Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مديرعامل اتحاديه تعاوني هاي کشاورزي زنبورداري خوزستان گفت: هجوم 2 پرنده سبزقبايي و زنبورخوار در طبيعت ، به چالش مهم صنعت زنبورداري خوزستان تبديل شده و تاکنون زنبورداران از اين ناحيه خسارات و صدمات سنگيني را متحمل شده اند.

امين کريمي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: زنبورداران استان در بهار امسال با هجوم بي سابقه پرنده هاي وحشي سبزقبايي و زنبورخوار به زنبورهاي ملکه رو به رو بودند و روند توليد مثل و توليد عسل را در کلني هاي استان با مشکل مواجه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: زنبوردار خوزستاني چنانچه بخواهد از سرمايه خود که مورد هجوم اين پرنده است دفاع کند با جريمه هاي سنگين از سوي محيط زيست روبه رو مي شود و اگر دفاع نکند سرمايه گذاري ميلياردي خود را از دست مي دهد.
کريمي بيان کرد: با شروع سال 1397 زنبورداران خوزستان کندوهاي خود را با توجه به شرايط جوي مناسب و بارندگي هاي خوبي که روي داده بود آماده عسل بهاره کردند زيرا بهار يکي از مهمترين فصل هاي سال براي تکثير و پرورش زنبور عسل و ملکه و توليد عسل است ولي هجوم بي امان پرنده هاي سبزقبايي و زنبورخوار در اين روند اختلال جدي ايجاد کرد و توليد عسل بهاره را تا 50درصد ميزان پيش بيني کاهش داد.
کريمي خواستار تدابير لازم از سوي مسئولان براي صيانت از سرمايه زنبورداران استان در برابر هجوم اين 2 پرنده وحشي و صيانت از اشتغال در اين صنعت شد.
مديرعامل اتحاديه تعاوني‌هاي کشاورزي زنبورداري خوزستان در ادامه افزود:تاکنون هيچ دستگاهي حتي بيمه در برابر خسارات وارده به صنعت زنبورداري استان پاسخگو نبوده اند.
کريمي در ادامه با اشاره به جايگاه صنعت زنبورداري استان گفت: ما سختي هاي فراواني را براي موفق شدن در عرصه توليد کشيده ايم، به نحوي که رتبه صنعت زنبورداري را از رتبه 22 کشوري به رتبه هشت ارتقا داده ايم و در چهار سال اخير اشتغال نيز در اين بخش از 500 نفر به 2 هزار و 200فرصت شغلي رسيده است.
مديرعامل اتحاديه تعاوني هاي کشاورزي زنبورداري خوزستان با بيان اينکه ايران چهارمين کشور از نظر توليد عسل و پنجمين رتبه جهاني به لحاظ تعداد کلني ها زنبور عسل را دارد افزود: استان خوزستان با داشتن 220هزار کلني هشتمين استان کشور در توليد عسل است.
وي پيش بيني کرد در بهار امسال 200تن عسل مرغوب از زنبورستان هاي استان خوزستان توليد و به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه شود.
6065/6002
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم هواداران بیرمنگام به زمین مسابقه و فوتبال بازی کردن پس از سقوط به سطح سوم فوتبال انگلیس / فیلم

با وجود پیروزی 1-0 مقابل نوریچ، بیرمنگام سیتی برای بقا در چمپیونشیپ دو امتیاز کم آورد تا به همراه هادرزفیلد و روترهام راهی دسته سوم (لیگ وان) شود.

دانلود (3MB)

دیگر خبرها

  • فرگوسن هم نمی‌تواند در فولاد موفق باشد/ فوتبال خوزستان دست افراد اهل فن نیست
  • هجوم پلیس آلمان به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در برلین+ فیلم
  • همه احتمالات قهرمانی و بقا در لیگ برتر ایران/ شانس ماندن خوزستانی‌ها و نساجی چقدر است؟
  • بختیاری‌زاده: تسلیم نشدن مهمترین ویژگی استقلال بود
  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود
  • هجوم هواداران بیرمنگام به زمین مسابقه و فوتبال بازی کردن پس از سقوط به سطح سوم فوتبال انگلیس / فیلم
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • خوزستانی‌ها در انتهای جدول؛ اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر ایران افتاد