Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@20:09:57 GMT

تو دل برو! بروسکتا

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۷۳۱۹۶

تو دل برو! بروسکتا

کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - ترجمه‌ی مهرزاد مهاجر:
نمی‌شود عاشق غذاهای خوش‌مزه باشید و غذاهای ایتالیایی را دوست نداشته باشید. غذاهای ایتالیایی در تمام دنیا مشهورند و در همه‌جا رستوران‌های ایتالیایی پیدا می‌شود.

اما غذاهاي محبوب ايتاليايي فقط به پيتزا و لازانيا و انواع پاستا و ماكاروني خلاصه نمي‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بروسكِتا» در اصل نوعي پيش‌غذاست، اما آن‌قدر خوش‌مزه و كامل است كه مي‌تواند به‌عنوان غذاي اصلي هم مصرف شود.

تاريخچه‌ي آن به قرن پانزدهم ميلادي در منطقه‌ي توسكاني مي‌رسد و انواع گوناگوني دارد؛ در برخي از انواع امروزی آن از فلفل‌قرمز تند، گوجه‌فرنگی، سبزیجات، انواع لوبیا، گوشت دودی و انواع پنير استفاده مي‌كنند. اما در مشهوترين و پرطرفدارترين نوع آن، مثل بروسكتاي امروز ما، ریحان، گوجه‌فرنگی تازه، سیر و پنیر موزارلا به‌كار مي‌آيد.

1. ابتدا يك يا دو حبه سير را خرد كنيد و در يك كاسه بريزيد. حالا كمي روغن زيتون به آن اضافه كنيد. كمي نمك و فلفل سياه هم فراموش نشود. البته اگر فلفل سياه تازه داريد كه چه بهتر؛ رويش آسياب كنيد.

2. براي بروسكتا به نان «چاباتا» نياز داريم. امروزه در ايران بيش‌تر نانوايي‌هاي فانتزي يا كارخانه‌هاي صنعتي نان فانتزي، اين نوع نان را توليد مي‌كنند. اما اگر به نان چاباتا دسترسي نداريد، مي‌توانيد از ديگر انواعِ نان ساندويچي استفاده كنيد.

در اين مرحله نان چاباتا را حلقه‌حلقه كنيد و در كاسه بغلتانيد. بعد آن‌ها را در سيني بچينيد و چند دقيقه در فر يا اووِن‌توستر بگذاريد تا برشته شوند.

3. روي هرتكه نان، يك حلقه پنير موزارلا بگذاريد و صبر كنيد تا پنير روي حلقه‌هاي نان چاباتا آب شود. اگر پنير موزارلاي بسته‌اي يا تيوپي نداريد، از پنير موزارلاي رنده‌شده‌ي پيتزا هم مي‌شود استفاده كرد.

4. حالا چند گوجه‌فرنگي متوسط را پوست بگيريد و خرد كنيد و روي هرتكه از نان‌ها چند تكه گوجه‌فرنگي بچينيد.

5. در پايان چند برگ تازه‌ي ريحان روي نان‌ها بچينيد. اين هم از بروسكتاي خوش‌مزه‌ي ايتاليايي.

نوش جان!

فوت آخر!

مي‌توانيد در كنار پنير موزارلا، از كمي پنير چدار يا گوداي رنده‌شده هم استفاده كنيد.

در همین زمینه: آشنایی با روش تهیه سوپ نخود فرنگی و جعفری با خامه ترش؛ برای افطاری آشنایی با روش تهیه باقلوا، گردو و کشمش شکلاتی؛ مخصوص ماه رمضان آشنایی با روش تهیه حلوای گل سرخ برای افطار

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • ۲۰ ناهار سبک و فوری برای روز‌های بی‌حوصلگی
  • تبدیل شیر گاو به پنیر توسط بانوی مسن آذربایجانی (فیلم)
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید