Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@09:58:56 GMT

کدام سرطان بالاترین آمار مرگ و میر را در کشور دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۱۲۳۰

کدام سرطان بالاترین آمار مرگ و میر را در کشور دارد؟

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به جدیدترین آمار سرطان در کشور گفت: سرطان دستگاه گوارش به ویژه معده بالاترین آمار مرگ و میر را در کشور داشته است.

خبرگزاری فارس: دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به جدیدترین آمار سرطان در کشور گفت: سرطان دستگاه گوارش به ویژه معده بالاترین آمار مرگ و میر را در کشور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام آزاده در ارتباط با آخرین آمار سرطان در کشور گفت: دقیق‌ترین آمار سرطان که در واقع آخرین آمار بوده، مرتبط با آمار مبتلایان در سال ۹۳ است که ۱۱۲ هزار و ۱۶۰ مورد اعلام می‌شود.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران با بیان اینکه این آمار جدیدترین آمار بوده و پیش از این اعلام نشده است، گفت: ۴۶ درصد از مبتلایان زنان و ۵۴ درصد مردان بوده‌اند همچنین شایع‌ترین سرطان‌ها در کل جمعیت، سرطان پستان، پروستات، پوست، معده و روده است.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: شایع‌ترین سرطان در مردان معده و در زنان سرطان سینه است همچنین سرطان دستگاه گوارش به ویژه معده بالاترین آمار مرگ و میر را داشته است که این آمار در حد دنیا و حتی کمتر از برخی از کشور‌ها است.

آزاده گفت: با اشاره به اینکه جمعیت کشور رو به سالمندی است و این مسئله از طرفی افزایش امید به زندگی را نشان می‌دهد واز طرفی به دلیل سالمندی آمار سرطان رو به افزایش است، گفت: فاکتور‌های خطر و مرگ و میر ناشی از این مسئله نیز بیشتر خواهد شد، ولی باید توجه داشت که اتفاقات خوبی هم در دنیا در حال رخ دادن است که می‌توان گفت: انقلابی در سرطان به شمار می‌رود.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران ادامه داد: کشور ما در تولید داروی ضد سرطان، پرتودرمانی و جراحی سرطان در حال به دست آوردن موفقیت‌های زیادی بوده و این در حالی است که در گذشته این برنامه‌ها در حد کشور‌های توسعه‌یافته نبود.

آزاده با اشاره به اینکه از نظر تکنیکال و نیروی انسانی در حوزه سرطان برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم، افزود: چندین دانشگاه تربیت جراحان مرتبط با سرطان را آغاز کرده و در حوزه پرتودرمانی ۱۰۰ دستگاه کمبود داریم که وزارت بهداشت عزم خود را جزم کرده تا با خرید این دستگاه‌ها کمبود‌ها را رفع و دستگاه‌های قبلی را نیز به روز کند تا به موضوع عدالت در سلامت در سطح کشور دست یابیم.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003T2a

منبع: فردا

کلیدواژه: آمار سرطان پرتودرمانی سرطان معده مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۱۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲

اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه دولت آمریکا به‌دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم غزه، از ۱۱ روز پیش آغاز شد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه دولت آمریکا به‌دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم غزه، از 11 روز پیش آغاز شد.در ابتدا دانشجویان دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک دست به تظاهرات و تحصن زدند و این اتفاق کم‌کم به دیگر دانشگاه‌های آمریکا سرایت کرد.دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز شاهد اعتراضات گسترده‌ای بود و حدود 100نفر در محوطه این دانشگاه توسط پلیس دستگیر شدند.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • فیلم| دانشجویان آمریکایی در کدام دانشگاه‌ها تحصن کردند؟ -۲
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود