Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها سیاسی کاری و پرداختن به حاشیه توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم علاوه بر صدای مسئولین دانشگاه، صدای دانشجویان هم طیف خود را نیز درآورده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، این روزها دانشگاه صنعتی قم دستخوش حواشی مختلفی شده که هرکدام از آنان را بررسی می‌کنیم در نهایت به چیزی جز انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه نمی‌رسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکلی که با سیاسی کاری و پرداختن به حاشیه علاوه بر صدای مسئولین دانشگاه صدای دانشجویان هم طیف خود را درآورده و سوال اینجاست چرا کسی مسئولیت کار آنان را برعهده نمی‌گیرد و با اتکا به چه قدرتی برنامه‌های دور از چهارچوب قانون خود را عملی می کنند.

اولین برنامه دور از قانونی که از آن خبردار شدیم اجرای محفل شعری بود که در آن توهین‌های زیادی به مسئولین نسبت داده شد.

محمد افشارنسب، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص حواشی اخیر این دانشگاه گفت: هفته گذشته به همت انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی قم شاعری به دانشگاه دعوت شد که شعرخوانی وی حواشی زیادی به وجود آورد.

افشارنسب بیان داشت: این شاعر در شعرهای خود توهین زیادی به مسئولین نسبت داد که موج اعتراضات برخی دانشجویان را به دنبال داشت.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم با بیان اینکه این شاعر، دانشجویان را در خصوص مسائل کازرون تحریک می کرد و نیروی انتظامی را به برخورد خشن محکوم کرده بود، بیان داشت: بچه های انجمن اسلامی نیز به دلیل فشارهایی که به آنان آمد، نیز بیانیه ای منتشر کرده و از این شاعر برائت جستند.

دانلود   در برنامه‌های انجمن اسلامی خطوط قرمز مورد تعرض قرار گرفته است حجت‌الاسلام شریفی‌دوست، مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی قم در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به برخی حرکت‌های ساختارشکنانه انجام گرفته در هفته‌های اخیر در این دانشگاه گفت: دو مراسم در دانشگاه برگزار شد که هر دو با حواشی همراه بود؛ یکی جشن هفته خوابگاه‌ها که نسبت به ساحت برخی مراجع اسائه ادب شد؛ در حالی که در زمان پهلوی هم کسی جرات نمی کرد نسبت به مراجع تقلید بی ادبی کند. دیگری مراسم شعر بود که توسط یکی از تشکل‌های دانشجویی برگزار شد و چند خط قرمز در این مراسم مورد تعرض قرار گرفت.
شریفی‌دوست اظهار داشت: بنده صبح روز جلسه با یکی از اعضای هیات نظارت تماس گرفتم و نسبت به سابقه آن شاعر تذکر دادم؛اما حضرات جدی نگرفتند و اطمینان دادند که مشکلی پیش نمی‌آید.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: تطهیر رضاخان و تبرئه برخی از سران فتنه کاری نیست که از کنار آن راحت گذشت. رهبری فرمودند فتنه خط قرمز نظام است. مگر می شود که فتنه وجود داشته باشد؛ اما فتنه گر وجود نداشته باشد؟ اگر آن تشکل در متن اساسنامه‌اش التزام عملی به ولایت فقیه را آورده، نمیشود که نسبت به منویات رهبری اینگونه دوگانه برخورد کند.   هیات نظارت باید به وظیفه خود در قبال تشکل دانشجویی عمل کند
وی اظهار داشت: متاسفانه در طول سال گذشته چند بار شاهد این حرکت‌ها بوده ایم و دانشگاه این موارد را زیر سبیلی رد کرده و قائل به برخورد مناسب و بازدارنده نیست.
شریفی‌دوست افزود: من نسبت به هیات نظارت دانشگاه گلایه‌مندم و این هیات به وظیفه خود در قبال نظارت بر تشکل‌های اسلامی عمل نکرده است و این کافی نیست که بگویند ما تذکر دادیم و یا بگویند ما از شاعر شکایت کردیم. هیات نظارت باید به وظیفه خود در قبال تشکل دانشجویی عمل کند والّا دوباره این حرمت‌شکنی‌ها ادامه خواهد داشت.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی قم تصریح کرد: جناح‌های سیاسی آزادند که یکی گمان کند برجام فتح الفتوح است و دیگری آنرا ترکمنچای بخواند؛ اما نسبت به ارزش‌ها و مبانی دینی و انقلابی جای سکوت و معامله نیست و همه باید یک صدا از این مبانی دفاع کنند.   معامله بر سر اصول تبدیل به یک بیماری همگانی شده است
وی بیان داشت: نصیحت من به تشکل دعوت کننده این است که سخن رهبری را مبنای عمل قرار دهند و همان طور که رهبری فرموده‌اند از عناصر نامطمئن برای سخنرانی دعوت نشود. اگر کسی قبل از جلسه می‌گوید که من سخن حاشیه ساز نمی گویم و در ضمن جلسه زیر عهد خود بزند و سخن ساختارشکنانه میگوید این یعنی دروغ گویی. انسان دروغگو قابل اعتماد نیست و نامطمئن محسوب می شود. سوال اساسی این است که اساسا چرا یک عنصر نامطمئن دعوت شود که بعد نشود وی را کنترل کرد و هر مطلب یاوه‌ای خواست بگوید؟
شریفی‌دوست خاطرنشان کرد: بیانیه‌ای که از سوی تشکل دعوت کننده صادر شده دوپهلوست و به هیچ وجه کافی نیست و اگر این تشکل واقعا خواهان این محتوا نبود، باید در ضمن جلسه موضع‌گیری می کرد و تریبون را از سخنرانان هتاک میگرفت و یا حداقل بعد از سخنرانی نسبت به آن محتوا موضع میگرفتند؛ که این کار انجام نشد و بیانیه تناسبی با آن ساختارشکنی‌ها نداشت.
مسئول نهاد دانشگاه در پایان با اظهار ناراحتی نسبت به عدم عکس العمل مدیران دانشگاه تصریح کرد: متاسفانه معامله بر سر اصول تبدیل به یک بیماری همگانی شده و افرادی هستند که بر سر مسائل جزئی سریع موضع می‌گیرند؛ اما حساسیت کافی نسبت به خطوط قرمز ندارند و کاری با بانیان این گونه حرکت‌ها در دانشگاه انجام نمی‌دهند.   مشارکت در انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان پایین‌ترین سطح خود را داشته است امیرمحمد کردی دبیر واحد تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در حالی امسال برگزار شد که میزان مشارکت در این انتخابات پایین‌ترین سطح خود را داشته و شاهد تخلفات بسیاری در برگزاری این انتخابات بوده‌ایم.
کردی ادامه داد: مطابق اساسانامه‌ی این تشکل، انتخابات برگزار شده باطل است و دانشگاه موظف است این انتخابات را رد و این تشکل بار دیگر به برگزاری انتخابات مبادرت ورزد.
دبیر واحد تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم بیان داشت: این انتخابات در حالی برگزار شد که در اساسنامه‌ی این دفتر حد نصاب خاصی برای مشارکت در انتخابات تعیین شده است که با توجه به تعداد اعضای معرفی شده‌ی این رییس دانشگاه صنعتی قم در برخورد با ابطال انتخابات انجمن اسلامی که مطابق اساسنامه‌ی این تشکل، وجاهت قانونی ندارد و باطل است، قانون را قربانی منافع سیاسی نکند تشکل به صورت رسمی به هیئت نظارت دانشگاه صنعتی قم، این انتخابات باطل بوده و این تشکل و دانشگاه موظف به برگزاری مجدد انتخابات هستند.

وی با بیان اینکه از طرف دیگر حد نصاب معین و مشخصی برای رأی آوری کاندیدا‌ها در انتخابات در اساسنامه این تشکل مشخص شده است که این موضوع هم محقق نشده است، تصریح کرد: رییس دانشگاه صنعتی قم در برخورد با ابطال انتخابات انجمن اسلامی که مطابق اساسنامه‌ی این تشکل، وجاهت قانونی ندارد و باطل است، قانون را قربانی منافع سیاسی نکند.   نمی‌شود از بی قانونی محرز و مسلم عبور کرد عاطفه جعفری دبیر خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: متاسفانه موج هنجارشکنی‌های انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی قم دامن این تشکل را گرفت و انتخابات این تشکل در دانشگاه صنعتی قم پایین‌ترین مشارکت را به همراه داشته است.
جعفری با بیان اینکه مسئولین دانشگاه صنعتی قم با عملکرد گذشته‌ خود در قبال این تشکل ما را در خصوص برخورد قانونی با ابطال انتخابات این تشکل نگران می‌کنند، افزود: از هنجارشکنی در برنامه‌های این تشکل تا نشریات آن که بگذریم، یقینا نتیجه‌ این حجم از هنجارشکنی در انتخابات این تشکل هویدا شد، نمی‌شود از بی قانونی محرز و مسلم عبور کرد.
دبیر خواهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم بیان داشت: مطابق اساسنامه‌ این تشکل، نمی‌شود انتخابات این تشکل را تایید کرد. هیئت نظارت مشخص کند که قانون چه می‌شود. متاسفیم که اطلاعیه‌ اخیر انجمن اسلامی صنعتی قم ما را بیش از پیش نگران عدم برخورد مسئولین دانشگاه صنعتی قم با این تشکل می‌کند.   دانشجویان دانشگاه صنعتی قم از خودخواهی‌های برخی از تشکل‌ها به ستوه آمده‌اند
وی تصریح کرد: اخبار دقیق ما بیانگر آن است که مجموعه‌ تلاش نمایندگان استان قم و وزارت علوم مبنی بر آن است که ریاست دانشگاه صنعتی قم قبل از پایان حکم خویش از مسئولیت برکنار شود و این مورد به پایان خود نزدیک شده و اخباری مبنی بر فرد جایگزین نیز مشخص شده است.   جعفری در پایان با بیان اینکه نگران معامله‌ قانون در خصوص ابطال انتخابات انجمن اسلامی صنعتی قم هستیم و نگرانی ما از اینجاست که قانون قربانی صندلی و میز ریاست شود، اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه صنعتی قم از خودخواهی‌های برخی از تشکل‌ها به ستوه آمده و نتیجه‌ی آن در میزان مشارکت برخی تشکل‌ها مشخص است.   پرواضح است که چه کسی باید در قبال فعالیت های انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم پاسخگو باشد اما همچنان سکوت مسئولین و عدم برخورد در چهارچوب قانون نشان از برخی محافظه کاری‌ها دارد و باید دید چه هدفی از این سکوت دنبال می‌شود؟  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استان قم دانشگاه صنعتی دانشگاه صنعتی قم انجمن اسلامی دانشجویان جامعه اسلامی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد بزرگ صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی، مسئولان استانی، شهری و صنعتگران و کارآفرینان شهرستان دزفول در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.

سید محمدمهدی صافی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در این مراسم با بیان اهمیت بالای تعامل دانشگاه با صنعت اظهار کرد این واحد دانشگاهی با داشتن رشته‌های مختلف فنی و مهندسی و دانشکده مهارت و کارآفرینی آماده ارائه خدمات به جوانان و طالبان علم و دانش است.

وی با اشاره به چشم‌انداز آینده رشته‌های علوم انسانی و فنی مهندسی در شهرستان دزفول با ابراز نگرانی خود از فاصله گرفتن دانشجویان از رشته‌های علوم پایه و فنی در سال‌های اخیر افزود: اشتغال دغدغه اصلی دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی بوده؛‌ رسالت اصلی دولت و مسئولان جذب و ساماندهی دانشجویان در بازار کار و اشتغال پایدار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بین کرد: پیشرفت مهارتی دانشجویان در همه رشته‌ها در این واحد دانشگاهی در مقطع کنونی، چشمگیر بوده و دانشجویان در کنار تحصیل با توجه به شعار «هر دانشجو در هر ترم یک مهارت» در حال مهارت‌آموزی هستند.

 پیوند علم و صنعت به‌منظور اشتغال جوانان با برگزاری رویداد صدرا

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز با اشاره به پیشرفت علمی و صنعتی ایران اسلامی در عصر کنونی، حملات موشکی و پهپادی ایران به رژیم کودک کش اسرائیل را مرهون پیشرفت صنعتی ایران دانست و گفت:‌ برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و پیوند علم و صنعت به‌منظور اشتغال جوانان این شهر باید به فال نیک گرفت.

علیرضا خردمند اضافه کرد: هم سو بودن رشته‌های علوم انسانی و فنی مهندسی برای پیشرفت اقتصادی و اشتغال‌زایی لازم و ملزوم هم بوده و وجود رشته‌های مدیریتی برای تربیت مدیران کارآمد ضروری است تا بتوان با علم مدیریتی برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده‌ای را انجام داد و در خدمت رشته‌های فنی و مهندسی و مهارتی بود تا چرخهٔ صنعت و اقتصاد به درستی بچرخد.

همکاری و تعامل مسئولان شهری دزفول برای ساخت مسکن دانشگاهیان

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز با اشاره به علوم فناوری و آمایش‌های پیش‌بینی‌شده برای سال‌های آینده رشته‌های موجود در دانشگاه و نیاز‌های فردای ایران و استان خوزستان عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون نه تنها هیچ کمکی از دولت نگرفته؛ بلکه دولت مبالغ زیادی را به دانشگاه بدهکار است و اگر این بدهی‌های دولت پرداخت شود از زیان دهی خارج خواهیم شد.

محسن چگینی ادامه داد:‌ با همه این مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی در همه حوادث و بحران‌ها در کنار مردم و دولت بوده، ازجمله در حادثه سیل ۹۸، در زمان کرونا و در مباحث آموزشی و فرهنگی در کنار دولت بوده و خواهد بود.

وی از فرماندار دزفول و مسئولان شهری خواستار همکاری و تعامل با دانشگاه درباره ساخت مسکن استادان و کارمندان شد و مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول هم زمین مناسب و هم مجوز ساخت مسکن از سازمان مرکزی دانشگاه دارد.

مدیر اجرایی رویداد صدرا و رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز گزارشی از روند این رویداد و خدمات دانشکده مهارت و کارآفرینی ارائه کرد و استقبال صاحبان صنایع از این رویداد را بی‌نظیر دانست.

 نادر رستمی‌زاده اضافه کرد: بیش از ۵۰ شرکت صنعتی اعلام آمادگی داشتند که در این رویداد شرکت کنند که در نهایت ۳۱ شرکت صنعتی با برپایی غرفه‌هایی در این نمایشگاه و رویداد مهم دستاورد‌ها و خدمات خود را برای عموم مردم به‌ویژه صنعتگران و دانشجویان به نمایش گذاشتند.

به گزارش آنا،  در پایان مسئولان و دانشجویان با حضور در محل نمایشگاه و بازدید میدانی از غرفه‌های نمایشگاه با صنعتگران و صاحبان شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و دستاورد‌های آنها آشنا شدند. بازارچه صنایع خلاق دانشجویی دیگر نمایشگاهی بود که پس از افتتاح نمایشگاه رواید صدرا مورد بازدید قرار گرفت و از آثار دانشجویان خلاق و هنرمند واحد بازدید کردند. نمایشگاه رویداد صدرا به مدت سه روز از ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول فعال بود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ بعدازظهر از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست