Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@22:05:36 GMT

جریمه حرکت و توقف وسایل نقلیه در پیاده رو‌ها چقدر؟

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۵۶۶۷

جریمه حرکت و توقف وسایل نقلیه در پیاده رو‌ها چقدر؟

جانشین معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیگ پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: عدم رعایت تقدم، تجاوز وسایل نقلیه به گذرگاه عابر پیاده یا توقف در این محل‌ها ۲۰ هزار تومان جریمه را برای راننده متخلف به دنبال خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: سرهنگ علی‌اصغر شریفی جانشین معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیگ پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد: عابران پیاده به‌عنوان آسیب‌پذیرترین کاربران ترافیکی همواره در قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا در صورت کوچک‌ترین برخورد وسیله نقلیه با عابر، امکان بروز شدید‌ترین آسیب‌ها برای شخص عابر متصور است.

شریفی در ادامه افزود: در بند پ. ماده ۱۶۱ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان موظف شده‌اند پیش از رسیدن به گذرگاه عابر پیاده و در صورت حضور یا عبور اشخاص، وسیله نقلیه خود را متوقف سازند و همچنین با دادن علامت (روشن کردن فلاشرها) رانندگان پشت سر را نیز به توقف دعوت نمایند تا عابرین پیاده با آرامش عبور کنند.

وی در رابطه با گذرگاه‌های عابر پیاده اظهار داشت: پیاده‌روها، محل‌های خط کشی، گذرگاه‌های غیرهمسطح (پل‌های هوایی و زیرگذرها) محل‌هایی هستند که عابرین مجاز به تردد از آن‌ها می‌باشند. از این رو حرکت وسایل نقلیه داخل پیاده‌رو‌ها علاوه بر جریمه ۶۵ هزار تومانی، ۵ نمره منفی را نیز برای راننده متخلف به همراه خواهد داشت و در صورت توقف (پارک کردن) در داخل پیاده‌رو‌ها ضمن جریمه ۴۰ هزار تومانی باعث انتقال وسیله نقلیه توسط جرثقیل به پارکینگ نیز می‌گردد.

شریفی همچنین متذکر شد: عدم رعایت تقدم، تجاوز وسایل نقلیه به گذرگاه عابر پیاده یا توقف در این محل‌ها نیز ۲۰ هزار تومان جریمه را برای راننده متخلف به دنبال خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003T55

منبع: فردا

کلیدواژه: جریمه توقف خودروها وسایل نقلیه پیاده روها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین تخلف سرعت در محور ارومیه- مهاباد

ایرج دست نشان  مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه متوسط تردد بین استانی روزانه در فروردین‌ماه بیش از یک میلیون و ۵۹۹ هزار تردد بود، گفت: تردد بین استانی روزانه در این ماه نسبت به ماه مشابه پارسال خود ۲۳ در صد کاهش یافته  و بیشترین تردد در ورود و خروج به استان هم در روز جمعه ۳۱ فروردین و به میزان بیش از ۱۲۷ هزار تردد ثبت شده است.

وی‌ با بیان اینکه بیشترین تخلف سرعت در محور ارومیه- مهاباد ثبت شده، اضافه کرد: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک‌خوان در بازه فروردین‌ماه، در روز شنبه ۴ فروردین و معادل ۲۴ درصد کل وسایل‌نقلیه مشاهده شده که آمار‌ها از کاهش یک درصدی سهم وسایل‌نقلیه غیربومی در استان در مقایسه با مدت مشابه خبر می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در ماه قبل از مجموع بیش از ۱۰ میلیون و ۵۱۲ هزار تردد ثبت شده در استان، ۴۹ هزار و ۱۰۵ مورد انواع تخلفات ثبت شد که تخلف بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت، تجاوز از سرعت‌مجاز در این بازه ۴۸ و ۳۷۰ مرتبه تکرار شد که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهاد‌ها و مسئولان ذیربط است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ثبت بیشترین تخلف سرعت در محور ارومیه- مهاباد
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • ۲۱ میلیون تردد در جاده های استان تهران ثبت شد
  • خودروهای برقی خطرناکند؟
  • (ویدئو) زنده ماندن معجزه‌‌‌آسای عابر پیاده از واژگونی تریلی
  • بی توجهی به جلوی راننده ۱۷ ساله جان عابر پیاده را گرفت
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال
  • تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه