Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات رویدادهای همدان ۲۰۱۸ به صورت قطعی ابلاغ شده است، گفت: علاوه بر تبلیغات ماندگاری پرواز همدان به تهران وابسته به استقبال مردم و مشارکت‌های بخش خصوصی است. ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمودرضا عراقی شامگاه شنبه در نشست خبری رویداد همدان 2018 با اشاره به اینکه همدان در چند سال اخیر محور توسعه خود را بر مبنای گردشگری قرار داده است، اظهار داشت: این به این معنا نیست که در محورهای دیگر نظیر کشاورزی، صنعتی، خدماتی و غیره فعالیتی وجود نداشته باشد اما اولویت و محور توسعه استان گردشگری در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای تأثیرگذاری این تصمیم بر زندگی مردم باید تمام پارامترهای مربوط به حوزه گردشگری در جهت توسعه سوق داده شود، افزود: اولین اقدام موثر در توسعه استان و حوزه گردشگری ایجاد زیرساخت‌ها است. 

عراقی با تأکید بر اینکه کمیته زیرساخت‌ها از جمله کمیته‌های عضو در شورای سیاست‌گذاری همدان 2018 است، تصریح کرد: فعالیت‌های گسترده‌ای در سال‌های اخیر در حوزه توسعه زیرساخت‌ها انجام شده که اتوبان همدان-ساوه- تهران و راه‌اندازی قطار همدان مشهد و رفع اشکالات برای راه اندازی قطار همدان به تهران از جمله اقدامات بوده است. 

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه باید زمان رسمی قطار همدان به تهران به 3 ساعت برسد، بیان کرد: قطار همدان ـ تهران در 20 روز آینده راه‌اندازی می‌شود. 

عراقی با بیان اینکه فرودگاه همدان نیز آماده ارائه خدمات است اما باید بخش خصوصی برای ورود در این راستا تشویق شود، عنوان کرد: هر چه استفاده از فرودگاه و پروازها بیشتر باشد شرایط فرودگاه بهتر می‌شود. 

وی با تأکید بر اینکه تقریبا همه راه‌های شهرستان‌های استا همدان و راه‌های اتصالی به مرکز استان چهاربانده است، گفت: چهاربانده کردن راه‌هایی امسال و در سال‌های آینده انجام می‌شود که محورهای ملایر به تویسرکان، ملایر به بروجرد و نهاوند به کنگاور از جمله این راه‌ها است. 

معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری برندسازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ابراز کرد: باید نسبت به توسعه برندسازی ها اقدام کنیم. 

عراقی اظهار داشت: در کشور چهار شهر جهانی وجود دارد که اصفهان به صنایع‌دستی، تبریز به فرش، مشهد با سنگ‌های قیمتی و لالجین با سفال شناخته شده و جهانی است. 

وی با بیان اینکه کشور در سال 2018 میزبان سه رویداد بزرگ بین‌المللی است که یک رویداد در تبریز و دو رویداد به میزبانی همدان است، افزود: همدان پایتخت گردشگری آسیا و نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری دو رویداد بین‌المللی به میزبانی همدان است. 

معاون امور عمرانی استاندار همدان با تأکید بر اینکه تبلیغات شرکت سیاحتی علیصدر در تهران سبب افزایش 60 درصدی بازدیدکنندگان در نوروز امسال از غار علیصدر شد، بیان کرد: بسیاری از فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دیر بازده هستند. 

عراقی با اشاره به اینکه ضریب اشغال هتل‌ها در سال 97 قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست، عنوان کرد: این اتفاقات از آثار تبلیغات انجام شده است.

وی با بیان اینکه انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا دیر به همدان اطلاع داده شد، تصریح کرد: جلسات متعددی با مسئولان کشوری برگزار شده و از بعد از ماه رمضان و نزدیک شدن به زمان رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا موج تبلیغات و اتفاقاتی که در همدان می‌افتد شدیدتر است. 

معاون امور عمرانی استاندار همدان با تأکید بر اینکه بسیاری از رویدادهای ملی و بین‌المللی در نظر گرفته شده برای سال 2018 تا زمان برگزاری رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا برگزار می‌شود، ابراز کرد: علی‌رغم اینکه همه قدرت‌های جهانی دست در دست هم داده‌اند تا در حوزه اقتصادی به ایران ضربه بزنند اما این رویدادها و برخی اقدامات در نظام جمهوری اسلامی ایران توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند. 

عراقی با اشاره به اینکه از ثمرات رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا و نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری ساماندهی ورودی‌های شهر است، ابراز کرد: امسال اقدامات زیربنایی و اساسی ساماندهی ورودی‌های شهر شروع شده و تا دو الی سه سال آینده به اتمام می‌رسد. 

وی در مورد احتمال لغو پرواز همدان به تهران با اشاره به اینکه دولت وظیفه دارد زیرساخت‌ها را آماده کند ولی بخش خصوصی در رونق و توسعه زیرساخت‌ها موثر است، اظهار داشت: دولت وظیفه پیگیری و برقراری پروازها را داشت اما ماندگاری پروازها همراه با تبلیغات بسته به استقبال مردم است. 

معاون امور عمرانی استاندار همدان با اینکه فعلا باید با همین وضعیت کژدار و مریز پروازها پیش برویم، تصریح کرد: راه‌اندازی دانشگاه D8 و برگزاری رویدادهای دیگر نیز می‌تواند در رونق پروازها موثر باشد. 

عراقی با تأکید بر اینکه چهاربانده شدن جاده علیصدر مصوب شده است اما در حال حاضر با توجه به حجم پروژه‌های عمرانی نمی‌توانیم این پروژه را با اعتبارات دولتی اجرا کنیم، گفت: اما می‌شود برای اجرای این مسیر از بخش خصوصی استفاده کرد اما سعی می‌شود که کلنگ‌زنی اجرای این عملیات امسال انجام شود. 

وی با اشاره به موضوع اعتبارات رویدادهای همدان 2018 تصریح کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای رویدادها ابلاغ شده است 10 میلیارد تومان از 12 میلیارد تومان اعتبار به صورت قطعی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/م

R41405/P1486/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد- تهران

دریافت 41 MB

کد خبر 6089734

دیگر خبرها

  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • تاخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد- تهران
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد