Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛  به نقل از پایگاه اینترنتی النجم الثاقب، منابع یمنی از کشته شدن یکی از فرماندهان نظامی وابسته به ائتلاف متجاوزان در جبهه ساحل غربی این کشور خبر دادند.
منبعی نظامی تاکید کرد محمد عوض الیافعی فرمانده گروهان پنجم از لشکر یکم به دست نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه ساحل غربی به هلاکت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: یمن کشته نظامی وابسته ساحل غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد

تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف، بسته جدید کمک نظامی آمریکا در راه رسیدن به اوکراین، عدم امکان عضویت کی‌یف در ناتو در آینده نزدیک، ارسال سلاح از آلمان به اوکراین و سخنان بلینکن درباره مذاکرات صلح با مسکو، از رویدادهای مهم جنگ هستند. - اخبار بین الملل -

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کی‌یف، ائتلاف آتلانتیک شمالی را متهم کرد که به دو نکته از توافقنامه در مورد حمایت نظامی وعده داده شده به کی‌یف پایبند نبوده است.

به عقیده او، موفقیت نیروهای مسلح اوکراین در درگیری به تثبیت اوضاع در جبهه، توانایی ارتش این کشور، به دست گرفتن ابتکار عمل و آغاز یک ضد حمله بستگی دارد که به گفته او، همه این عوامل از طریق سه نکته قابل دستیابی است.

زلنسکی توضیح داد: من معتقدم که اولین نکته که بسیار سخت بود تکمیل شده و بسته کمکی و حمایت مالی وجود دارد. این بدان معناست که می‌توانیم روی دریافت این پول حساب کنیم. نکته دوم - تحویل به موقع است که پیشرفت کمی حاصل شده، اگرچه تحویل "تا حدی" آغاز شده است.

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به این مسئله که سرعت بخشیدن به این روند بسیار مهم است، افزود: نکته سوم، مهمترین نکته است و آن "چیزی" است که اوکراین می تواند به دست آورد و در شرایط کنونی از اهمیت تعیین کننده‌ای برخوردار است. "و این "چیز" مهم ترین است. من در مورد نکته چهارم صحبت نمی‌کنم که مربوط به انواع سلاح و نحوه استفاده از آنهاست که این یک گفتگوی جداگانه است. 

زلنسکی شکایت کرد که اعضای ناتو به طور منظم فقط اولین نکته توافقات را اجرا کرده و بقیه موارد بدون توجه کافی باقی مانده است.

استولتنبرگ نیز در جریان سفر از قبل اعلام نشده خود به کی‌یف، اذعان کرد که اعضای ناتو اخیراً از اوکراین حمایت کامل وعده داده شده به کی‌یف را ارائه نکرده‌اند و عواقب آن در جبهه نبرد قابل مشاهده است. او وضعیت کنونی اوکراین را سخت خواند، ولی ابراز امیدواری کرد که «هنوز دیر نشده» و اطمینان داد که «کمک‌ها در راه است».

استولتنبرگ یادآور شد که سامانه‌های پاتریوت همچنان در اولویت ارسال تسلیحات به اوکراین  قرار دارند.

دبیرکل ناتو همچنین اعلام کرد که کمیته نظامی ائتلاف در نظر دارد در تاریخ 16 مه نشستی در بروکسل در سطح وزرای دفاع کشورهای عضو برگزار کند که در آن حمایت بیشتر از اوکراین مورد بحث قرار خواهد گرفت. وی بار دیگر وعده داد که ناتو کی‌یف را در مسیر برگشت ناپذیر پیوستن به این ائتلاف قرار می‌دهد.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هفتصد و نود و هفتمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

کاخ سفید:  تسلیحات جدید در راه رسیدن به اوکراین است

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید شب گذشته در یک نشست خبری اعلام کردکه بسته کمک نظامی جدیدی که هفته گذشته اعلام شد، شامل سلاح‌ها و تجهیزات نظامی از ایالات متحده در حال رسیدن به اوکراین هستند.

وی گفت: «آنها بزودی کمک‌های نظامی دریافت می‌کنند. تسلیحات نظامی جدید در نظر گرفته در راه هستند.»

عدم امکان عضویت اوکراین در ناتو طی چند سال آینده

توماس رایت، مدیر ارشد برنامه ریزی استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست شورای آتلانتیک، اعتراف کرد که اوکراین تا چند سال آینده به عضویت ائتلاف آتلانتیک شمالی پذیرفته نخواهد شد.

رایت با اشاره به اینکه موضوع پذیرش اوکراین در ناتو اخیراً کانون توجه را تغییر داده و ابهام ضمنی ناپدید شده است، گفت: اگر به گذشته نگاه کنید، قبل از ویلنیوس، کمی این حس وجود داشت که مسئله نقش اوکراین در ناتو، به اصطلاح، دوگانه بود: این کشور یا عضو است یا نیست. به گفته این مقام کاخ سفید، کی‌یف حداقل در آینده نزدیک به عضویت ناتو در نخواهد آمد، برای اینکه اوکراین در میانه یک درگیری مسلحانه قرار دارد.

او افزود: «ما قادر خواهیم بود اقداماتی را انجام دهیم که دفاع و امنیت آن را  اکنون و همچنین در چند سال آینده تا حدودی تقویت کند. به طوری که وقتی زمان مناسب فرا برسد و اوکراین به ناتو ملحق شود، در موقعیت قوی تری قرار خواهد گرفت.»

تردید استولتنبرگ درباره بررسی فوری عضویت اوکراین در ناتو

دبیرکل ناتو انتظار ندارد که در اجلاس سران این سازمان که در ماه جولای در واشنگتن برگزار خواهد شد، در مورد عضویت اوکراین در این ائتلاف تصمیم گیری شود.

ینس استولتنبرگ در کنفرانس مطبوعاتی مشترک به همراه ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کی‌یف اعتراف کرد: «برای چنین تصمیمی، ما به رضایت همه اعضای ائتلاف و نه اکثریت، بلکه تمامی 32 متحد نیاز داریم. و من انتظار ندارم چنین توافقی در اجلاس جولای حاصل شود.»

وی همچنین گفت که با رهبر اوکراین درباره مقدمات نشست نمایندگان ائتلاف در ایالات متحده گفتگو کرده و ابراز امیدواری کرد که زلنسکی در آن شرکت کند. در عین حال، استولتنبرگ در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اشاره کرد که ناتو کی‌یف را در مسیر برگشت ناپذیر پیوستن به ائتلاف قرار خواهد داد.

تشکیل کمیته نظامی ناتو برای تقویت حمایت از اوکراین

دفتر مطبوعاتی ائتلاف آتلانتیک شمالی شب گذشته گزارش داد که کمیته نظامی ناتو در نظر دارد تا در تاریخ 16 ماه مه در بروکسل نشستی را در سطح وزرای دفاع کشورهای عضو برگزار کند که در آن حمایت بیشتر از اوکراین مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در اولین نشست، وزرای دفاع در قالب شورای اوکراین و ناتو برای بحث در مورد تشدید اقدامات نظامی روسیه علیه اوکراین، وضعیت میدانی و حمایت بیشتر ناتو و متحدانش از اوکراین ملاقات خواهند کرد.  یادآوری شده که نشست کمیته نظامی فرصتی را برای سران دفاعی فراهم می‌کند تا در مورد اولویت‌های کلیدی و موضوعات دارای اهمیت استراتژیک برای ناتو گفتگو کنند.

اشاره به خودنمایی کی‌یف در مشارکت در قتل خبرنگاران روسی

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد شب گذشته، در نشست چهل و ششمین نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی این سازمان ابراز تاسف کرد که مقامات کی‌یف آشکارا دخالت خود در ارتکاب جنایات علیه روزنامه نگاران روسی را به رخ کشیده و به این کار افتخار می‌کنند.

این دیپلمات گفت: «یکی دیگر از تظاهرات افراط گرایی و عدم تحمل نسبت به دیدگاه‌های دیگر، قتل‌های وحشیانه هدفمند خبرنگاران روسی است که از سوی طرف اوکراینی و با استفاده از روش‌های تروریستی انجام شده و  فقط اخیراً به دست سرویس‌های ویژه امنیتی اوکراین و عوامل آنها چندین نفر از رجال فرهنگی، روزنامه نگار و خبرنگار روس به قتل رسیده‌اند.  این در حالی است که مقامات رسمی کی‌یف آشکارا دخالت خود در ارتکاب این جنایات را به رخ کشیده و به آن افتخار می کنند.»

پولیانسکی یادآور شد که چگونه قتل‌های خونسردانه روزنامه نگاران ماهیت زشت رژیم نئونازی رئیس جمهور اوکراین ولادیمیر زلنسکی را تأیید می‌کند که شکار واقعی افراد فعال در حوزه رسانه‌ای روسیه را به راه انداخته است.

انتقال 10 خودروی جنگی و گلوله تانک لئوپارد از آلمان به اوکراین 

آلمان بسته دیگری از کمک‌های نظامی خود را به اوکراین منتقل کرده است که شامل 10 خودروی جنگی پیاده نظام ماردر (Marder) با مهمات برای آنها و همچنین گلوله تانک‌های لئوپارد-2 است.این موضوع در فهرست به روز شده تسلیحات منتقل شده به کی‌یف در وب سایت رسمی دولت آلمان مشخص شده است.

مقامات برلین تاکید کردند: «آلمان از اوکراین با تأمین تجهیزات و تسلیحات - از ذخایر وزارت دفاع و از طریق تجهیزات صنعتی که از بودجه کمک آموزشی دولت فدرال تأمین می‌شود» حمایت می‌کند.

بسته کمکی جدید شامل سامانه پدافند هوایی اسکای‌نکس (Skynex)، موشک‌های سامانه‌های پدافند هوایی IRIS-T SLM و همچنین حدود 30 هزار مهمات برای توپ‌های ضدهوایی خودکششی گپارد (Gepard) بود. اوکراین همچنین 7.5 هزار مهمات توپخانه 155 میلی متری دریافت کرد.

از زمان شروع درگیری نظامی در اوکراین، آلمان تسلیحاتی را از انبارهای بوندسوهر برای کی‌یف فرستاده که ارزش تخمینی آنها حدود 5.2 میلیارد یورو برآور شده است. علاوه بر این، بیش از 10 هزار سرباز اوکراینی در آلمان آموزش نظامی گذرانده‌اند. هزینه آموزشی نیز حدود 282 میلیون یورو بوده است.

بلینکن: ناتو هیچ طرحی علیه روسیه ندارد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در نشست مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی مدعی شد که ناتو هرگز طرحی علیه روسیه نداشته و هیچ برنامه‌ای نیز برای این منظور در آینده ندارد.

بلینکن در جریان سخنرانی خود گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ناتو یک اتحاد دفاعی است. ائتلاف ناتو هیچ نیت بدی نسبت به روسیه ندارد، هرگز نقشه‌ای علیه روسیه وجود نداشته و نخواهد داشت.

بعلاوه، بلینکن اشاره کرد که در حال حاضر اتحاد آتلانتیک شمالی «قویتر و بزرگتر از گذشته است»، زیرا شامل سوئد و فنلاند می‌شود.

امیدواری بلینکن نسبت به مشارکت روسیه در مذاکرات صلح بر اساس منشور سازمان ملل 

وزیر امور خارجه ایالات متحده همچنین ابراز امیدواری کرد که روسیه با مشارکت در مذاکرات درباره وضعیت اوکراین مطابق با قوانین بین المللی موافقت کند.

آنتونی بلینکن در مجمع جهانی اقتصاد در ریاض گفت: من امیدوارم که آنها (روسیه) آمادگی خود را برای مذاکرات صادقانه مطابق با اصول اساسی که زیربنای جامعه بین المللی و منشور سازمان ملل است - حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال کشورهاست، نشان دهند. »

بلینکن تاکید کرد که اگر مسکو پایبندی خود به این اصول را تایید کند، باید قطعنامه‌ای تصویب شود.

زاخارووا: این زلنسکی است که مذاکره با روسیه را منع کرده

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مورد اظهارات وزیر خارجه آمریکا در خصوص امیدواری او به اینکه روسیه به مذاکره برای پایان دادن به درگیری در اوکراین بر اساس منشور سازمان ملل  علاقه نشان دهد، به بلینکن گوشزد کرد که روسیه با احترام به قوانین بین‌المللی، اجرای توافق‌نامه‌های مینسک را آغاز کرد و آن‌ها را در قالب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل  تصویب کرد، آمادگی خود را برای مذاکره با اوکراین در سال 2022 تأیید کرد، اما این مقامات واشنگتن و لندن بودند که ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین را مجبور کردند مذاکره با مسکو را متوقف کند.

زاخارووا تاکید کرد: به عقیده سیاستمداران آمریکایی، پایان درگیری نظامی عمدتاً به رئیس جمهور روسیه و تصمیمات او بستگی دارد. ظاهراً وزیر خارجه بلینکن فراموش کرده که مقامات آمریکایی «زلنسکی» را مجبور کردند که اوکراین را از هر گونه مذاکره با روسیه منع کند.

او همچنین یادآور شد که این بلینکن بود که مدام پیشنهاد مذاکره را نه بر اساس قوانین بین‌المللی، بلکه بر اساس «فرمول زلنسکی» مطرح می‌کرد.

کشاورزان لهستانی محاصره چند ماهه مرز اوکراین را لغو کردند

سرویس مرزبانی دولتی اوکراین روز یکشنبه گزارش  داد که کشاورزان لهستانی تمامی پست‌های بازرسی در مناطق مرزی با اوکراین را باز کرده و از محاصره مرزی خود دست برداشتند.

در این اداره یادآور شدند که کشاورزان لهستانی آخرین ایست بازرسی مسدود شده در مرز را ترک کردند که "راوا-روسکا-گریبن" نام دارد. سرویس مطبوعاتی افزود: حمل و نقل بار در منطقه در هر دو جهت از سر گرفته شده است. البته عبور کامیون‌های حمل غلات اوکراینی به لهستان محدود خواهد بود.

پست های بازرسی در مرز بین لهستان و اوکراین برای چند ماه بود که توسط کشاورزان مسدود شده بود. به این ترتیب آنها نسبت به واردات محصولات کشاورزی اوکراین به کشور اعتراض کردند.

وزارت خارجه تاجیکستان سفیر روسیه را احضار کرد

اداره اطلاعات وزارت امور خارجه جمهوری تاجیکستان اعلام کرد که سمیون گریگوریف، سفیر روسیه در دوشنبه روز دوشنبه یادداشت اعتراضی را از  مقامات این وزارتخانه دریافت کرد. 

طبق این اطلاعات، گریگوریف به وزارت امور خارجه احضار شد و در آنجا به وی در مورد نقض حقوق شهروندان تاجیکستان در فدراسیون روسیه اعتراض شد.

وزارت خارجه تاجیکستان چند روز قبل توصیه کرده بود که شهروندان این کشور از سفر به روسیه در صورت عدم ضرورت خودداری کنند.

بعد از آن ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه توضیح داد که تاخیر در کنترل گذرنامه‌های اتباع خارجی در مرزهای روسیه به دلیل بررسی دقیقتر خارجی‌ها بر اساس "تدابیر تشدید شده امنیتی برای جلوگیری از تروریسم" و اقدامی موقتی است و به هیچ وجه به ملیت افراد ورودی و کشور خاصی مربوط نمی‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اوایل آوریل گفته بود که روسیه باید رویکردهای خود در مورد سیاست مهاجرتی را اصلاح کند. وی افزود: عامل تعیین کننده در چنین مسائلی باید این اصل باشد که فقط کسانی بتوانند وارد خاک روسیه شوند که به فرهنگ، تاریخ، زبان و سنت‌های آن احترام می‌گذارند. 

زاخارووا: ناتو قصد دارد روسیه را به مسابقه تسلیحاتی بکشاندتحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یفدرخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در غزه
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • هلاکت ۴ نظامی به دست مبارزان مقاومت در المغراقه غزه
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در جنوب غزه | ویدئو
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم