Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان – ايرنا - رئيس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: آموزش و پرورش استان با استفاده از ظرفيت نيروي انساني در بازه زماني مشخص فضاهاي قابل واگذاري به بخش خصوصي را احصا و زمين ها را به مالکيت برساند تا به اين بخش واگذار شود.

به گزارش ايرنا، شهرام طهماسبي شامگاه شنبه در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان زنجان، به ظرفيت هاي ماده 27 اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش از اين ماده قانوني استفاده نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: تعدادي از فضاهاي نيمه تمامي که آموزش و پرورش دارد نمي توان با منابع دولتي آن را به پايان رساند که بايد به بخش خصوصي واگذار و از ظرفيت اين بخش استفاده شود.
رئيس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان با بيان اينکه فضاهاي آموزش و پرورش داراي مشکلاتي است، اظهارکرد: اين پروژه ها فاقد سند است.
طهماسبي تاکيد کرد: اين دستگاه تعليم و تربيت ظرفيتي از نيروي انساني را در بازه زماني 6 ماه تا يک سال بکارگيري کند تا فضاهاي قابل واگذاري به بخش خصوصي احصا شود.
وي ادامه داد: اين فضاها بايد بر اساس سند به مالکيت آموزش و پرورش برسد تا قابل واگذاري به بخش غيردولتي باشد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: متاسفانه مشکلي که در بسياري از حوزه ها بويژه فرهنگي وجود دارد وابستگي زياد به بودجه بوده و تفکرات غيربودجه اي و غيرعمومي مشاهده نشده است.
طهماسبي تاکيد کرد: مشارکت مردمي بايد جزو مواردي باشد که متعدد در جلسه ها مطرح تا منجر به نتيجه شود.
وي با بيان اينکه مشارکت مردمي نبايد فقط در موضوع فضاي آموزشي آموزشي بلکه در زمينه مديريت نيز مطرح شود، اظهارکرد: بايد اعتماد عمومي محقق شود چرا که آموزش و پرورش در همه ابعاد نيازمند مشارکت است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: حدود 50 درصد از حقوق بگيران دولت در دستگاه آموزش و پرورش بوده و جمعيت چند ميليوني دانش آموزان نيز در مسائل بودجه اي بار هستند.
طهماسبي بر استفاده از ظرفيت نخبگان در آموزش و پرورش تاکيد کرد و افزود: اين قشر محصول اين دستگاه آموزشي هستند اما آنها بکارگيري نشده اند.
وي تاکيد کرد: از نخبگاني که ظرفيت هاي علمي استان زنجان هستند در مشارکت هاي بخش غيردولتي استفاده نشده و چنانچه اين مهم را اعمال نکنيم همچنان در اين باره با مشکل مواجه خواهيم شد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان به خريد خدمات از بخش غيردولتي در بين دانش آموزان اشاره کرد و افزود: ظرفيت کمي از دانش آموزان در اين طرح پوشش داده شده که مي تواند ناشي از نگراني قوانين محاسباتي و مالياتي باشد.
طهماسبي خاطرنشان کرد: قوانين بالادستي زيادي وجود دارد که آموزش و پرورش بر اساس آن مي تواند از ظرفيت هاي بخش غيردولتي استفاده کند.
وي ادامه داد: آموزش و پرورش بايد با برنامه عملياتي براي خروج از عقب ماندگي مشارکت بخش خصوصي را داشته باشد تا در مدت زمان مشخصي از اين وضعيت خارج شود.
رئيس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: بايد از ظرفيت جديد امسال در تغيير نظام بودجه ريزي از بودجه سنتي به سمت عملکردي استفاده شود که يکي از رويکردهاي آن خريد خدمات است.
طهماسبي يادآوري کرد: اگر آموزش و پرورش بتواند بجاي پرداخت دستمزدهايي که دارد، قراردادهايي با بخش غيردولتي تنظيم کند و فضاي مناسب نيز آماده باشد، مي توانيم به صورت جهشي از ظرفيت استفاده کنيم چرا که قانونگذار نيز فرصت داده و بر اساس قيمت تمام شده قرارداد منعقد مي شود.
وي به شهريه مدارس غيردولتي اشاره کرد و افزود: وقتي از بخش دولتي خدمات خريداري مي شود بايد هزينه آن پرداخت شود و قيمت با محصول سنجيده شود.
رئيس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: بايد خدمات در اختيار سيستم طبقه بندي قرار گيرد تا قابليت ارزشيابي، بارگذاري و سطح بندي را داشته باشد که با اين روش بسياري از مشکلات درباره شهريه دانش آموزان حل مي شود.
به گزارش ايرنا، در دومين جلسه شوراي آموزش و پرورش استان زنجان در سال جاري، توسعه مدارس غيردولتي و گسترش مشارکت هاي مردمي، غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان و برگزاري مسابقات ورزشي دانش آموزي کشور مرداد امسال به ميزباني زنجان از دستورات اين جلسه بود.
7325/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که سال گذشته غرفه‌هایی که وابستگی دولتی داشتند، از وضعیت مطلوب جانمایی در نمایشگاه کتاب برخوردار بودند، گفت: ملاک اختصاص غرفه به ناشران تعداد قابل توجه اثر آنهاست. دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمدوند در پاسخ به این سوال که آیا رصدی انجام شده که چند درصد از مردم کتاب‌های خریداری شده نمایشگاه کتاب تهران را مطالعه می‌کنند، گفت: خواندن کتاب به عهده خود خریداران است. کتابی که خریداران وقت می‌گذارند، هزینه و خریداری می‌کنند، حتماً انتخابی پشتش بوده است. در پاسخ به آمار‌هایی که نشان می‌دهد سرانه مطالعه کشور اندک است، باید گفت که سرانه مطالعه کشورمان در مقایسه با کشور‌ها دیگر پایین نیست. ما نسبت به وضعیت مطلوب کشور خودمان فاصله داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • برای آموزش و پرورشی که سرپا نیست
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است