Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@04:40:56 GMT

ورودي آب سد آسک هنديجان کاهش يافت

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۷۲۴۰۸

ورودي آب سد آسک هنديجان کاهش يافت

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - فرماندار هنديجان با اشاره به کاهش دبي ورودي آب سد آسک گفت: تکميل هر چه سريعتر ايستگاه پمپاژ رحيم آباد اين شهرستان، براي جلوگيري از قطعي احتمالي آب شرب شهروندان هنديجان ضروري است.

کورش مودت روز شنبه در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران هنديجان که به منظور پيشگيري از قطع احتمالي آب شرب اين شهرستان تشکيل شده بود اظهار کرد: هم اکنون بخش زيادي از آب هنديجان از مخزن سد آسک تامين مي شود و طرح افزايش آب شرب هنديجان از محل آب کارون و از طريق اجراي ايستگاه پمپاژ رحيم آباد به منظور کاهش وابستگي به آب اين سد در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: در ايام نوروز امسال به دليل برداشت بي رويه کشاورزان در شهرستان هاي بالادست هنديجان، ورودي آب سد آسک به شدت کاهش يافت و اين مساله موجب قطعي آب شرب در روزهاي 29 اسفند 96 و اول فروردين امسال در اين شهرستان، و نارضايتي شديد شهروندان را به همراه داشت.
فرماندار هنديجان با تاکيد بر اينکه نبايد اجازه داد تنش آبي با قطعي مجدد آب در اين شهرستان تکرار شود افزود: با وجو تاکيد استاندار خوزستان مبني بر ممنوعيت کشت تابستانه در خوزستان، کشاورزان برخي شهرستان هاي بالادست رودخانه هنديجان قصد برنج کاري را دارند که در صورت انجام، ورودي آب سد آسک به طور کامل قطع و موجب مشکلات جدي براي تامين آب شرب هنديجان خواهد شد.
مودت با اشاره به اقداماتي که در اين مدت براي پايداري و بهبود کيفيت آب هنديجان انجام شده گفت: کمبود و ظرفيت پايين مخازن آبفا در اين شهرستان موجب کاهش حجم ذخيره سازي آب براي مواقع بحراني شده بود که با اقدامات انجام شده توسط آبفا در اين مدت، مخزن ذخيره سازي آب شرب اين شهرستان پس از 12 سال لايروبي، و با خارج سازي رسوبات با عمق 90 سانتيمتر هم اکنون مدت زمان نگهداري آب از پنج ساعت به 12 ساعت افزايش يافته است.
وي ادامه داد: هماهنگي لازم با بخشداران(مرکزي و چم خلف عيسي) براي آبرساني با تانکر به روستاها در صورت قطعي آب به عمل آمده است، هر چند انتظار داريم با تکميل هر چه سريعتر ايستگاه پمپاژ رحيم آباد يا کنترل و ممنوعيت کشت در بالادست وارد بحران قطعي آب نشويم.
به گزارش ايرنا مردم شهرستان هنديجان از صبح روز سه شنبه 29 اسفند 96 تا ساعت 19 پيش از سال تحويل و از ساعت هفت صبح روز چهارشنبه اول فروردين 97 تا ساعت 18 بعدازظهر به طور کامل با قطع آب رو به رو بودند.
سد انحرافي آسک که در روستاي مشراگه از توابع بخش چم خلف عيسي هنديجان قرار دارد، زماني مخزن آن 15ميليون متر مکعب ظرفيت داشت ولي هم اکنون به دليل رسوب زياد اين حجم به کمتر از 2 ميليون متر مکعب کاهش يافته که بايد براي لايروبي آن اعتباري در نظر گرفت.
برداشت بي رويه آب از رودخانه زهره توسط کشاورزان شهرستان هاي بالادست هنديجان ضمن خشک شدن رودخانه در هنديجان موجب مشکلات زيادي براي تامين آب شرب اين شهرستان در سال هاي اخير شده است.
شهرستان هنديجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و يکي از بنادر مهم تجاري و صيادي اين استان است.
7163/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد ظهر سه شنبه در بازدید از روستاهای سطح بخش آبپخش اظهار داشت: برخی از روستاهای بخش آب‌پخش از جمله چم‌درواهی با توجه به نداشتن دهیاری و اعتبار کم روستا نیازمند توجه بیشتر مسئولان شهرستان هستند.

وی افزود: ۲ روستای چم دوراهی و میاندشت در مسیر اصلی ورودی و خروجی بخش آب‌پخش قرار گرفته‌اند و این موضوع نیازمند توجه بیشتر به ورودی‌های این روستاها به منظور جذب گردشگر است.

سرپرست بخشداری آب‌پخش ابراز داشت: آسفالت بریدگی‌های مسیر اصلی روبروی روستای میاندشت و ورودی این روستا از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دشتستان است.

کد خبر 6093283

دیگر خبرها

  • کشف قاچاق سوخت در هندیجان
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در هندیجان
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • قطعی آب در شهرک خاوران تبریز
  • تصمیم قطعی رئال برای جشن قهرمانی
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • قطعی برق در ۸ شهرستان گیلان
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد