Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، اخیرا نقل تحریف‌شده‌ای از فتوای آیت‌الله سیستانی درباره‌ی جویدن «علک» (آدامس یا سقز یا صمغ مصطکی) در برخی شبکه‌های وهابی دستاویزی برای حمله به مذهب حقه‌ تشیع شده است.

متن این پرسش و پاسخ بدین شرح است:

پرسش: یکی از فتاوای شما می‌گوید جویدن «علک» [آدامس یا سقز یا صمغ] در روزه‌ی ماه رمضان باطل‌کننده‌ی روزه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا این حکم مختص چیزی است که طعمی ندارد یا شامل همه‌ی انواع موجود در بازار می‌شود‌؟

پاسخ: جویدن آدامس در حال روزه‌داری اگر چه در آب دهان طعمی ایجاد کند – ولی آن طعم بخاطر جدا شدن اجزاء آن نباشد – اشکال ندارد. اما اکثر آدامس‌های موجود در بازار شامل اجزای قندی و شکر و مانند آن است که در ابتدای جویدن در آب دهان تحلیل و تجزیه می‌شود، پس روزه‌‌دار بایستی از آن اجتناب کند مگر آن که آن اجزاء از بین برود ولو با جویدن آن تا قبل زوال اجزاء.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی گناباد در خصوص بیماری تب سه روزه گاوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی، با توجه به فصل گرما و فعالیت پشه‌ها و بندپایان که ناقل بیماری هستند نسبت به احتمال وقوع، بروز و شیوع بیماری ویروسی تب سه روزه گاوی هشدار داد.

 رییس شبکه دامپزشکی گناباد، گفت: تب سه روزه بیماری ویروسی است که بوسیله نیش حشرات گسترش می‌یابد و به صورت همه گیر و غیر واگیر بروز می‌کند ولی گذرا بوده و قابل درمان است.

دکتر محمدرضا متقی، افزود: این بیماری صرفاً در گاو و گاومیش و در نقاط گرمسیری با شروع فصل گرما و فعالیت حشرات بروز می‌کند.

وی  گفت: سمپاشی جایگاه‌های دام و بدن دام‌ها از راه‌های اساسی پیشگیری بیماری است.

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه معاون وزیر علوم به استان فارس
  • حزب‌الله پاسخ حملات اسرائیل را داد
  • هشدار شبکه دامپزشکی گناباد در خصوص بیماری تب سه روزه گاوی
  • فیلم| جست و جوی ۱۷ روزه برای یافتن «سبحان»
  • تلاش می‌کنیم هرگونه شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود
  • درخواست تعویق یک روزه بازی تراکتور و گل گهر از سوی مسئولان تبریزی
  • علامه مطهری شخصیت جامع علمی و بصیرتی معاصر است
  • ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه
  • انتخاب داور بازی به دور از شبهه و حاشیه باشد
  • پورموسوی: برخوردها متفاوت است/ داوری نباید شبهه ایجاد کند