Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:00:36 GMT

قابلیت گزارش کردن پیامک های ناخواسته در «آی او اس.۱۲»

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۶۰۳۷

قابلیت گزارش کردن پیامک های ناخواسته در «آی او اس.۱۲»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فوربس، به نظر می رسد iOS۱۲ حاوی آپدیت های مهمی برای کنترل پیامک ها و تماس های تلفنی ناخواسته باشد.  برنامه نویسان طرف سوم اکنون می توانند یک اپلیکیشین افزودنی بسازند که تماس ها و پیام های ناخواسته را به عنوان اسپم به کاربر هشدار دهد.

در توضیح این ویژگی آمده که به برنامه نویسان اجازه می دهد یک اپلیکیشن افزودنی بسازند که به ویژگی «ارتباطات ناخواسته»  اضافه می شود و باید از طریق تنظیمات برنامه فعال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پس از فعالسازی کاربر می تواند با کشیدن انگشت به سمت چپ روی صفحه در بخش تازه یک گزینه جدید «گزارش» (Report)را ببینید.

 در اپلیکیشن Messages، رشته پیامک ها را می توان با کشیدن انگشت به سمت چپ گزارش کرد. همچنین با فشار انگشت روی پیامک، می توان خود پیامک را نیز گزارش کرد.

 پس از گزارش کردن یک تماس یا متن، اپلیکیشن افزودنی فعال می شود تا جزئیات دیگر را نیز جمع آوری کند.

نکته مهم آنکه این افزودنی از سوی برنامه نویسان طرف سوم تامین می شود و این پلتفورم فقط برای پیامک و تماس های صوتی کاربرد دارد.

سال گذشته اپل با سازمان قانونگذاری هند دچار اختلاف شد. این سازمان اپل را یک شرکت «ضد مصرف کننده» نامید زیرا یک اپلیکیشن دولتی را که برای مسدود سازی و گزارش تماس های تبلیغاتی  را تایید نمی کرد.

کد خبر 4317047 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: اپل اپلیکیشن پیامک نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو امنیت اطلاعات سلول بنیادی پهپاد گوگل هوش مصنوعی ایالات متحده آمریکا موبایل ناسا رایانه تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز

ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات طی یک هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در گزارش عملکرد هفتگی این سازمان که _ شنبه هشتم اردیبهشت _ منتشر شد، اعلام کرد در بازه زمانی یکم تا هفتم اردیبهشت تعداد ۵ هزار و ۲۵۶ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی صورت گرفت که بیش از ۲ هزار و ۱۳۹ تماس مزاحمت تلفنی بوده است.

بر اساس این گزارش طی یک هفته گذشته ۱۵۲۱ آتش‌نشان به عملیات‌ها اعزام شدند که مجموع عملیات‌های انجام شده ۴۰۲ مورد بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است از مجموع عملیات‌های انجام شده، ۵۰ عملیات مربوط به حریق، ۲۷۲ عملیات امداد و نجات، ۴۲ بازدید پیشگیرانه و ۴۳۵ مورد مربوط به اعزام ناوگان بوده است.

کد خبر 748471

دیگر خبرها

  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲