Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-18@23:28:16 GMT

کوچ سوء‌تغذیه به روستا

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۷۶۲۱۱

کوچ سوء‌تغذیه به روستا

در این زمینه، اغلب زنان ایرانی از کمبود ویتامین و املاح حیاتی در مضیقه هستند و با درجه بیشتری، زنان روستایی و عشایر شرایط نامناسب‌تری دارند. البته نباید از خاطر برد که آمار دسترسی به مواد غذایی در بین زنان عشایر و روستایی، نیاز به پژوهش‌های علمی دقیق دارد و نمی‌توان بدون پژوهش‌های علمی دقیق به آمار سوء‌تغذیه در بین این زنان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، درست است که زنان روستایی و عشایر، احتمال دارد به نسبت زنان ساکن شهرها از غذای سالم‌تری استفاده کنند، اما این به آن معنا نیست که سبد غذایی آنها، مطلوب و کامل باشد. بخصوص زنان عشایر یا ساکن روستاهای مناطق محروم از سوء‌تغذیه بیشتری رنج می‌برند.

این درحالی است که وزارت بهداشت اعلام کرده قرار است برای دسترسی این زنان به فرآورده‌های مغذی، تسهیلاتی قائل شود و این اقدام هم کاملا مثبت است، اما این برنامه‌های کوتاه‌مدت نمی‌تواند مشکل سوء‌تغذیه را به شکل بنیادین و ریشه‌ای در بین زنان عشایر و روستایی حل کند، چون حل مشکل سوء‌تغذیه در بین این زنان نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت دارد.

درواقع باید شرایطی فراهم شود که دسترسی به فرآورده‌های مغذی برای همه زمان‌ها در اختیار زنان روستایی و عشایر قرار بگیرد، نه این‌که فقط در بازه‌های کوتاه‌مدت، این فرآورده‌های غذایی در اختیار آنها باشد. همچنین باید نهادهای متولی، وضعیت تغذیه این گروه از زنان را به طور مداوم رصد کنند تا آمار دقیق کمبودهای غذایی همواره در دسترس باشد. بخصوص برای زنان باردار روستایی و عشایر در مناطق محروم باید تسهیلات غذایی ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا سلامت این زنان و نوزادان آنها ارتقا یابد. البته در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، زندگی عشایری در حال جمع شدن است و شهروندان را به سمت یکجانشینی سوق می‌دهند، زیرا ارائه خدمات دولتی به افراد یکجا‌نشین از کمیت و کیفیت بالاتری برخوردار است.

دکتر حامد پورآرام
متخصص تغذیه

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سوءتغذیه روستا جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هرمزگان گفت: زنان خانه‌دار روستایی و عشایری که تاریخ تولد فرزند سوم و به بعد آنها از یکم فرورین سال۱۳۹۶ است تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ فرصت دارند برای بهره‌مندی از مزایای بیمه اجتماعی اعم از بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، بازماندگان متوفی و نقل و انتقال سوابق، بصورت رایگان نام نویسی کنند.
نوید جعفرپور افزود: این قانون از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اجرا می‌شود.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایرهرمزگان افزود: در این مرحله، مادران دارای سه فرزندِ در قید حیات و دارای تابعیت ایرانی با مراجعه به سایت roostaa.ir و ورود به بخش «ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل)» می‌توانند نام نویسی کنند.

بیشتربخوانید:معرفی کارفرمایان برتر حوزه تامین اجتماعی هرمزگان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • ۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند در کرمانشاه
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • راه ارتباطی ١٠ روستا بر اثر بارش شدید باران در جنوب کرمان قطع شد
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  • بی‌حوصلگی و کم دقتی از عوارض تغذیه نامناسب دانش‌آموزان است