Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مترجم روسی» نوشته مایکل فرین از کتاب‌های جدید انتشارات چترنگ است، که با ایجاد سوالات فلسفی مخاطبانش را به خواندن داستانی درباره جامعه‌ای ترغیب می کند که به دنبال تغییر است.

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، «مترجم روسی» که بعد از «جاسوس‌ها» دومین رمانی است که کیهان بهمنی ترجمه کرده، در خلال عاشقانه‌ای که مایکل فرین(نویسنده اثر) از آن به عنوان چشم‌اندازی فرهنگی نام می‌برد، فضای کمونیستی روسیه را برای مخاطبان تشریح می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب، مخاطبان را به درون جامعه‌ای می‌برد که به دنبال تغییر است. «مترجم روسی» سوالاتی فلسفی را در ذهن خوانندگانش بوجود می‌آورد که او را در خواندن ادامه رمان ترغیب می‌کند.

این کتاب داستان «رایا» دختری روس است که نمی‌تواند به انگلیسی صحبت کند و با «گوردون پراکترگلد» انگلیسی که به مسکو آمده و زبان روسی نمی‌داند، رابطه عاشقانه‌ای را شروع می‌کند. در این میان نیاز آنها به مترجم سبب می‌شود تا پاول منینگ که این وظیفه را به عهده گرفته از عمق رابطه آنها آگاه و در سحر عشق و روابط غربی‌شرقی غرق ‌شود...

پشت جلد کتاب نیز می‌خوانیم:

رایا دختری بلوند و اهل مسکو است که نمی‌تواند به انگلیسی صحبت کند و عاشقانه او با گوردون پراکتر گلد، تاجری انگلیسی، که برای سفر به روسیه آمده و نمی‌تواند به روسی صحبت کند، در شرف آغاز است. بنابراین آنها به مترجم نیاز دارند و این گونه است که پاول منینگ از نوشتن تزش در دانشگاه مسکو منحرف و بیشتر و بیشتر در سحر عشق و روابط غربی شرقی غرق می‌شود.

«رایا سرش را بلند کرد و همچون گربه‌ای خواب آلود به اطرافش نگاه کرد. سپس پرسید: «دوست داری شنا کنیم»

«نه تو آبی به این سردی»

«می‌تونیم عین گراز دریایی سریع عرض رودخانه رو بریم و برگردیم.» «یخ می‌زنیم رایا»

«نمی‌زنیم. زود می‌پریم بیرون. بعد هم همدیگه رو خشک می‌کنیم و رو این تخته‌ها زیر آفتاب می‌خوابیم. او قدر همدیگه رو می‌زنیم تا گرم بشیم.»

«مترجم روسی» دومین رمانی است که کیهان بهمنی بعد از «جاسوس‌ها» از این نویسنده ترجمه کرده است.

اتفاقات این رمان در بستر زمانی جنگ سرد می‌گذرند و شخصیت یک مترجم زبان روسی در شوروی و حوادثی که برایش رخ می دهند داستان را رقم می‌زند.

کتاب «مترجم روسی» نوشته مایکل فرین با ترجمه کیهان بهمنی در قالب ۲۶۳ صفحه و با بهای ۲۳هزار تومان از سوی انتشارات چترنگ به چاپ رسیده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فیلم کوتاه «چوپان» به نویسندگی و کارگردانی مهرشاد رنجبر در تازه‌ترین حضور جهانی خود به جشنواره شورت شورتز ژاپن راه یافت و به همین بهانه از پوستر این فیلم که آرمین رنگانی طراحی آن را برعهده دارد، رونمایی شد.

جشنواره شورت شورتز از جشنواره‌های مورد تأیید اسکار است که در آن برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی، غیر داستانی و انیمیشن واجد شرایط نامزدی در بخش اسکار بهترین فیلم کوتاه خواهند بود.

این جشنواره از سال ۱۹۹۹ تأسیس شد و به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره‌های فیلم کوتاه آسیا در توکیو برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه «چوپان» در بیست و پنجمین دوره از این جشنواره از میان ۴۹۳۶ فیلم فرستاده شده به جشنواره انتخاب شده است.

«چوپان» به تهیه‌کنندگی مژگان رایگان و رضا فتح الهی‌پور روایتی است از دو ساعت مانده به اجرای بازبینی که گروه متوجه می‌شود، بازیگر نقش چوپان نمی‌تواند به اجرا برسد و میثم تلاش می‌کند تا به جای او روی صحنه برود.

نادر صادقی، سام دادخواه، رضا زمانی، مژگان رایگان، فرهنگ ادیانی، مهتاب ناظری، شیرین شجاعی، هادی افشین، هاشم ایمانی، فواد آزادی، میلاد دهقان، سارا امیری مقدم، فرهان فرهادی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.
جشنواره شورت شورتز از ۴ ژوئن تا ۱۷ ژوئن ۲۰۲۴ (۱۵ تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۳) در توکیو برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • احمدوند: در نمایشگاه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای برای فلسطین تدارک دیدیم/ کلیه ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • افزایش فضای نمایشگاهی و تعداد ناشران در نمایشگاه کتاب
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم