Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-30@08:17:27 GMT

۵ رویداد مهم تاثیرگذار بر بازارها

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۷۸۴۸۰

۵ رویداد مهم تاثیرگذار بر بازارها

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، آن‌چه در ادامه می‌آید ۵ اتفاق مهمی است که در هفته آینده بر تفکر سرمایه‌گذاران و تاجران تاثیر می‌گذارد و جهت‌گیری بازارها را تغییر می‌دهد.

۱-  دیدار رهبران کره‌شمالی و آمریکا

در ۱۲ جون، رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور دیدار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال گذشته که این دو نفر یکدیگر را با بمب هسته‌ای تهدید می‌کردند، بازارها تحت تاثیر قرار گرفتند اما هنوز سرمایه‌گذاران نمی‌دانند که کیم چه در ذهن خود دارد و این که ترامپ انعطاف‌پذیری از خود نشان دهد، حیاتی خواهد بود.

۲- فدرال‌رزرو؛ افزایش مجدد نرخ بهره

به نظر می رسد تاثیرگذارترین بانک مرکزی جهان، فدرال‌رزرو آمریکا، این چهارشنبه آماده است تا نرخ بهره خود را بالا ببرد. با گزارش قدرتمند مشاغل آمریکا در هفته گذشته و نشانه‌هایی از این‌که نرخ تورم به نرخ هدف ۲ درصدی بانک مرکزی نزدیک می‌شود، رییس فدرال‌رزرو و کمیته بازار آزاد او، در موقعیت خوبی هستند تا نرخ بهره را افزایش دهند.

۳- خداحافظی بانک مرکزی اروپا با برنامه خرید اوراق

کمیته تنظیم‌کننده نرخ بهره بانک مرکزی اروپا، اعلام کرده در دیدار روز پنج‌شنبه خود، فراتر از مشکلات سیاسی ایتالیا را نگاه خواهند کرد و به مذاکرات خود در مورد خاتمه دادن به برنامه ۲.۵۵ تریلیون دلار ی خرید اوراق قرضه، خواهند پرداخت؛ این اعلام موضع، موجی از نگرانی و تلاطم را در بین سرمایه‌گذاران به راه انداخته است.

۴- شروع جام جهانی فوتبال

بزرگترین رویداد ورزشی این سیاره، جام جهانی فوتبال، در ۱۴ جون در روسیه آغاز خواهد شد. بزرگترین شرط‌بندی‌ها در مورد این که آیا برزیل یا آلمان جام معروف را بالای سر خواهند برد صورت خواهند گرفت و بیشترین میزان نوشیدنی هم در این رقابت‌ها مصرف خواهند شد.

۵- وارد شدن پروسه برگزیت به روزهای حساس

پس ماه‌ها خو گرفتن بازار به حرکت کند پروسه برگزیت، این هفته احتمالا سرمایه‌گذاران با موجی از تحولات برگزیت روبرو می‌شوند که پوند انگلیس را دچار نوسان خواهد کرد. برگزیت وارد فازی حیاتی خواهد شد. پارلمان انگلیس در ۱۲ جون در مورد اصلاحیه‌های لایحه خروج از اتحادیه اروپا رای خواهد داد. در ادامه این ماه هم رهبران اروپا اجلاسی مهم برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بورس برگزیت بازار سهام ایتالیا اوراق قرضه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برپایی نمایشگاه‌ ایران اکسپو فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، گرچه تعدادی از آنها آمادگی خود را در امر سرمایه‌گذاری در استان اعلام کرده‌اند.

غلامعلی حیدری امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ و بازدید از غرفه استان اظهار کرد: حضور در این گونه نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌های استان و محصولاتی که در قالب زنجیره ارزش قرار گرفته‌اند، است.

وی افزود: باید محصولات دیگر در زنجیره ارزش قرار گیرند تا از این طریق اشتغال ایجاد شود.

حیدری تاکید کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است گرچه تعدادی از آن‌ها آمادگی خود را در امر سرمایه‌گذاری در استان اعلام کرده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه محور نمایشگاه زنجیره‌های ارزش است، بیان کرد: چهارمحال و بختیاری به صورت علمی روی بحث بادام و آبزیان کار کرده است که می‌توان این اقدام را گسترش داد تا در امر صادرات و ایجاد اشتغال موثر واقع شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس