Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@18:57:04 GMT

تشخیص نارس بودن نوزادان با آزمایش ساده خون مادر

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۰۳۸۸

تشخیص نارس بودن نوزادان با آزمایش ساده خون مادر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلش گیر، آزمایش خون جدید مبتنی بر بررسی ترکیبات شیمیایی جریان خون مادران حامله است که بر فعالیت های ژنتیک نوزادان اثر می گذارد.

محققان دانشگاه استنفورد می گویند با بررسی اسیدی موسوم به cfRNA که در توسعه جنین نقش اساسی ایفا می کند و دستورات مربوط به جذب پروتئین در سلول های جنین را از دی ان ای مادر متتقل می کند، می توان از نارس بودن احتمالی نوزاد مطلع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آنان برآورد وضعیت cfRNA در خون مادر با استفاده از آزمایش جدید ممکن است و هرگونه اختلال در میزان و گردش آن نشانه وجود مشکلاتی در جنین خواهد بود.

دقت این آزمایش فعلا در حد ۴۵ درصد است و امید می رود دقت آن در آینده نزدیک و با بررسی های بیشتر افزایش یابد. هر سال در سراسر جهان حدود ۱۵ میلیون نوزاد نارس متولد می شوند و امید می رود با استفاده از روش مذکور در آینده از این رقم کاسته شود.

کد خبر 4316752

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمایش خون مادر نوزاد تحقیقات علمی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو امنیت اطلاعات سلول بنیادی پهپاد هوش مصنوعی گوگل موبایل ناسا رایانه ایالات متحده آمریکا فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم

زایمان سزارین به دلیل مشکلاتی که منشاء مادری یا جنینی دارند در زمان طبیعی آن ۳۹ هفته و دو روز انجام می‌شود ولی اگر نوزاد به بهانه تاریخ رند زودتر از موعد معمول یعنی در ۳۷ یا ۳۸ هفتگی به دنیا بیاید، نارس است و در بیشتر موارد در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرامی‌گیرد.

این نوزادان جانشان در خطر است و در صورت بستری در بخش‌های ویژه نوزادان علاوه بر دریافت دارو، احتمال ایجاد مشکلاتی در سیستم مغز و اعصاب و بیماری‌های تنفسی و خطر ابتلا به سایر بیماری‌ها وچود داشته و فرآیند رشد این نوزادان هم دچار اختلال می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • یک ترفند ساده و سریع: چگونه بادمجان شیرین رو از بادمجان تلخ تشخیص بدیم (فیلم)
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد