Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامعلی زاهدی در خصوص آخرین وضعیت اعزام حجاج استان اصفهان اظهار کرد: تقریباً ۹ الی ۱۰درصد حجاج کل کشور  اصفهانی هستند که آمار دقیق آن پنج هزار و ۷۸۵ نفر است  و حدوداً ۲۵۰ نفر هم در قالب عوامل اجرایی این حجاج را همراهی می‌کنند.

وی در خصوص تعداد کاروان‌ها و شرایط حجاج اضافه کرد: امسال ۴۱ کاروان از استان اصفهان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که ۱۲ کاروان مدینه قبل و بقیه مدینه بعد هستند و ثبت نام انجام و معاینات صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی شروع شده که در مرحله صدور ویزا است و طی روزهای آینده برای اخذ روادید و اعزام اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود.

وی در خصوص تامین امنیت جانی حجاج گفت: همه تمهیدات لازم در این خصوص اندیشه شده و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و امید داریم که مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

زاهدی با اشاره به رشد نرخ پنج تا شش درصدی هزینه‌های حج تمتع نسبت به سال گذشته اظهار کرد: هزینه‌ها از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نوسان است  که این نوسان بسته به نوع هتلی است که حجاج انتخاب می‌کنند.

زاهدی در خصوص کاهش نرخ عتبات عالیات و کربلای معلی در ماه رمضان نیز گفت: هزینه‌ها نسبت به ماه قبل کاهش داشته است. قیمت کاروان‌های  زمینی تقریباً یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و هزینه تردد هوایی نیز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج و زیارت حج97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شجاع افزود: امسال ۹ هزار و ۳۶۵ زائر در قالب ۶۷ کاروان از خراسان رضوی به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت ۴هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های مدینه‌بعد و ۳۵ کاروان به ظرفیت ۴هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های مدینه‌ قبل ثبت‌نام شده‌اند. وی گفت: تعداد ۵ هزار و ۳۹۰ زائر از مشهد در قالب ۳۷ کاروان و ۳ هزار و ۹۷۵ زائر از شهرستان‌های استان نیز در قالب ۳۰ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. سرپرست حج و زیارت خراسان‌رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان‌شمالی طبق سنوات گذشته به همراه زائران استان خراسان‌رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی هم گفت: اعزام زائران عمره مفردهاز امروز (۳ اردیبهشت‌ماه) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس از سرگرفته شد.  
محمود امانی‌بنی افزود: در همین زمینه نخستین کاروان زائران عمره مفرده از فرودگاه مشهد از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه امروز به عربستان اعزام شدند.  
امانی‌بنی از پیش‌بینی تمام تمهیدات برای عملیات اعزام و بازگشت زائران عمره مفرده در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین کاروان زائران خراسانی عمره مفرده درحالی امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند که این سفر زیارتی ۹ سال متوقف شده بود.

دیگر خبرها

  • اعزام ۸ کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی
  • اعزام اولین کاروان حج عمره لرستان به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ نفر از استان همدان به سرزمین وحی
  • اعزام کاروان ۸۵ نفره از استان همدان به سرزمین وحی
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • اعزام اولین کاروان زائران کردستانی به حج عمره
  • بهره‌مندی ۵ کاروان حج تمتع استان سمنان از مدیران جوان
  • اعزام هزار و ۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی
  • کردستانی‌ها امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند