Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی پتروشیمی کارون گفت: هفته گذشته به سبب اشکال فنی و از سرویس خارج شدن یکی از بخش‌ها، چند ساعت میزان گاز ناکس خارج شده بیش از حد مجاز و حدود ۴۰۰ ppm بود که خیلی زود با به حداقل رساندن خروجی سیستم و پایین آوردن دما، مشکل برطرف شد.

 

منصور لیاقت‌مهر درباره برخی اخبار مبنی بر انتشار گاز سمی ناکس در این مجموعه، ضمن تائید انتشار این گاز در حد مجاز اعلام شده سازمان محیط زیست در چند ماه گذشته، گفت: به دلیل تامین نشدن کاتالیست مربوطه از چند ماه قبل گاز ناکس از واحد اسید نیتریک منتشر شده است که البته میزان گاز منتشر شده در این مدت به جز چند ساعت در هفته گذشته در سطح ۱۷۰ تا ۱۸۰ ppm بوده است که تا ۳۰۰ ppm اعلام شده سازمان محیط زیست فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اعلام این‌که در این مدت محیط زیست استان در جریان شرایط و محدودیت‌های تهیه و تامین کاتالیست به واسطه شرایط بین‌المللی بوده است، گفت: هفته گذشته به سبب اشکال فنی و از سرویس خارج شدن یکی از بخش‌ها، چند ساعت میزان گاز ناکس خارج شده بیش از حد مجاز و حدود ۴۰۰ ppm  بود که خیلی زود با به حداقل رساندن خروجی سیستم و پایین آوردن دما، مشکل برطرف شد. هم‌اکنون نیز میزان گاز ناکس خارج شده از واحد اسید نیتریک در حد همان ۱۷۰ تا ۱۸۰ ppm است.

 

مدیر روابط عمومی پتروشیمی کارون یادآور شد که مسئولان محیط زیست ماهشهر و استان خوزستان از این مجتمع بازدید کردند و در جریان اقدام‌های پیشگیرانه انجام شده قرار گرفتند و راهکارهای مناسب برای بهبود شرایط اتخاذ شده است.

 

لیاقت‌مهر با اعلام این‌که اقدام‌های لازم برای تهیه کاتالیست از خارج کشور و تولید داخلی از چند ماه قبل انجام شده است، گفت: خلیج فارس (هلدینگ خلیج فارس)">هلدینگ خلیج فارس این پیگیری‌های را انجام داده و اعلام شده که تا حدود یک ماه آینده این کاتالیست تامین خواهد شد. البته نمونه استاندارد تولید داخل آن هم در حال تهیه است و قول داده‌اند تا پایان تیر ماه به دست ما برسانند‌.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته (۵ اردیبهشت) در جریان سفر عملیاتی خود به عسلویه با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع‌آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، گفت: این شرکت متعهد شده است امسال بخشی از مشعل‌های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری شوند، همچنین بخش دیگری از مشعل‌های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تأمین می‌کنند، تا سه سال آینده مهار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل‌های گازی ادامه داد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه‌ای است که مشعل‌ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید، طرح‌ها و پروژه‌ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می‌شود، تصریح کرد: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مختلف خواهیم بود.

این مقام مسؤول با اشاره به بهره‌برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، تاکید کرد: امسال ۱۲ طرح از طرح‌های پتروشیمی عملیاتی می‌شوند که افزون بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در زمینه ارزآوری نیز نقش‌آفرین خواهند بود. صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

کد خبر 6088531

دیگر خبرها

  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • چشمه‌ای کیهانی که فضا را با موادی معادل ۵۰ میلیون برابر جرم خورشید آلوده می‌کند
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • بازدید معاون وزیر نفت از طرح بزرگ پتروشیمی بوشهر
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان