Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@19:53:00 GMT

انتقاد سفرای اروپایی از سیاست‌های ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۷۱۴۲۹

انتقاد سفرای اروپایی از سیاست‌های ترامپ

شماری از سفرای ۲۸ کشور اتحادیه اروپا در نامه‌ای سرگشاده از اعمال تعرفه بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از اروپا انتقاد کردند و از واشنگتن خواستند تا منافع مشترک را در نظر بگیرد.

خبرگزاری فارس: سفرای اروپایی در جریان نامه‌ای سرگشاده از اقدام آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه‌های جدید بر فولاد و آلومینیوم انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ۲۸ سفیر اروپایی به نمایندگی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در واشنگتن به همراه نماینده اتحادیه اروپا در آمریکا در این نامه ضمن اعتراض به تعرفه‌ها، خواستار ساختار تجارت منصفانه شدند.

در این نامه آمده است: «مانند هر اقدام مشارکتی، اقدام یک‌جانبه به دیگر همکاران ضرر وارد می‌کند و به طور کلی روابط را در معرض خطر قرار می‌دهد. وضع تعرفه بر آلومینیوم و فولاد وارداتی از اروپا؛ وارداتی که دارای ارزش بالایی هستند و از صنایع آمریکا حمایت می‌کنند گام مهمی در راستای سیاست‌های حمایتی دولت است. این سیاست به صنعت خودرو آمریکا مربوط می‌شود. صنعتی که میلیارد‌ها در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده و میلیون‌ها شغل در این کشور ایجاد کرده است.»

سفرا اعلام کردند که اتحادیه اروپا مقصد عالی کالا‌های آمریکایی است تاکید کرد که نرخ تعرفه‌های این منطقه ثابت و قابل پیش‌بینی بود. آن‌ها از آمریکا خواستند که بر مواردی تمرکز کند که برای هر دو طرف سود داشته باشند. مواردی مانند اقدام در راستای ساختار تجارت جهانی عادلانه، بهبود دسترسی به بازار، حمایت از مالیکیت معنوی از جمله این موارد بودند.

ماه گذشته میلادی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که از اول ماه جولای بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا تعرفه ۲۵ درصدی اعمال خواهد کرد.

اتحادیه اروپا هم اعلام کرد که اقدام متقابل و شکایت از آمریکا به سازمان تجارت جهانی را در دستور کار دارد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003SyN

منبع: فردا

کلیدواژه: سفرای اروپایی آمریکا تعرفه ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد هیچ همبستگی میان کشورهای اتحادیه اروپا در مواجه با سیاست بلوک در قبال روسیه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، بورل در سخنرانی در دانشگاه آکسفورد گفت: تمامی کشورهای اتحادیه اروپا این ارزیابی (که روسیه تهدیدی برای موجودیت است) را ندارند. برخی کشورهای اتحادیه اروپا می‌گویند که روسیه تهدیدی علیه موجودیت ما نیست و دوست خوبی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا چنین نظری ندارد اما چندین کشور با چنین دیدگاه پیدا می‌شوند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دوگانگی سیاسی حال حاضر در آمریکا باعث تاخیر نیم ساله در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین در زمان جنگ شده است.

بورل افزود: نیمی از سال زمان زیادی است و می‌تواند به معنای تفاوت در پیروزی یا شکست باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند