Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، ضیافت افطار و نشست صمیمانه آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با جمعی از مددجویان كمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و مؤسسه خیریه ایتام مهدی فاطمه(س) شب گذشته، 18 خردادماه در شیراز برگزار شد.
صمیمت این محفل به حدی بود كه آیت‌الله دژكام بعد از سخنرانی به میان فرزندان ایتام رفته و از نزدیك پای سخنان آنان نشست و از مدیران نیز درخواست كرد تا چنین كاری را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین معامله را كسانی انجام می‌دهند كه امورات خود را برای خدا قرار می‌دهند
آیت‌الله دژکام در این نشست با بیان اینكه می‌توان تمام زندگی خود را برای خدا قرار داد، افزود: بهترین معامله را کسی کرده که تمام زندگیش را برای خدا قرار داده است.
وی با یادآوری آیاتی از قرآن كریم تأكید كرد كه خداوند می‌فرماید كه از شما جان و مالتان را می‌خرم و در عوض به شما نعمت بهشت را عطا می‌كنم.

لزوم توجه به اخلاص در اعمال
امام جمعه شیراز همچنین لزوم توجه به اخلاص در اعمال نیز را یادآور شد و افزود: حضرت زهرا(س) فرمودند هر کس خالصانه اعمال خودش را به درگاه خدا انجام دهد، خدا هم بهترین مصلحت‌های زندگی‌اش را نصیبش می‌کند.
وی در ادامه سخنان خود اظهار كرد:‌ گاهی یتیمی را که مطرح می‌کنیم، گمان می‌كنیم كه یک محرومیت است اما از آیات قرآن می‌توانیم بفهمیم که این یتیم بودن یک فرصت است چنانچه پیامبر(ص) با خودش از كودكی یتیم بوده است.
آیت‌الله دژكام گفت: ممكمن است همه شما بگویید یک کسر و کمبودی در زندگیتان هست اما چه کسی هست که کسر و کمبودی نداشته باشد؟ بسیاری از همین کسانی که می‌بینید به ظاهر در زندگی خود بهره‌مند هستند، باز هم با كمبودهایی دارند.

حتی یتیم بودن هم یك فرصت است
نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: در همین حالت یتیمی و محروم بودن از بسیاری از امكانات، پیامبر(ص) درست شد لذا نگوییم این مسئله فرصت ما را محدود می‌کند بلکه فرصت ما را افزایش می‌دهد و اصولاً یکی از لطف‌های خداوند به پیامبر(ص) این بود که یتیم شد. برای اینکه پدر همین‌طور که محبت می‌کند حق آن هم بسیار سنگین است و حتی یك بی ادبی كوچك به پدر، موجب سقوط فرزند می‌شود.
وی خطاب به ایتام حاضر در این جلسه گفت: خداوند متعال برای شما درهایی را باز کرده و شما هم از این‌ها عبور كرده و چشم همه جامعه ایران را روشن کنید به جوانان پر توانی که کشور را به سوی پیشرفت و تعالی هر چه بیشتر پیش ببرید.

جلسات ایتام باید در فضایی كاملاً صمیمی برگزار شود
آیت‌الله دژكام همچنین تأكید كرد كه در چنین جلسه‌ای مسئولان باید عقب بنشینند و آقازاده‌ها (خطاب به ایتام) در جلو بنشینند و چنین جلساتی باید از حالت رسمی خارج شده و در فضایی كاملاً صمیمی برگزار شود تا من بتوانم عیب و ایرادهای خود را ببینم و اصلاح كنم كه این مسئله قطعاً در جامعه هم اثرگذار است.
امام جمعه شیراز با یادآوری یتیم‌نوازی امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) گفت: بنای مولای متقیان در یتیم‌نوازی تشریفاتی نبوده است لذا این‌گونه جلسات هم باید از تشریفات به دور باشد و در آن صمیمت و محبت و مودت ایجاد شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي امام جمعه شيراز رسيدگي به ايتام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دوشنبه، حجت الاسلام هادی صادقی معاون قوه قضائیه و رئیس توسعه حل اختلاف کشور به همراه امین اسدی سرپرست فرمانداری ملارد و جمعی از مسئولان قضائی و مدیران شهرستان با برپایی میز خدمت در مسجد خاتم الانبیا مارلیک (مصلای نماز جمعه) پاسخگوی مطالبات مردم شدند.

بر اساس این گزارش، در این میز خدمت، شهروندان به صورت چهره به چهره مسائل و درخواست خود را با مسئولان قضائی و دیگر مدیران دستگاه‌ها در میان گذاشته، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

گفتنی است که مسئولان پاسخگو در میز خدمت پس از بررسی درخواست مراجعین، دستورات لازم را برای رسیدگی صادر و برخی از شهروندان را برای پیگیری مطالباتشان به اداره متبوع خود دعوت کردند.

کد خبر 6085998

دیگر خبرها

  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • مازندران نیازمند قطار محلی و آزادراه ساحلی است
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • امام جمعه رشت : بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • قضات و کارکنان عدلیه کرمان حامی ۱۳۵ کودک یتیم شدند
  • ۸۴۷ فرزند یتیم ومحسنین تحت حمایت در طرح اکرام ایتام بهشهر