Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@17:07:27 GMT

کتمان یا سیاه نمایی آسیب ها، مشکلی را حل نمی کند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۱۶۴۶

کتمان یا سیاه نمایی آسیب ها، مشکلی را حل نمی کند

به گزارش ایرنا 'محمدرضا تابش' روز یکشنبه در دیدار مدیرکل بهزیستی یزد و مدیر کمیته امداد امام(ره) اردکان افزود: پیگیری موضوع آسیب های اجتماعی، نیازمند کاری دقیق و علمی همراه با همکاری همه دستگاه های متولی امور حمایتی است.
وی اظهار داشت: بخشی از اهداف کمیته امداد با کمک مددکاران،‌ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و بهزیستی نیز متولی حمایت از افراد آسیب دیده است که همکاری و هم افزایی این 2 نهاد بخصوص در استان یزد که استانی مهاجرپذیر شده است الزامی است و می تواند نتیجه بخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تابش اضافه نمود: توسعه شهرنشینی و پیچیده بودن مسائلی همچون اعتیاد و فقر و طلاق در جامعه از یک طرف و پراکنده کاری و عدم شفافیت عملکرد نهادهای حمایتی و بعضا کتمان آمارهای آسیب های اجتماعی از سوی دیگر، باعث دشوار شدن مقابله با معضلات این حوزه شده است.
وی تصریح کرد: برخوردهای ضربتی و چکشی و بعضا اغراق آمیز و سیاه نمایی در ارائه آمارها، دردی را دوا نکرده است.
عضو هیات امنای دانشگاه یزد در عین حال خواستار حمایت و همکاری فرابخشی همه دستگاه ها و نهادها و ارائه راهکاری کاربردی بر مبنای پژوهش های علمی برای کاهش ناهنجاری های اجتماعی شد و از دانشگاه ها‌ و مراکز علمی در این زمینه استمداد طلبید.
تابش در بخش دیگری از سخنانش گفت: در اردکان به دلیل توسعه اقتصادی و صنعتی، حوزه اشتغال از وضعیت خوبی برخوردار است ولی از طرفی مهاجرپذیر شدن شهرستان باعث شده تا برخی پدیده ها مثل تکدی گری که هیچ همخوانی با فرهنگ والای این منطقه ندارد بروز کند که انتظار دارم مسئولان امر برای رفع آن اقدام قاطعی انجام دهند.
وی تاکید کرد: مردم اردکان بدلیل طبع بلندی که دارند حاضر نیستند در شرایط عادی تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار بگیرند ولی مشکلات اقتصادی سال های اخیر کشور و مهاجر پذیری باعث شده تقاضا برای استفاده ازخدمات این دو نهاد فزونی یابد که در هرشرایطی باید شان و آبروی افراد، حفظ شود.
نماینده مردم اردکان در مجلس همچنین با گلایه مجدد از عدم اقدام کمیته امداد امام(ره) برای اجرایی کردن پیشنهاد خوداتکایی مددجویان تحت پوشش با سهامدار کردن آنها در واحدهای تولیدی به کمک افرادخیر و مدیران مجموعه های صنعتی که مقدمات آن نیز فراهم شده، افزود: این موضوع را چندین بار با مسئولان کشوری و استانی کمیته امداد مطرح کرده ام و تعلل آنها پذیرفتنی نیست.
وی گفت: انجام این امر مستلزم برخی مقدمات اداری و اجرایی در این نهاد است که باید در اسرع وقت این مهم عملیاتی شود، قطعا اگر همکاری کمیته امداد انجام پذیرد، می توانیم امیدوار باشیم ظرف یک دهه، فقیری در اردکان وجود نداشته باشد.
در این نشست پیرامون پیگیری استقرار مرکز تحقیقات سالمندی اردکان که یک دهه ازطرح ایده آن می گذرد نیز صحبت شد و نماینده مردم اردکان در مذاکره تلفنی با معاون پژوهشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر موافقت اصولی جهت آغاز جذب دانشجو و هیات علمی و انجام اقدامات پژوهشی این مرکز تاکید کرد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 بهزیستی دانشجو کمیته امداد امام مدیر کمیته امداد امام ناهنجاری روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی آران و بیدگل گفت: این گروه شامل ۲۰ دندانپزشک به مدت دو روز به ۲۰۰ مددجویان کمیته امداد این شهرستان رایگان انواع خدمات دندان را ارائه کردند.
شیخ استرکی، هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات رایگان به اقشار کم برخودار، ضعیف و حاشیه شهر بیان کرد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • واکنش کلوپ به درگیری اش با صلاح؛ مشکلی نیست!
  • واکنش کلوپ به درگیری‌اش با صلاح؛ مشکلی نیست!
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان