Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@02:18:41 GMT

کتاب فهم حوادث 1915 در تبریز منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۲۷۹۴

کتاب فهم حوادث 1915 در تبریز منتشر شد

به گزارش ایرنا، کتاب 'فهم حوادث 1915' به قلم 'مصطفی سردار پالابئیئک' با ترجمه دکتر سیدوحید پیمان و فاطمه زاهر اینان با شمارگان یکهزار جلد به قطع رقعی و در 184 صفحه منتشر شده و روانه بازار نشر شده است.
هر چند تاکنون آثار زیادی در ارتباط با موضوع ادعای نسل کشی ارامنه در قلمری امپراطوری عثمانی در سال های جنگ جهانی اول منتشر شده است، اما تلاش نویسنده 'فهم حوادث 1915' از باور وی به ضرورت بررسی بی طرفانه، واقع بینانه و تاریخی این اتفاق به دور از هر گونه جانبداری های سیاسی حکایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کتاب 'فهم حوادث 1915' در هفت فصل شامل 'تعریف حقوقی نسل کشی'، 'جامعه ارمنی در امپراطوری عثمانی'، 'نیت کوچ اجباری یا نیت امحاء'، 'محاکمه ماموران عثمانی به دلیل جنایات جنگی'، 'آیا کوچ اجباری یک تدبیر نظامی بود'، 'دیاسپورای ارمنی و کوچ اجباری ارامنه'، 'روابط ترکیه-ارمنستان در قرن 21' و 'پارلمان ها علیه دادگاه ها' توسط انتشارات 'فروغ آزادی' در کاغذ گلاسه و روی جلد رنگی به چاپ رسیده است.
در معرفی کتاب 'فهم حوادث 1915؛ ترک ها و ارامنه' آمده است: 'وجود دو روایت متفاوت و متضاد از مساله کوچ اجباری ارامنه در خلال سال 1915 از سوی ارامنه و ترک ها، یکی از پرمناقشه ترین و مهم ترین مباحث در روابط فیمابین ترکیه و ارمنستان به شمار می رود. در حالی که توصیف ترک ها از حوادث آن سال ها معطوف به وجود رنج مشترک بین دو ملت ترک و ارمنی بود و ترک ها خود را با ارامنه در این رنج همدرد می دانند، اما شیوه تعریف ارامنه از این حوادث اصرار بر وجود نسل کشی ارامنه توسط امپراطوری عثمانی در اثنای جنگ جهانی اول استوار است.
این کتاب که حاصل یک کار تحقیقاتی است، سعی دارد به پرسش انطباق حوادث کوچ اجباری ارامنه در سال 1915 با مفاد معاهده نسل کشی پاسخ دهد. این کار تحقیقاتی ضمن رعایت چارچوب معاهده نسل کشی، مقایسه روایت های تاریخی ترک ها و ارامنه از مساله را بر اساس موازین حقوقی مد نظر دارد. کتاب در حالی که نتایج تراژیک ناخواسته کوچ اجباری ارامنه را بیان می کند، از اینکه به لحاظ حقوقی وجود ادعای نیت نسل کشی محل منازعه مشروع می باشد، دفاع می کند.
زیر سوال بردن حقیقت ادعای نسل کشی ارامنه به هیچ وجه به معنای انکار رنج های کشیده شده توسط ارامنه در خلال کوچ اجباری نمی باشد، این (یعنی زیر سوال بردن ادعای نسل کشی ارامنه) تلاشی است برای اجازه دادن به گشوده شدن مسیر مباحث آکادمیک در قرائت بدیل و جدید از موضوع کوچ اجباری ارامنه در سال 1915 و همچنین امکان انتقاد از ادعای نسل کشی ارامنه'.
دکتر سید وحید پیمان، مترجم کتاب 'فهم حوادث 1915؛ ترک ها و ارمنه' از روزنامه نگاران فعال و مدیر مسوول موسسه مطبوعاتی 'عصر آزادی' است که روزنامه 'عصر آزادی ' و مجله بین المللی 'ایپک یولی'(جاده ابریشم) را منتشر می کند.
6132/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 ارمنستان ترکیه جامعه جنگ جهانی معرفی کتاب روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توفیق اجباری برای نکونام و استقلال!

به گزارش "ورزش سه"، میلاد فخرالدینی و صالح حردانی پس از مصدومیت ایمان سلیمی دو بازیکن استقلال در سمت راست خط دفاعی استقلال بودند که یکی در سمت راست دفاع سه نفره و دیگری در نقش فول‌بک برای آبی‌‌ها به میدان رفتند.

تصمیم جالب نکونام برای جانشینی مدافع مصدوم خود اگر با اجبار و خالی بودن نیمکت همراه بود اما توفیق اجباری برای بازی هجومی‌تر استقلال بود، دو بازیکن ریزنقش و سریع استقلال در زمان‌های مختلف پست‌های خود را عوض می‌کردند و یک‌بار فخرالدینی در خط حمله حضور پیدا می‌کرد و بار دیگر صالح حردانی تا انرژی بیشتری برای حضور در حملات داشته باشند و با سویچ کردن پست‌های خود اتفاق جالبی رقم زدند.

در دقایق پایانی مسابقه که استقلال به گل نیاز داشت این دو بازیکن با حضور همزمان در حمله و حضور ماشاریپوف در سمت راست برتری عددی را برای استقلالی‌ها در این نقطه از زمین ایجاد کرده بودند و با نفوذ‌های در عمق یک بازیکن و روی دست قرار گرفتن دیگر بازیکن اکثر ارسال‌های استقلال از این سمت اتفاق می‌افتاد.

البته با توجه به خلاقیت ماشاریپوف و حضور پرتعداد بازیکنان ذوب‌آهن در سمت راست استقلال او با تعویض جناح بازی، جلالی و در دقایق پایانی سلمانی را در شرایطی مناسب صاحب موقعیت می‌کرد و مجموعه‌ای این اتفاقات پویایی خاصی به خط حمله استقلال و حملات همه جانبه به دروازه ذوب‌آهن را فراهم کرده بود.

دیگر خبرها

  • توفیق اجباری برای نکونام و استقلال!
  • سیستم ترمز خودکار پیشرفته در آمریکا اجباری می‌شود
  • وقتی اصفهان بهشت ارامنه بود!
  • خدمات پس از فروش لوازم خانگی و یدکی خودرو اجباری است
  • کتاب «شناسایی آسیب‌ سازه‌ها» در اردبیل منتشر شد
  • شکایت تیک‌تاک و بایت دنس برای جلوگیری از فروش اجباری در آمریکا
  • معرفی چند اثر خواندنی که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود/ از «نامه‌ای به آسمان» تا «تاکسی‌سواری»
  • کتاب میریام؛ خاطرات سیده رباب صدر منتشر شد
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد