغانداران در زمینه پرورش و همچنین نگهداری درختان توت و کاهش خسارات ناشی از عدم رعایت نکات بهداشتی؛ شاهد افزایش عملکرد و بهبود وضعیت درآمدی این قشر از کشاورزان باشیم به نحوی که در آینده بخش بیشتری از جامعه کشاورزان به صنعت نوغانداری متمایل شوند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نوغانداران نوغانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری

حسینی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: کمیته امداد در زمینه تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرآیند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرده است.

او افزود: از این طریق، ۱۷ هزار و ۷۴۵ سالمند تحت پوشش مراکز نیکوکاری قرار گرفته اند.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • باید از ماشین‌آلات معدنی تولید داخل حمایت شود
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی