Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@02:32:51 GMT

تصاویر: پوشش زنان انگلیس در ۱۵۰ سال قبل

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۳۵۳۱

تصاویر: پوشش زنان انگلیس در ۱۵۰ سال قبل

زنان طبقه اجتماعی بالا در عصر ویکتوریا اغلب دامن‌هایی گلدوزی شده و دارای تزئینات می پوشیدند و زنان طبقه متوسط پوششی مشابه اما با تزئینات ارزان تر داشتند.

سرویس عکس و فیلم فردا: دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاه‌به‌گاه دورهٔ ویکتوریایی هم گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد.

در عصر ویکتوریای انگلستان، جایگاه زنان در خانه بود. بر خلاف گذشته که آنها می‌توانستند با همسران یا برادران خود تجارت‌های خانوادگی داشته باشند، در این دوران نقش‌های جنسیتی به شدت پر رنگ شد. این موضوع در پوشش آنها کاملا آشکار است. 

دامن‌های پر چین و پف دار از ویژگی های اصلی پوشش زنان در این دوره است و زنان برای پف بیشتر دامن خود تعداد بی‌شماری از زیر دامنی‌ها را می‌پوشیدند. به همین دلیل وزن لباس زنان  به ۸ یا ۹ کیلو می‌رسید. علاقه به دامن های بزرگ در این دوران به حدی بود که گاهی اوقات برای پف بیشتر دامن  اسکلتی بزرگ از استیل به نام  کرینولین در زیر آن پوشیده می شد که شخص خود به تنهایی نمی‌توانست آن را به تن کند.

در این دوران پوشش زنان بیانگر جایگاه اجتماعی آنان بود و در میان طبقات اجتماعی مختلف تفاوت داشت. زنان طبقه اجتماعی بالا اغلب دامن‌هایی گلدوزی شده و دارای تزئینات می پوشیدند و زنان طبقه متوسط پوششی مشابه اما با تزئینات ارزان تر داشتند. در ادامه تصاویری از پوشش زنان در دوره ویکتوریا را می‌بینید.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003T3k

منبع: فردا

کلیدواژه: گزارش تصویری پوشش زنان عصر ویکتوریا انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند

افسانه جهانی در شورای اندیشه‌ورزی خانواده و جمعیت گفت: با توجه به آغاز اجرای طرح بیمه زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان، این طرح به تمامی شهرستان‌های استان اردبیل ابلاغ شده و بانوان دارای شرایط، از تمامی مزایای بیمه اعم از بازنشستگی، نقل و انتقال سابقه و... بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به برگزاری دوره تربیت کنشگر جمعیت در اردیبهشت امسال افزود: این دوره در آغاز برای ۲۰۰ نفر برگزار و ۴۰ نفر از افراد توانمند از این تعداد شناسایی می‌شوند.

او تصریح کرد: برای نفرات منتخب و افراد دارای استعداد کنشگری، دوره تکمیلی برگزار می‌شود و این افراد در سطح استان اردبیل در حوزه جمعیت و فرزندآوری فعالیت خواهند داشت.

جهانی با یادآوری راه‌اندازی مرکز نفس در پارسال، هدف از تأسیس این مرکز را آگاهی‌بخشی به افراد و مادران برای پیشگیری از سقط جنین عنوان کرد و گفت: در همین راستا دوره حمایت از حیات جنین نیز امسال برای بهورزها و رابطان مردمی جمعیت برگزار و هستی‌شناسی جنین تشریح می‌شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با تأکید بر مشارکت مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی و بیان ضرورت‌های فرزندآوری و جوانی جمعیت و همچنین تحکیم بنیان خانواده و زیست عفیفانه خواستار ارائه برنامه‌های دستگاه‌ها برای امسال شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • پس لرزه‌های بازگشت گشت ارشاد؛ صدای همه درآمد!
  • پس لرزه‌های بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند