Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح اولویت دادن به استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مخالفت کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در جلسه علنی امروز طرح اصلاح بند «ب» ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص استخدام گروه‌هایی از معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت‌ سوادآموزی است، در دستور کار قرار گرفت که پس از سخنان مخالفان و موافقان به تصویب نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این طرح مقرر شده بود سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شوند با هدف ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، در طول اجرای قانون برنامه ششم توسعه نسبت به جذب معلم به ترتیب اولویت از میان نیروهای حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اقدام کرده و ردیف‌های استخدامی و اعتبار مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را فراهم کنند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دلیل مغایرت با اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت که اولویت را به جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان داده است، با این طرح اعلام مخالفت کرد اما دولت از طرح مذکور دفاع کرد.

در نهایت کلیات این طرح به رأی گذاشته شد که نمایندگان با ۷۰ رأی موافق، ۱۰۷ رأی مخالف و ۱۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۰ نماینده حاضر در صحن، با کلیات طرح اصلاح بند «ب» ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه مخالفت کردند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان


به گزارش خبرگزاری صداو سیما ، رضامراد صحرایی در ویراستی نوشت: «به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت. 

در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است. از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم.»

طبق اطلاعاتی که دانشگاه فرهنگیان در اختیار خبرگزاری پانا قرار داده، تعداد ۵۷۰۹ نفر از دانشجو‌ معلمان ورودی ۱۳۹۹ دانشگاه فرهنگیان، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در تمامی پایه‌های مقطع ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه مشغول به تدریس در مدارس هستند. 

این دانشجو معلمان در تمامی مقاطع تحصیلی مشغول به تدریس هستند و در همه استان‌ها به غیر از استان‌های اردبیل، ایلام، لرستان، خراسان شمالی، سمنان و خراسان رضوی با هدف کمک به رفع بحران کمبود معلم و تربیت آینده‌سازان این مرز و بوم آستین همت بالا زده‌اند.

همچنین طبق اعلام این دانشگاه، استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، تهران، سیستان‌و‌بلوچستان، فارس، کرمان و مازندران بیشترین جذب این گروه از دانشجومعلمان را داشته اند.

دیگر خبرها

  • پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • کارگران بازوان توانمند اقتصاد کشور هستند
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان