Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-09@16:33:27 GMT

تولید محیط پرورش سلول های بنیادین به همت محققان شیرازی

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۷۲۹۷۰

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، محققان یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری فارس، محیط کشت‌های سلولی مورد نیاز برخی مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی را تولید و روانه بازار می‌کند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: این محیط کشت‌های سلولی در پرورش سلول‌های بنیادی، تحقیقات مراکز پیوند اعضا و تشخیص بیماری‌های سلولی و ژنتیکی کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی جوکار افزود: این محیط کشت‌های سلولی منبع مواد غذایی و محیط پایه برای پرورش و تکثیر سلول‌ها و بافت‌های انسانی و گیاهی محسوب می‌شوند.
وی گفت: محیط کشت سلولی از ترکیب انواع اسید آمینه، مواد معدنی، اسید‌های آلی و برخی ویتامین‌ها در حجم‌ها و غلظت‌های مختلف تولید می‌شود.
جوکار تولید کیت‌های استخراج DNA از بافت‌های انسانی وگیاهی را از دیگر محصولات این شرکت دانش بنیان برشمرد و گفت: این کیت‌ها در تشخیص بیماری‌ها و اختلالات ژنتیکی استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه محصولات زیست فناوری این شرکت در شرایطی کاملا استریل و در دمای استاندارد تولید می‌شود، افزود: این محصولات متناسب با نیاز مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی در حجم‌ها و غلظت‌های مختلف تولید و بسته بندی می‌شود.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این محصولات از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های خارجی ست، گفت: محیط‌های کشت سلولی و کیت‌های استخراج DNA تولیدی این شرکت با یک سوم قیمت نمونه‌های خارجی ساخته و به مراکز مصرف عرضه می‌شود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما سلول بنیادین محقق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: ارسال لایحه تقویت مدارس دولتی به مجلس / این دولت روزی 8 مدرسه ساخته است

وزیر آموزش و پرورش در جمع اعضای انجمن تعلیم و تربیت اسلامی استان قم گفت: لایحه تقویت مدارس دولتی به مجلس خواهد رفت.   به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی،  وزیر آموزش و پرورش که همزمان با دومین سفر رئیس جمهور به استان قم سفر کرده است در جمع اعضای انجمن تعلیم و تربیت اسلامی گفت: امروز تمرکز ما بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. چهار نگاشت برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه شده است. امسال سال ترمیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. دستور العمل مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب خواهد شد.   وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: تقویت دانشگاه فرهنگیان را شروع کردیم و این دانشگاه هیئت جذب مرکزی پیدا کرد.   سند ملی آموزش به معلمان در دانشگاه فرهنگیان پیگیری خواهد شد.   صحرایی همچنین گفت که لایحه تقویت مدارس دولتی به مجلس خواهد رفت.   وی افزود: در این دولت روزانه متوسط ۸ مدرسه ساخته شد و به زودی الگوی معماری ایرانی اسلامی در ساخت مدارس اجرا خواهد شد.   صحرایی خاطر نشان کرد: هفته قبل نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و ماده واحده آن نیز روز گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.   آیین نامه مسیر رشد معلمی اکنون در حال پیگیری است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وزیر آموزش و پرورش: مدیران فرزندانشان را به مدارس دولتی بفرستند تا این مدارس مورد توجه قرار بگیرد وزیر آموزش و پرورش : هزار مدرسه کانکسی داریم/ بودجه تجهیزات ما از محل دو درصد عوارض گاز است

دیگر خبرها

  • صحرایی: سه هزار استعداد برتر ملی بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بخشی از کانون‌های ریزگرد قم تحت پوشش خاک‌پوش‌ها قرار می‌گیرد
  • وزیر آموزش و پرورش: ارسال لایحه تقویت مدارس دولتی به مجلس / این دولت روزی 8 مدرسه ساخته است
  • نگاه پلیس به دستگاه تعلیم و تربیت ستودنی است
  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازنگری شود
  • آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌ کردن سند تحول بنیادین از مدرسه است
  • اجرای «سند تحول بنیادین» اولویت آموزش و پرورش باشد
  • کشف راه‌حل پرورش گیاهان در سیاره سرخ
  • ایجاد شکل خاصی از گرافن برای بهبود باتری سدیم یون
  • کسب رتبه ۱۳ تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان