Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر قم با انتقاد از عملکرد دولت‌ها در زمینه افزایش اختیارات شوراها گفت: هیچ‌کدام از دولت‌ها علی‌رغم وعده‌های انتخاباتی، قدمی در راه افزایش اختیارات شوراها برنداشته و در مواردی، درآمدهای ناچیز شهرداری‌ها را هم در لوایح بودجه لحاظ نمی‌کنند. ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۲ استانها قم نظرات

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد آتش زر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به برخی از مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات شوراها اظهار داشت: کاهش مستمر اختیارات شورا یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات پیش روی شورا در دستیابی به اهداف و هدف‌گذاری‌ها از این نهاد مردمی است، کاهش اختیارات شورا به زیان شهروندان و برخلاف رویه مردم‌سالاری دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شوراها از زمان تأسیس تاکنون مسیر پرفرازونشیبی را سپری کرده و در این مسر نیز توفیقات قابل‌توجهی به دست آورده است، انتخاب شهردار و نظارت بر مجموعه اقدامات مؤثر در مدیریت شهری از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت شورا در حال حاضر است.

عضو شورای شهر  قم با انتقاد از کاهش حوزه اختیارات شورا گفت: شوراها از سال 78 به بعد فعالیت خود را  شروع کرده که در ابتدا فعالیت‌ها و عرصه‌های فراوانی برای اثرگذاری آن‌ها در نظر گرفته‌شده بود، اما متأسفانه در حال حاضر حوزه اختیارات این نهاد به یک‌نهاد نظارتی محدودشده است درحالی‌که شورا در اصل یک‌نهاد مهم سیاست‌گذار شهری است که باید به آن توجه ویژه‌تری شود.

وی با انتقاد از بخشی نگری های ادارات، بیان کرد: دومین چالش شوراها، چالش مدیریت واحد شهری بوده که درنتیجه آن هر بخشی از این مجموعه‌ها به فعالیت‌های خودسرانه می‌پردازد، درحالی‌که این پدیده را در کشورهای توسعه‌یافته به‌هیچ‌وجه نمی‌بینیم.

آتش زر با اشاره به نقش پررنگ شورا در بسیاری از کشورهای دنیا تأکید کرد: در کشورهای توسعه‌یافته، رئیس شورا به‌عنوان شهردار و اعضای شورا به‌عنوان مسئولان ادارات عمل می‌کنند و تمام بخش‌های موجود زیر نظر شوراها اداره می‌شود.

وی تخلف از طرح تفصیلی شهر  را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: برای آبادی و توسعه شهری، راهی به‌جز ایجاد مدیریت واحد شهری وجود دارد، به‌طور مثال ساخت‌وساز در حاشیه ممنوعه شهرها و بهره‌مندی از امتیازات به دلیل عدم وجود مدیریت واحد شهری به وجود آمده است.

عضو شورای شهر ادامه داد: در کشورهای پیشرفته تمام خدمات شهری به‌وسیله شهرداری‌ها ارائه‌شده و تمام هزینه‌ها نیز توسط آن‌ها اخذ می‌شود و به دلیل اشراف کامل شهرداری بر روند فعالیت‌ها، کارها با بیشترین سازمان‌دهی به انجام می‌رسد

آتش زر با انتقاد از عملکرد دولت‌ها در این زمینه ابراز کرد: هیچ‌کدام از دولت‌ها علی‌رغم وعده‌های انتخاباتی، قدمی درراه افزایش اختیارات شوراها برنداشته و در مواردی، درآمدهای ناچیز شهرداری‌ها را هم در لوایح بودجه لحاظ نمی‌کنند.

انتهای پیام/ش

R7854/P1361/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۶۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: شوراها از ارکان مهم تصمیم‌سازی و یکی از بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: بی‌تردید خدمتگزاری به همشهریان فرصت مغتنمی است، امیدوارم با نگاه مدبرانه اسباب رضایت خاطر آحاد مردم را فراهم کرده باشیم.

وی با بیان اینکه همراهی با شورا و شهرداری همراهی با مردم است، افزود: موظف هستیم در شورا برای رفاه حال عموم شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: شورای شهر ناظر بر عملکرد شهرداری است و برای اجرای مصوبات خود باید در مقابل شورای شهر پاسخگو باشد تا انتظار شهروندان، مبنی بر ایجاد تحول در ساختار مدیریت شهری و بهبود عملکرد شهرداری در خدمت به مردم را محقق کند.

ایزدیار تصریح کرد: امید دارم در سایه همراهی مردم، مدیریت شورای دوره ششم شهر، مدیریت شهری و همراهی دستگاه‌های اجرایی، بتوانیم در تحقق شعار سال که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید و مشارکت مردم» نامیده شده است گام‌های اجرایی برداریم؛ بنابراین هر دستگاهی باید وظایف خود را برای تحقق شعار سال به‌درستی انجام دهد.

کد خبر 748688

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار