Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اطلاعات و آگاهی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان ضمن تاکید بر عدم افتتاح مراکز ثبت نام در برخی ولسوالی های این کشور به دالایل امنیتی گفت: مرحله سوم و آخرین مرحله از ثبت نام رای دهندگان در روستاها آغاز شده و بیش از هزار مرکز ثبت نام در این مرحله در روستاها باز خواهد بود.

محمد نظری، رئیس اطلاعات و آگاهی کمیسیون شکایات انتخاباتی در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در برخی از ولسوالی های کشور، به دلیل چالش های امنیتی و نرسیدن مواد حساس، روند ثبت نام رای دهندگان آغاز نشده است اما به زودی در مناطق ناامن نیز با برطرف شدن چالش ها این روند آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: روز گذشته (شنبه 19 جوزا) مرحله سوم و آخرین مرحله از ثبت نام رای دهندگان آغاز شد و در این مرحله مردم روستاهای افغانستان می توانند برای شمارکت در انتخابات اقدام کنند. به گفته وی، بیش از هزار مرکز ثبت نام در این مرحله در روستاها باز خواهد بود.

نظری تاکید کرد: مرحله دوم ثبت نام رای دهندگان در مرکز ولسوالی ها دو روز پیش پایان یافت و مرحله نخست این روند نیز در مرکز ولایت ها در تاریخ 22 جوزا/ خرداد پایان می یابد. همزمان ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس نمایندگان و شورا‌های ولسوالی نیز تا همین روز ادامه دارد.

رئیس اطلاعات و آگاهی کمیسیون شکایات انتخاباتی افزود که تاکنون بیش از پنج میلیون و ششصد هزار رای دهنده ثبت نام کرده اند و از سوی دیگر، تاکنون ۱۳۰۰ نفر با تکمیل کردن سندهای مورد نیاز، به عنوان نامزد انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی ثبت نام شده اند.

گفتنی است که انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی در افغانستان قرار است در تاریخ 28 میزان/ مهر برگزار شود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محمد نظری انتخابات افغانستان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۰۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد

تبلیغات دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از بامداد سیزدهم اردیبهشت آغاز شد و تا ساعت هشت صبح پنجشنبه، بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، براساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور، دستورالعمل تبلیغات و قانون مرتبط با تبلیغات که در مرحله اول اطلاع‌رسانی شده، در مرحله دوم هم ملاک خواهد بود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت، ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است.

انتخابات در مرحله دوم نیز در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است تا ازدحامی در شعب شکل نگیرد و رأی‌دهندگان به راحتی و سهولت رأی خود را به صندوق بیاندازند.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

کد خبر 749951

دیگر خبرها

  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائم شهر
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در گنبدکاووس
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه قائم شهر
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از امشب
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد