Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اسحق رسولی یکی ازسیاست های این دانشگاه این است که مبادا کسی به خاطر عدم توانایی در تامین شهریه از تحصیل باز ماند و بر این اساس شهر یه را در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی در رشته هایی مانند ادبیات، علوم تربیتی و بعضی از رشته های مهندسی تا 50 درصد تخفیف می دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 14 هزار دانشجو در دانشگاه های آزاد استان مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: این دانشجویان در شهرهای اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، گرمی و بیله سوار مشغول تحصیل می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه دانشجویان در 320 رشته پزشکی و غیر پزشکی در دانشگاههای آزاد استان مشغول تحصیل هستند، بیان کرد: 420 نفر در این دانشگاه عضو هیات علمی هستند.

وی اضافه کرد: این دانشگاه هم اکنون در 23 رشته غیر پزشکی تا مقطع دکترا دانشجو می پذیرد که سهم دانشگاه آزاد واحد پارس آباد یک رشته، دانشگاه آزاد واحد خلخال سه رشته و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل 19 رشته تحصیلی می باشد.

رسولی گفت: رویکرد امروز دانشگاه آزاد اسلامی صرفا بحث آموزش نیست بلکه حل مسائل و مشکلات روز جامعه است و سعی دارد بیشتر با در نظر گرفتن نیازهای روز باری از دوش جامعه بردارد و فعالیت در حوزه های کارآفرینی، پژوهش، فناوری و مسائل فرهنگی و اجتماعی از جمله آنهاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در پاسخ به این سوال که چرا ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در سالهای اخیر در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد کاهش یافته است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر منافع ملی را در نظر می گیرد و در پی حل مشکلات جامعه در حد توان خود است وبه دنبال اضافه کردن مشکلات در جامعه نیست.

وی اظهار کرد: وقتی زیرساخت های لازم برای اشتغال فارغ التحصیلان در جامعه مهیا نیست و فردی با مدرک تحصیلی دکترا بیکار است جذب بیشتر دانشجو در مقطع دکترا معقول به نظر نمی رسد.

اسحق رسولی ادامه داد: آنچه در حوزه علم و آموزش باید مورد توجه قرار گیرد کیفیت و کارآمدی است که دانشگاه آزاد اسلامی توجه خاصی به این مقوله دارد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند

ایسنا/اردبیل مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: ارزشگذاری به بزرگان و اهمیت دادان به خدمات آنان، جامعه را فاخر می‌کند.

رضوان باقلاچی، ۱۶ اردیبهشت در آیین تقدیر از مفاخر قرآنی استان اردبیل با محوریت تجلیل از مقام شامخ حجت الاسلام و المسلمین شیخ جمال تعدیلی، مفسر برجسته قرآن کریم که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی جهاد دانشگاهی اردبیل و به همت معاونت فرهنگی این نهاد انقلابی برگزار شد، گفت: استاد تعدیلی تمثال واقعی خضوع است و مصداق آن، تجلیل از ۳۱ چهره برگزیده استان به‌مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی شکوهند انقلاب اسلامی است که ایشان علی رغم اینکه یکی از این شخصیت ها بودند اما به دلیل ایحاد فرصت برای دیگران انصراف دادند.

وی با قدردانی از جهاد دانشگاهی به دلیل برگزاری این رویداد ارزشمند، اذعان داشت: وظیفه ما در برابر استاد تعدیلی سنگین است و باید برنامه ویژه‌ای برای بزرگداشت ایشان تدارک دیده شود.

در ادامه، حجت الاسلام باقری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، وجود استاد تعدیلی را خیر و برکت برای استان و خدمات ایشان را ذخیره آخرت دانست.

وی افزود: استاد تعدیلی از شخصیت های برجسته علمی و قرآنی استان هستند که امیدواریم از وجود ایشان بدرستی برای نوجوانان و جوانان بهره‌برداری شود.

تفسیر دعای کمیل استاد تعدیلی مغفول مانده است

حجت الاسلام طهماسبی، رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: کلاس‌های درس استاد تعدیلی سرشار از نظم، وقت شناسی و دقت ایشان است به گونه ای که در شرایط حساس و تعطیلات نیز در کلاس ها دایر می شوند.


وی ادامه داد: استاد تعدیلی در حوزه تفسیر چندین سال تحقیق و پژوهش کرده و به ادبیات عرب مسلط و در این زمینه صاحب نظر می باشد که در شمال غرب کشور بی بدیل است.
رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: تفسیری بسبار زیبا از استاد وجود دارد که متاسفانه مغفول مانده و ضرورت دارد نسبت به آن برنامه ریزی شود.


تواضع و گمنامی استاد تعدیلی برای ما درس و الگو است


در ادامه دکتر عباس فنی اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه استاد جمال تعدیلی در عین حال که چهره حوزوی است، چهره دانشگاهی نیز می باشد، گفت: پیش بینی ما این است که این جلسه مقدمه ای برای تجلیل بالاتر و والاتر از ایشان در دانشگاه ها باشد.


وی بیان کرد: از سال ۱۳۶۵ که در مسجد تازه میدان از تفسیر ایشان بهره مند می شدیم، شدت تواضع و گمنامی ایشان خصلتی است که برای ما درس و الگو است.
فنی اصل تصریح کرد: استاد تعدیلی هرگز به دنبال کسب مقام و مطرح شدن نبودند و در قلب ها جای دارند.

در ادامه این آیین، حجت الاسلام مصلح نیا، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز بیان کرد: در جامعه‌ای که در آن فرهنگ قدردانی جاری نباشد، تولید تمدنی اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: تقدیر را باید در همه جوانب داشته باشیم و همه ما باید افتخار کنیم که شاگرد مکتب جعفری هستیم.

همچنین حجت الاسلام غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل نیز در تجلیل از استاد تعدیلی گفت: برای تقدیر از ایشان نمی توان واژه ای یافت چرا که ایشان مصداق آیه شریفه «وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ» هستند یعنی هر لحظه و هر زمان استاد تعدیلی برای ما درس است و در هر جا گیر کنیم به یاد استاد تعدیلی می‌افتیم.

در خاتمه این مراسم با اهداء الواح سپاس و هدایایی توسط جهاد دانشگاهی، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دستگاه‌های اجرایی از مقام استاد شیخ جمال تعدیلی تجلیل و تکریم شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • ۳۰۰ رشته در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تدریس می شود
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • استادان، دانشجویان را برای تبدیل دانایی به توانایی ترغیب کنند