Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر در استان در زمینه صنایع دستی فعالیت می‌کنند گفت: ۴ هزار و ۹۰۰ نفر شناسنامه دار شده اند و انواع گلیم، گچمه، جاجیم، فرش، جاقرآنی و گبه می‌بافند.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه بیشترین دست بافته‌ها در شهرستان‌های دنا و گچساران تولید می‌شود افزود: طرح‌های مختلف دست بافته‌های تولیدی استان، ذهنی باف و برگرفته از آداب و رسوم و زندگی مردم این دیار است و در بافت طرح‌ها از نقشه استفاده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پریسا راد ادامه داد: جنس این دست بافته‌ها از پشم گوسفند و رنگ آمیزی نخ‌ها به وسیله رنگ‌های طبیعی انجام می‌شود که همین ویژگی‌ها باعث مشتری پسند بودن محصولات تولیدی در کهگیلویه وبویراحمد شده است.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: بیشتر دست بافته‌های کهگیلویه وبویراحمد در بازار داخلی توسط عشایر و گردشگرانی که به استان سفر می‌کنند خریداری می‌شود.
پریسا راد گفت: با وجود علاقه مردم دنیا به دست بافته‌های ایران، تا به حال دسترنج هنرمندان این استان به کشور‌های دیگر صادر نشده و این ظرفیت، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری را فراهم کرده است. معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: این استان بعد از زنجان دومین استان در زمینه پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان و فعالان حوزه صنایع دستی در کشور ظرف چند سال گذشته معرفی شده است. قالی و قالیچه، گلیم، گبه، خورجین، جاجیم،رنگرزی سنتی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سورن دوزی، سنگ‌های قیمتی سبدبافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین رشته‌های صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد هستند. کهگیلویه و بویراحمد با ۷۱۳ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۶ هزار کیلومترمربع مساحت در جنوب غربی ایران قرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد مدیرکل میراث فرهنگی گچساران صنایع دستی دست بافته گردشگری رنگ آمیزی 4 هزار و 900 نفر شناسنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۱۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم

صنایع دستی به‌عنوان نماد فرهنگی، هویت و تاریخ یک کشور است باید توجه ویژه‌ای به آنها داشت. محمد معتمدی خواننده موسیقی‌های سنتی توصیه‌ای را به مردم برای استفاده هرچه بیشتر از صنایع دستی در منزل ارائه داده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم