Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@01:32:26 GMT

عواقب همسرگزینی اینترنتی

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۷۳۴۸۳

طرح ملی همسان با اضافه شدن استان‌های مرکزی و کردستان به طرح ملی همسان گزینی در حال حاضر ۶ استان در این طرح فعال‌شده‌اند و نزدیک به ۵۰۰ معرف هم با این طرح همکاری می‌کنند. بیش از ۱۷ هزار معرفی ازدواج از طریق این طرح صورت گرفته است و بیش از ۲ هزار نفر از طریق این سامانه ازدواج‌کرده‌اند.

زهره حسینی، مدیر «طرح ملی همسان گزینی» در خصوص ماهیت همسان گزینی و تفاوت آن با مدل‌های اینترنتی همسریابی با اشاره به اینکه در یک تعریف کلی، همسان گزینی از ابزار مدرن برای علمی‌تر شدن ازدواج‌های سنتی است گفت: همسان گزینی با حضور و نظارت خانواده‌ها صورت می‌گیرد تا به ازدواج‌های پایدار و موفقی منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسینی اظهار داشت: در سایت‌های اینترنتی همسریابی معمولاً دختر و پسر بدون اطلاع خانواده ثبت‌نام کرده، ارتباط می‌گیرند و اغلب ارتباطات به دوست‌یابی منجر شده و از ازدواج خبری نیست.

وی افزود:، اما در سامانه ملی همسان گزینی با بهره‌گیری از فعالیت شبکه معرفان ازدواج و مشاوران متخصص و با محوریت خانواده‌ها تلاش می‌شود، معرفی‌ها منجر به ازدواج پایدار و موفقی شود.

به گفته مدیر طرح ملی همسان گزینی مهم‌ترین محور‌هایی که موجب تمایز طرح ملی همسان گزینی با سایر مدل‌های همسریابی است، عبارت‌اند از: محوریت خانواده‌ها و نظارت و پشتیبانی آن‌ها در کلیه مراحل، وجود آموزش‌های لازم پیش از ازدواج؛ حین عقد و پس از ازدواج به‌طور رایگان در سیستم مدیریت آموزشی و وجود آزمون‌های استاندارد روان‌شناختی که به فرآیند همسان گزینی و ارائه بهتر خدمات مشاوره‌ای کمک می‌کند.

حسینی ادامه داد: پایش ازدواج‌ها تا ۴ سال پس از ازدواج و فرهنگ‌سازی درزمینهٔ استفاده از خدمات مشاوره‌ای قبل و پس از ازدواج و استفاده از شبکه معرفان و خیران برای معرفی زوج‌های جوان به‌منظور جلوگیری از ایجاد ارتباطات مستقیم و هرگونه سوءاستفاده، بهره‌گیری از شبکه مشاوران و روانشناسان خبره به‌منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای به جوانان و خانواده‌هایشان و فرهنگ‌سازی در جهت استفاده از این بستر و توسعه‌پذیری بر مبنای الگو و طرح قابل توسعه در تمامی سازمان‌ها؛ نهاد‌ها و ارگان‌ها و ارائه بستر و زیرساخت به‌تمامی سازمان‌ها و نهاد‌ها و ارگان‌ها به شکل رایگان همچنین توجه کامل به امنیت اطلاعات ثبت‌شده و در نظر داشتن نکات امنیتی چه ازلحاظ فنی و چه ازنظر نیروی انسانی و بهره‌مندی از شبکه راستی آزمایان به‌منظور بررسی صحت‌وسقم اطلاعات افرادی که در سامانه همسان گزینی ثبت‌نام می‌نمایند و جلوگیری از فریب اطلاعاتی در امر ازدواج از شاخصه‌های طرح ملی همسان گزینی است.

مدیر طرح ملی همسان گزینی اعلام کرد: با توجه به اینکه اولین ازدواج‌های این طرح از بهمن ۹۳ (در دوران اجرای آزمایشی طرح) ثبت‌شده است؛ پایش موفقیت و دوام ازدواج‌ها هر شش ماه یک‌بار صورت پذیرفته است و خوشبختانه تاکنون موردی از طلاق مشاهده نشده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه ازدواج ازدواج اینترنتی همسر یابی ازدواج سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الکساندر چفرین: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی و عواقب آن ویرانگر خواهد بود

رئیس یوفا راه افتادن پروژه سوپرلیگ را از نظر ورزشی و اقتصادی ویرانگر می‌داند.

طرفداری | رئیس یوفا بار دیگر مخالفت قاطع خود و سازمان تحت مدیریت‌اش را با پروژه سوپرلیگ اعلام کرد.

رئیس یوفا، الکساندر چفرین، در مجمع عمومی لیگ‌های اروپایی در شهر لندن، بار دیگر مخالفت قاطع یوفا با به گفته خودش"پروژه غیراخلاقی سوپرلیگ" را "حیاتی" خواند و هشدار داد که عواقب این طرح برای لیگ‌های ملی، از نظر ورزشی و اقتصادی "فاجعه‌بار و ویرانگر" خواهد بود. چفرین در این مجمع که اولین بار با حضور پدرو پروئنزا، رئیس جدید پرتغالی این اتحادیه برگزار می‌شد، گفت:

تاکید می‌کنم که سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی است که در صورت راه افتادن چنین پروژه‌ای عواقب آن از نظر ورزشی و اقتصادی فاجعه‌بار و ویرانگر خواهد بود. یوفا اهمیت پیوند مستقیم بین رقابت‌های باشگاهی ما و لیگ‌های ملی در سراسر اروپا را به رسمیت می‌شناسد و از آن قدردانی می‌کند.

رئیس اسلوونیایی یوفا در ادامه صحبت‌های خود گفت:

یک تفاهم‌نامه جدید بین یوفا و لیگ‌های اروپایی ایجاد شود که نه تنها تعهدات متقابل را رسمی و شفاف می‌کند، بلکه پیام روشنی مبنی بر اتحاد یوفا و ذینفعان این حوزه را ارسال می‌کند. با همکاری یکدیگر در چارچوب این تفاهم‌نامه، برای توسعه پایدار فوتبال در سطح ملی و بین‌المللی تلاش خواهیم کرد. تمرکز ما بر ترویج فوتبالی جذاب، تعادل رقابتی قوی، سلامت مالی، حاکمیت خوب و رشد فوتبال در سراسر اروپا خواهد بود.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • الکساندر چفرین: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی و عواقب آن ویرانگر خواهد بود
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی