Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از کش و قوس فراوان و سه هفته انتظار، در نهایت شورای شهر تبریز با دریافت فاینانس 420 میلیون دلاری برای تکمیل خط دو قطار شهری تبریز موافقت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، صبح امروز در شصتمین جلسه علنی شورای شهر تبریز موافقت کمیسیون عمران با دریافت تسهیلات فاینانس برای خط دو قطار شهری تبریز توسط رئیس کمیسیون اعلام شد و رئیس سازمان قطار شهری تبریز در ادامه ضمن تاکید بر احترام تمامی اعضاء شورا به نظر کمیسیون مربوطه، ابراز داشت: با توجه به فرایند بازگشت تحریم‌های آمریکا، تنها دو ماه دیگر برای دریافت فاینانس زمان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی مولوی در این جلسه وعده داد بهره برداری از خط یک تا پایان سال آغاز و تکمیل همه نواقص ایستگاه‌ها و خطوط تا دو و نیم سال آینده اتفاق افتد.

عبداله تقی‌پور عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه عنوان کرد: خواسته ما از شهرداری اتمام خط یک تا پایان سال ۹۷ می‌باشد، به‌علاوه خواهان شفاف سازی دقیق درباره زمان اتمام خط دو پس از دریافت فاینانس هستیم.

در نهایت پیشنهاد کمیسیون عمران مبنی بر دریافت مبلغ ۴۲۰ میلیون دلار تسهیلات فاینانس برای تکمیل خط دو قطار شهری در صحن شورای شهر تصویب شد و شورای شهر با پیشنهاد محمدباقر بهشتی به تامین بقیه اعتبار مورد نیاز خط دو قطار شهری از کلیه منابع مورد تایید دولت مجوز داد.

همچنین دوفوریت لایحه افزایش سقف اوراق مشارکت قطار شهری از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۶۵۰ میلیارد تومان در شورای شهر تصویب شد.

در جلسه امروز شورای شهر تبریز، شکور اکبرنژاد خطاب به اعضاء شورا و شهردار یادآور شد: ما اینجا نشسته‌‌ایم تا گره از کار مردم باز کنیم نه آنکه دنبال بند و تبصره بگردیم و آنان را آزار دهیم.

رئیس شورای شهر تبریز طی تذکری به ایرج‌ شهین باهر، تاکید داشت: با توجه به برخورد ناصحیح بعضی مدیران با اعضای شورا در زیر مجموعه‌های شهرداری، لازم است تذکرات لازم هرچه سریع‌تر صادر و رفتار مدیران متناسب با جایگاه اعضای شورا اصلاح شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد

به گزارش همشهری آنلاین، در این نشست علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه آرزوی قدیمی مدیران ارشد این بود که مرکز مطالعات بتواند به عنوان مغز متفکر شهرداری نقش‌آفرینی کند، اظهار داشت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری پیگیر احیای سطح نقش‌آفرینی مرکز بودیم. تلاش کردیم تا با آسیب‌شناسی بتوان به صورت عملی یک کارکرد عملیاتی در سطوح بالاتری را برای مرکز مطالعات شهرداری پیدا کرد.

او با تأکید بر تخصصی و پیچیده‌ بودن مجموعه اجرایی شهرداری تهران، اضافه کرد: مدیریت شهری موظف است از ابتدای تولد تا مرگ شهروندان خدمت‌گزار شهروندان باشد. این مجموعه بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی نمی‌تواند خدمت‌رسان مناسبی باشد. موضع فکر و تحلیل و اتکا به نظرات و اندیشمندان را باید در مجموعه مرکز مطالعات جست‌وجو کرد.

شهردار تهران با یادآوری اینکه برای ارتقاء نقش‌آفرینی مجموعه مرکز مطالعات، شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد، گفت: اعضای این شورا معاونان تخصصی شهرداری و متناظرین آنها در مرکز مطالعات بوده و دبیر شورا هم رئیس مرکز مطالعات است .با تشکیل این شورا و حضور معاونان در آن، هم کسانی که به‌ صورت عملیاتی در صحنه مشغول فعالیت هستند، حضور دارند و هم صاحب نظران و پشتوانه‌های فکری و نظری که می‌باید تولید فکر و اندیشه کنند.

او نخستین گام این شورا را شناسایی نظام مسائل، مشکلات و سرفصل‌های هر بخش دانست و گفت: پس از آنکه صورتی از موضوعات در حوزه‌های مختلف روشن شد، باید هیأت‌های اندیشه‌ورز تخصصی برای چاره‌جویی آن مطابق نیاز اقدام کنند. هیأت اندیشه‌ورز موظف است با مطالعات خود، چراغ راه آینده را روشن کند.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد با تشکیل این شورا بتوان به صورت عملی، ارتباط منطقی و اجرایی مرکز مطالعات با نیازهای روز و واقعی شهرداری تهران را فراهم کرد. هم‌چنین مرکز مطالعات شهرداری باید بتواند همچون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، راهنما و چراغ راه ما باشد. مرکز مطالعات بتواند با تغییر ساختار و پیوستگی ارتباط با مجموعه شهرداری، آثار بالاتری را در حوزه‌های مختلف اجرایی ایفا کند.

کد خبر 845279 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری تهران

دیگر خبرها

  • آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در ۷ کیلومتری کرمانشاه + فیلم
  • عضو دفتر رهبری: برخی مسئولان به دلیل اقدامات نامناسب در برخورد با بی حجابی تذکر گرفتند
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه