Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حاضر در محل  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ تابش نماینده مردم اردکان در دیدار مدیرکل بهزیستی استان یزد و مدیر کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستان اردکان با اشاره به اینکه پیگیری موضوع آسیب‌های اجتماعی، نیازمند کاری دقیق و علمی همراه با همکاری همه دستگاه‌های متولی امور حمایتی است، گفت: بخشی از اهداف کمیته امداد با کمک مددکاران، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و بهزیستی نیز متولی حمایت از افراد آسیب دیده است که همکاری و هم افزایی این دو نهاد بخصوص در استان یزد که استانی مهاجرپذیر شده است الزامی است و می‌تواند نتیجه بخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تابش افزود: توسعه شهرنشینی و پیچیده بودن مسائلی همچون اعتیاد و فقر و طلاق در جامعه از یک طرف و پراکنده کاری و عدم شفافیت عملکرد نهاد‌های حمایتی و بعضا کتمان آمار‌های آسیب‌های اجتماعی از سوی دیگر، باعث دشوار شدن مقابله با معظلات این حوزه شده است.

وی تصریح کرد: برخورد‌های ضربتی و چکشی و بعضاً اغراق آمیز و سیاه نمایی در ارائه آمارها، دردی را دوا نکرده است.

نماینده رمدم اردکان در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت و همکاری فرابخشی همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها و ارائه راهکاری کاربردی بر مبنای پژوهش‌های علمی برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی شد و از دانشگاه ها و مراکز علمی در این زمینه استمداد طلبید.

تابش گفت: در اردکان به دلیل توسعه اقتصادی و صنعتی، حوزه اشتغال از وضعیت خوبی برخوردار است، ولی از طرفی مهاجرپذیر شدن شهرستان باعث شده تا برخی پدیده‌ها مثل تکدی گری که هیچ همخوانی با فرهنگ والای این منطقه ندارد بروز کند که انتظار دارم مسئولان امر برای رفع آن اقدام قاطعی انجام دهند.

وی تاکید کرد: مردم اردکان بدلیل طبع بلندی که دارند حاضر نیستند در شرایط عادی تحت پوشش نهاد‌های حمایتی قرار بگیرند، ولی مشکلات اقتصادی سال‌های اخیر کشور و مهاجرپذیری باعث شده تقاضا برای استفاده ازخدمات این دو نهاد فزونی یابد که در هرشرایطی باید شان و آبروی افراد، حفظ شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس همچین با گلایه مجدد از عدم اقدام کمیته امداد امام (ره) برای اجرایی کردن پیشنهاد خوداتکایی مددجویان تحت پوشش با سهامدار کردن آن‌ها در واحد‌های تولیدی به کمک افرادخیر و مدیران مجموعه‌های صنعتی که مقدمات آن نیز فراهم شده، افزود: این موضوع را چندین بار با مسئولان کشوری و استانی کمیته امداد مطرح کرده ام و تعلل آن‌ها پذیرفتنی نیست، انجام این امر مستلزم برخی مقدمات اداری و اجرایی در این نهاد است که باید در اسرع وقت این مهم عملیاتی گرددکه قطعا اگر همکاری کمیته امداد انجام پذیرد، می‌توانیم امیدوار باشیم ظرف یک دهه، فقیری در اردکان وجود نداشته باشد.

هم چنین در این دیدار بر پیگیری استقرار مرکز تحقیقات سالمندی اردکان تاکید و نماینده مردم اردکان نیز در تماس تلفنی با معاون پژوهشی وزیر بهداشت تاییدیه وزارت بهداشت را نیز جهت جذب دانشجو گرفت.

انتهای پیام/ا

کتمان یا سیاه نمایی آسیب ها، مشکلی را حل نمی کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی توسعه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ناصر مرادی پویانی در گفت‌وگویی با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار  خانواده  در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش  داشته است، گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوار های یک نفره یک میلیون تومان ، دونفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان ، سه نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین گفت: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده های مددجو بوده و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

مرادی‌پویانی تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۶۱هزار و ۸۰۸  نفر در قالب ۲۷ هزار و ۵۲۰  خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان