Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:39:47 GMT

شاید ارائه اپل‌واچ 4 بدون دکمه فیزیکی باشد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۵۸۷۷

شاید ارائه اپل‌واچ 4 بدون دکمه فیزیکی باشد

ممکن است شرکت اپل، ساعت‌های جدید خود را بدون دکمه فیزیکی و با دکمه های لمسی به بازار عرضه کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌رادار، ساعت‌های جدید اپل، بدون دکمه فیزیکی ارائه خواهند شد.

در این گزارش جدید که توسط رسانه "فست کمپانی"(Fast Company) منتشر شده، آمده است که شرکت اپل قصد دارد در ساعت‌های جدید خود، به جای دکمه‌های فشاری از دکمه‌های لمسی استفاده کند که قادر به ارائه بازخورد لرزشی هستند و تقریبا به دکمه‌ای که برای اولین بار در آیفون 7 به کار رفت، شباهت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته، کارکردهای این دکمه تغییری نخواهد کرد و فقط به جای حرکت فیزیکی، مبتنی بر حرکت انگشتان و بازخورد لرزشی خواهد بود.

اپل در سال 2015 برای ترک‌پد "مک‌بوک پرو"(MacBook Pro) و در سال 2016 برای دکمه Home گوشی‌های آیفون 7 و 7 پلاس از این فناوری استفاده کرد. این شرکت، به جای استفاده از قطعات فیزیکی متحرک، فناوری لمسی را به کار برد که با ارائه‌ بازخورد لرزشی، حس استفاده از قطعات متحرک را به کاربر منتقل می‌کردند. استفاده از این فناوری به اپل کمک کرد که به آیفون، قابلیت ضدآب بودن بدهد. همین موضوع برای اپل واچ هم صدق می‌کند. اپل در نظر دارد که کیفیت مربوط به ضدآب بودن این ساعت را ارتقا دهد تا بیش از پیش مورد توجه شناگران قرار بگیرد. همچنین حذف دکمه‌ی فیزیکی به اپل کمک می‌کند برای این ساعت از باتری بزرگتری استفاده کند.

با این حال، هنوز مشخص نیست چنین تغییراتی دقیقا در چه زمانی عملی می‌شوند. بر اساس گزارش این سایت، احتمالا این ساعت در فصل پاییز در کنار دیگر گجت‌های اپل معرفی می‌شود؛ در غیر این صورت، باید در سال 2019 منتظر معرفی چنین ساعتی باشیم.

گفته می‌شود که این گزارش، از منابع نزدیک به اپل گرفته شده است. هرچند که این منابع با قطعیت بالایی از تحقق چنین طرحی در اپل واچ نسل بعد که سال جاری ارائه می‌شوند، صحبت می‌کنند اما اگر این طرح در اپل واچ 4 اجرایی نشود، نهایتا در اپل‌واچ‌های نسل بعد اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اپل ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت

به گزارش گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان بنادر و دریانوردی؛ ایجاد، توسعه و تجهیز بنادر بازرگانی کشور و مدیریت و بهره‌برداری از آنها، سیاست‌گذاری و نظارت کامل در امور کشتیرانی ساحلی و بازرگانی و تأمین ایمنی عبور و مرور شناورها، اجرای قانون دریایی و انجام وظایف مقرر در قانون، بخشی از وظایف قانونی و رسالت وجودی سازمان بنادر و دریانوردی است و در سال ۱۴۰۲ این سازمان در حوزه ارتقای کمی و کیفی زیرساخت‌های حمل‌ونقلی، اقدامات بسیار مهمی را انجام داد.

سرمایه‌گذاری مستقیم سازمان بنادر در حوزه زیرساخت، تجهیز بنادر

سرمایه‌گذاری مستقیم سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر کشور جهت توسعه و نگهداری زیرساخت‌ها به میزان ۷۸ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال، سرمایه گذاری مستقیم جهت تجهیز بنادر به میزان ۲۸ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال و جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در بنادر تجاری در قالب ۱۲ قرارداد به ارزش ۲۴ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته طی سال ۱۴۰۲ از سوی سازمان بنادر و دریانوردی بود تا شاهد افزایش میزان سرمایه گذاری غیردولتی در بنادر کشور به میزان ۲۳۹ هزار و ۲۸۴ میلیارد ریال در قالب ۳۶۰ فقره قرارداد سرمایه‌گذاری باشیم.

بنادر هرمزگان

صدور ۸ فقره مجوز بهره‌برداری موقت از طرح‌های سرمایه گذاری در بنادر کشور در زمینه احداث انبار و سیلوی غلات، صدور ۱۰۵ فقره مجوز بهره‌برداری دائم از طرح‌های سرمایه گذاری در بنادر در زمینه احداث انبار و مخازن نفتی، تکمیل فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد در پایان سال ۱۴۰۲، ادامه اجرای عملیات طرح توسعه اسکله‌های نفتی بندر شهید رجایی با افزایش پیشرفت فیزیکی از ۶۰ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ به ۶۵ درصد و ادامه انجام تعمیرات اساسی اسکله‌های ۲۵ تا ۲۷ بندر شهید رجایی با پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصد از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی سال گذشته بود.

ادامه انجام تعمیرات اساسی ۵ دستگاه پل داخلی و جاده‌های پیرامونی آن در مجتمع بندری شهید رجایی به میزان ۲۷ درصد، ادامه انجام تعمیرات اساسی روسازی محور‌های داخلی محوطه پشتیبانی و محوطه ترمینال شماره یک کانتینری بندر شهید رجایی به میزان ۴۰ درصد از دیگر اقدامات انجام شده در بندر شهید رجایی طی سال ۱۴۰۲ است.

مستندسازی و اصلاح چهار پلاک از اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی، ادامه عملیات اجرایی احداث تعداد ۳ پست اسکله شناور مسافری در جزیره قشم با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد، نصب و بهره‌برداری از دو اسکله شناور مسافری دهخدا و دوربینی در بندر قشم، تکمیل زیرساخت‌های فاز اول بندر نخل ناخدا، اتمام احداث و تجهیز ساختمان مرجع دریایی بندر بوموسی و همچنین ادامه احداث ترمینال مسافری بندر بوموسی و نیز احداث مسیر تردد و احداث دیوار با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصد از دیگر اقدامات انجام شده است.

طراحی و ساخت سامانه یکپارچه کنترل و نظارت بر عملکرد لایروب‌ها جهت افزایش بازدهی به صورت آنلاین در بندر شهید رجایی، ورود دو دستگاه مکنده ۳۰۰ تنی و دو دستگاه Ship Loader به بندر شهید رجایی، فعال‌سازی ترمینال کانتینری قدیم بندر شهید رجایی با به‌کارگیری ۵ دستگاه گنتری‌کرین و اتمام احداث مسیر‌های دسترسی به بندر سیریک شامل جاده‌های دسترسی داخلی و جاده‌های دسترسی خارجی از دیگر اقدامات انجام شده در بنادر استان هرمزگان طی سال گذشته بود.

بنادر خوزستان

اتمام و تحویل موقت تعمیرات اساسی اسکله‌های شماره ۱۱ و ۱۲ بندر امام خمینی با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد در پایان سال ۱۴۰۱، اتمام احداث و افتتاح جاده کمربندی بندر امام خمینی (ره) به آبادان و همچنین اجرای شبکه گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی (ره) از جمله اقدامات انجام شده در بندر امام خمینی (ره) بود.

ورود شش دستگاه مکنده ۶۰۰ تن بر ساعت و دو دستگاه جرثقیل ۱۴۰ تنی به بندر امام خمینی (ره)، ادامه احداث ساختمان مرجع دریایی بندر خرمشهر با پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصد، بهره‌برداری از سه انبار ۲۰۰۰ مترمربعی نگهداری کالا در بنادر چوئبده، اروندکنار و آبادان از دیگر اقداماتی است که در بنادر خوزستان مدنظر قرار گرفته و می‌توان به آن اشاره کرد.

بنادر بوشهر

در بندر بوشهر نیز تکمیل و بهره‌برداری از تأسیسات زیربنایی جزیره نگین بند شامل تکمیل معابر مجتمع بندری نگین، راه‌ها و تونل انرژی با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ و ادامه تکمیل زیرساخت‌های پایانه مسافری بندر بوشهر با پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصد از جمله اقدامات مهم انجام شده طی سال ۱۴۰۲ است.

ادامه اجرای احداث موج شکن توده سنگی، دایک، دیوار پیرامونی و لایروبی بندر گناوه، ادامه اجرای ۴ پست اسکله رمپ بندر دیر به میزان ۷۶ درصد، اتمام اطاله اسکله تجاری و اسکله شناور‌های کوچک بندر کنگان و بهره‌برداری از ۲ فروند شناور پایش در بندر بوشهر از دیگر اقدامات انجام شده در بنادر بوشهر طی سال گذشته است.

بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار

ادامه احداث سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی بندر شهید بهشتی چابهار با افزایش پیشرفت فیزیکی از ۴۸ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ به ۷۶ درصد، انجام عملیات اجرایی کریدور لجستیکی منتهی به بندر شهید بهشتی چابهار با افزایش پیشرفت فیزیکی از ۳۴ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ به ۸۳ درصد، اتمام و بهره‌برداری از تعمیرات اساسی اسکله‌های شماره ۱ و ۵ بندر شهید کلانتری و اسکله‌های شماره ۱، ۲ و ۵ بندر شهید بهشتی از جمله اقدامات صورت گرفته در بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار بود.

علاوه بر این ادامه احداث دایک حفاظت ساحلی ضلع جنوب شرقی بندر شهید بهشتی و استحصال پشت آن با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد، بهره برداری از شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی بندر شهید بهشتی با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ از دیگر اقدامات انجام شده در بندر چابهار طی سال گذشته است.

همچنین اخذ سند برای اراضی ۱۸ پلاک ثبتی در محدوده و پسکرانه بندر چابهار، تمدید قرارداد شرکت IPGL کشور هند در بندر شهید بهشتی چابهار، طراحی و ساخت سامانه راداری تحلیل رفتار امواج و راه اندازی آن در سایت چابهار از دیگر اقدامات مهمی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بهسازی پسماند تموشل
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۸ اردیبهشت؛ ثبات قیمت سکه طی ۲۴ ساعت گذشته
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • مشاوره تحصیلی هوشمند در کمترین زمان و بدون اتلاف وقت
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • پرسپولیس بدون مصدوم راهی قائمشهر شد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد
  • طرح آیفون ۱۶ فاش شد + تصاویر