Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، از قدیم گفته اند وقتی هشدارهای کوچک را جدی نگیریم محکوم به این هستیم که با فاجعه رو به رو شویم. حالا حکایت آموزش و پرورش و خطاهایی است که توسط معلمان هر چند اندک شماری رخ می دهد. چندی پیش خبر رسید که در شهرستان فسا معلم کلاس دوم ابتدایی یکی از مدارس این شهر اقدام به قیچی کردن موی ۹ دختر دانش آموز کرده بود که خود این رفتار مغایر اصول تربیتی است و حتی می توان گفت از منظر روانشناسی نوعی خشونت پنهان در این حرکت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی اگر معلم ابراز پشیمانی کند اما گاهی باید یادمان باشد که در برخی مواقع آب رفته به جوی باز نمی گردد حتی اگر بپذیریم انسان در هر پست و مقامی جائز الخطاست اما با خطا پوشی رعایت اصول تربیتی یک معلم چگونه می خواهیم بر اصول تربیتی دانش آموزان صحه بگذاریم؟

خبر می رسد که معلم خاطی دبستانی در فسا تنها محکوم به یک سال کسر حقوق آن هم به میزان ماهی ۶۰ هزار تومان یعنی در مجموع محکوم به پرداخت جریمه مالی ۷۲۰ هزار تومان شده است. 

در حالیکه می دانیم که ممکن است چنین رفتار معلم خاطی در روحیه دانش آموز چه تاثیری بگذارد و مشخص نیست نگه داشتن این معلم در کلاس درس قرار است چه نتیجه تربیتی به همراه داشته باشد؟

مشخص است که معلمی با ۲۹ سال سابقه تدریس قدرش محترم است اما به نظر می رسد اگر آموزش و پرورش اقدام به بازنشسته کردن این معلم پیش از موعد مقرر می کرد و حتی این معلم را با ۳۰ سال خدمت بازنشسته می کرد هم قدر او را می دانست و هم این نکته حیرت انگیز را یاد باقی کسانی که ممکن است گاه اصول تربیتی را از یاد ببرند نمی داد که با خطا برخورد جدی در آموزش و پرورش نمی شود.

وقتی خطاهای کوچک را جدی نمی گیریم انتظار اینکه خطاهای بزرگ رخ بدهد اصلا دور از انتظار نیست.

کد خبر 4317021 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانش آموزان شهرستان فسا وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ترافیک راهپیمایی روز قدس پلیس راهور شهر تهران سرهنگ نادر رحمانی سالروز ارتحال امام خمینی نیروی انتظامی سازمان هواشناسی دانش آموزان محدودیت ترافیکی سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به مشکلات استان در زمینه سرانه فضای آموزشی و کمبود معلم گفت: باید در رابطه با کمبود معلم و اعطای امکانات و تسهیلات به معلمان کار اساسی صورت گیرد و این مسائل نیز باید یک بار برای همیشه حل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در آیین زنگ معلم سپاس ضمن تقدیر از زحمات معلمان، خاطراتی از زندگی و منش شهید حسین الله پرست که دبستان دخترانه شاهد بندرعباس مزین به نام وی بود پرداخت و گفت: شهیدالله پرست با سن و سال بسیار کمی که داشت اما فرماندهی شجاع بود و فرماندهی گردانی از لشکر 41 ثارالله به فرماندهی سردارشهید سلیمانی را این جوان هرمزگانی برعهده داشت و دانش آموزان مدرسه ای که به نام این شهید عزیز مزین است راهروان راه پاکش هستند.

وی افزود: معلمان شغل شریفی دارند و به عشق تعلیم و تربیت دانش آموزان شبانه روز تلاش می کنند بنابراین تمام ارکان باید قدردان تلاش و زحمت معلمان باشند. 

مرادی با تاکید بر اینکه مسئولان استانی به ویژه استاندار توجه خاصی به حوزه آموزش دارند گفت: استاندار با اقدامات بسیار خوب در حوزه آموزشی سبب ارتقای زیرساخت‌ها شده و باید از فرصت حضور وی برای بهبود شرایط آموزشی استان بهره برد. 

وی با اشاره به جایگاه واقعی معلمان تصریح کرد: ما نباید معلم را صرفا برای انتخابات بخواهیم، حریت و شجاعت و دلسوزی معلمان را نباید صرفا برای مسئله انتخابات بخواهیم، ارزش معلم بالاست و اگر نماینده ای برای مجلس انتخاب کرد باید بداند آن شخص نماینده واقعی او در مجلس خواهد بود. 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: ما در طول زندگی و مسئولیت خود قدر و ارزش معلم را بدانیم، معلمان ما نباید سرگرم مشغله های مختلف شوند تا مسئله آموزش کم رنگ شود بر همین اساس تاکید دارم آموزش و پرورش استان نیازمند یک برنامه مدون برای تحول است. 

وی با اشاره به توسعه فضاهای آموزشی افزود: باید تلاش کرد مشکلات استان در این زمینه یکبار برای همیشه مرتفع شود، باید در رابطه با کمبود معلم و اعطای امکانات و تسهیلات به معلمان کار اساسی صورت گیرد و این مسائل نیز باید برای همیشه حل شود. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • مشق عشق در روستایی دورافتاده
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند