Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - بيشترين مبلغ نوع خسارت بيمه‌اي پرداخت شده به طور سرانه به هر فرد ايراني در سال ١٣٩٥ به بيمه شخص ثالث با مبلغ نود و شش هزار و ششصد تومان و خسارت بيمه درمان با ٧٠ هزار تومان و بيمه بدنه اتومبيل به مبلغ ١٢ هزار تومان بوده است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، براساس آخرين انتشار سالنامه آماري كشور، در سال ١٣٩٥، مبلغ ٢٦٧ هزار تومان به طور سرانه، هر ايراني حق بيمه براي انواع بيمه‌ها پرداخت كرده است، اين مبلغ در سال ١٣٨٥، براي هر ايراني، مبلغ ٣٣ هزار و پانصد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين سرانه خسارت دريافتي بيمه‌اي هر ايراني در سال ١٣٩٥، مبلغ ٢٢٣ هزار تومان بوده كه اين مبلغ در سال ١٣٨٠، مبلغ ٢٤٩٩٤ تومان است.

بيشترين مبلغ نوع خسارت بيمه‌اي پرداخت شده به طور سرانه به هر فرد ايراني در سال ١٣٩٥ به بيمه شخص ثالث با مبلغ نود و شش هزار و ششصد تومان و خسارت بيمه درمان با ٧٠ هزار تومان و بيمه بدنه اتومبيل به مبلغ ١٢ هزار تومان بوده است.

بيشترين درصد خسارات بيمه‌اي به كل خسارت هاي بيمه ايي در سال ١٣٩٥، با ٤٣ درصد بيمه شخص ثالث، ٣١درصد بيمه درمان و ٥ درصد بيمه بدنه اتومبيل بوده است و خسارات بيمه درمان در كل خسارات بيمه‌اي در سال ١٣٨٠، ١٧ درصد و بيمه شخص ثالث ٥٣ درصد و بيمه بدنه اتومبيل ٧ درصد بوده است، لذا خسارت بيمه شخص ثالث در سال ١٣٩٥، نسبت به سال ١٣٨٠، در كل خسارات بيمه‌اي ١٠ واحد درصد و خسارت بيمه بدنه اتومبيل یک واحد درصد كاهش و بيمه درمان ١٥ واحد درصد افزايش يافته است.

در سال ١٣٩٥، به طور سرانه هر ايراني ١٠٠ هزار تومان براي بيمه شخص ثالث، ٧٤ هزار تومان بيمه درمان، ١٧ هزار و  چهارصد تومان بيمه بدنه اتومبيل،  ١٢ هزار و نهصد تومان حوادث راننده،  ١١ هزار تومان بيمه عمر و ١٤ هزار و هفتصد تومان براي بيمه آتش سوزي پرداخته است.

 ٣٨ درصد از حق بيمه‌هاي دريافتي بازار بيمه به بيمه شخص ثالث ، ٢٨ درصد به بيمه درمان، ٧ درصد به بيمه بدنه اتومبيل و ٥ درصد براي بيمه حوادث راننده بوده، به عبارتي ٧٧ درصد از عايدي بازار بيمه كشور، متعلق به بيمه خودرو و درمان است كه بيشترين حق بيمه‌ها در سال ١٣٩٥ بوده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، آرای جدید صادر شده از سوی کمیته تعیین وضعیت به شرح زیر است:

* در پی شکایت محمدعلی صفیا از باشگاه پارس جنوبی جم، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۴۸ میلیون و ۷۸۵ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.

* با توجه به شکایت مهرشاد عنبری از باشگاه ایران خودرو، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۲۲۵ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۸ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۷۵۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم گردید. همچنین کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان ۵۲۵ میلیون ریال قرار رد صادر کرد.

کد خبر 6091873

دیگر خبرها

  • اموال بابک زنجانی به خزانه کشور بازگشت شده است
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور