Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کنسرسیوم بین المللی پرگس (پی.آی.سی) اعلام کرد: این کنسرسیوم برای پر کردن جای خالی شرکت‌هایی که به علت تشدید تحریم‌ها، ناگزیر به خروج از صنعت نفت ایران شده اند، آمادگی دارد.

با وجود خروج ایالات متحده ار برجام، برخی شرکت‌ها نیز تمایل خود برای ادامه حضور در ایران را اعلام کردند که از جمله آنها می‌توان به کنسرسیوم بین المللی پرگس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنسرسیوم بین ‌المللی پرگس با هدف توسعه میدان ‌های هیدروکربوری از ۱۱ شرکت اروپایی، آسیایی و کانادایی تشکیل شده است که در حوزه‌های مختلفی از بالادست تا پایین‌دست صنعت نفت فعالیت می کنند.

به گزارش شنبه تارنمای شرکت ملی نفت، مدیر کنسرسیوم بین المللی پرگس از آمادگی این کنسرسیوم برای پر کردن جای خالی شرکت هایی که به علت تشدید تحریم ها مجبور به خروج از صنعت نفت ایران شده اند، خبر داد و افزود: حضور در عرصه‌های اقتصادی جهان می‌طلبد که ریسک‌پذیر باشید. اگر قرار باشد فعالیت ها با ریسک صفر درصدی اقتصادی همراه باشد، شاید نوبت به شما نرسد.

«کالین رولی» درباره سرنوشت توافقنامه همکاری (HOA) امضا شده برای توسعه میدان نفتی کرنج میان کنسرسیوم بین‌المللی پرگس و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پس از خروج آمریکا از برجام گفت: شرایط بین‌المللی خوب الزاما به معنای همراه بودن ایالات متحده نیست.

 

خروج آمریکا از برجام برای صدها شرکت یک محدودیت نیست

رولی اضافه کرد: من نمی‌توانم خروج آمریکا از برجام را به معنای شرایط بین‌المللی نامطلوب تلقی کنم؛ دستکم برای پرگس و صدها شرکت دیگر در جهان که کار و فعالیتی در جغرافیای آمریکا ندارند، این امر هرگز نمی‌تواند یک محدودیت به شمار آید.

وی درباره برنامه توسعه میدان نفتی کرنج توضیح داد: مهم‌ترین بخش‌های شرح کار این قرارداد، فشارافزایی مخزن تا فشار اولیه با افزایش حدود سه برابری تزریق گاز در قیاس با وضعت کنونی، ساخت ایستگاه‌های تراکم و تزریق گاز با ظرفیت ۸۰۰ میلیون فوت مکعب در روز، ساخت تاسیسات جمع‌آوری و انتقال گاز همراه با ظرفیت ۲۸۰ میلیون فوت مکعب در روز و ساخت کارخانه نمک‌زدایی با ظرفیت ۱۱۰ هزار بشکه در روز است.

وی ادامه داد: برای تهیه برنامه جامع ازدیاد برداشت (EOR)، شبیه‌سازی و اجرای آزمایشی در میدان کرنج به مدت پنج سال انجام که در نتیجه این مطالعات، پروژه جامع ازدیاد برداشت در صورت توافق ۲ طرف اجرا می شود.

رولی یادآوری کرد: کنسرسیوم بین‌المللی پرگس برنامه دارد در صورت امضای این قرارداد، با مدیریت مناسبی، طرح را اجرا کند و برای این منظور با شرکت‌ها و سازندگان تجهیزات ایرانی و بین‌المللی همکاری کند.

وی ادامه داد: با اجرای کامل این طرح، ضمن افزایش ظرفیت تولید نفت خام ایران، بازار کار مناسبی (در استان خوزستان) ایجاد می‌شود.

به گفته وی، بر اساس مطالعات اخیر پرگس در میدان کرنج، چنانچه دستکم تا سه سال آینده، ایستگاه تزریق گاز به این میدان نفتی، فعال و عملیات تزریق آن انجام نشود، به‌طور قطع بیش از ۳۵۰ میلیون بشکه نفت درجای این میدان، از دست می‌رود و برای همیشه در لایه‌های مخزن آن مدفون می‌ماند.

شرکت انگلیسی پرگس (فعال در حوزه مهندسی و مدیریت سرمایه گذاری در صنعت نفت)، شرکت ای.جی.آر نروژ (فعال در حفاری و طراحی مهندسی)، شرکت اسپک خاورمیانه (فعال در زمینه ساخت مجتمع‌های بهره برداری)، شرکت لابی انگلیس (فعال در ساخت تجهیزات سطح الارضی)، شرکت ملی نفت فیلیپین و دانشگاه صنعتی شریف، اعضای اصلی کنسرسیوم پرگس را تشکیل می دهند.

شرکت پرگس مدیریت این کنسرسیوم را بر عهده دارد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

وی افزود: سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم