Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@00:24:45 GMT

جانی تازه بر پیکر مسجد مدرسه سلجوقی قزوین

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۶۴۲۹

جانی تازه بر پیکر مسجد مدرسه سلجوقی قزوین

به‌منظور حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی – مذهبی، مسجد مدرسه حیدریه قزوین ساماندهی و مرمت می‌شود.

ایران آنلاین /«محمدعلی حضرتی»، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قزوین اظهار  داشت: مجموعه مسجد- مدرسه حیدریه قزوین واقع در محله بلاغی از آثار درخشان به یادگار مانده از دوره سلجوقی است که با داشتن پیشینه غنی تاریخی، معماری برجسته و کتیبه‌های منحصربه‌فرد ازجمله آثار ارزشمند کهن شهر قزوین به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اثر تاریخی باشکوه در محله بلاغی قزوین بخشی از بافت تاریخی این شهر واقع‌شده و در پیوند با سقاخانه، حمام بلاغی و عمارت سردار مفخم بافت سازه‌ای بی‌نظیری را ایجاد کرده است.

حضرتی در خصوص اقدامات مرمتی صورت گرفته در این بنا،  گفت: از سال 93 تاکنون اقدام‌های مرمتی چون مطالعات باستان‌شناسی شهری و ایجاد گمانه‌های باستان‌شناسی در سه جبهه مسجد و مدرسه، برداشت آسفالت کف محوطه، ایجاد سازه‌های حفاظتی بر روی گمانه‌ها و ... صورت گرفت. مرحله جدید ساماندهی  نیزدر سه فاز به‌صورت هم‌زمان از اوایل خردادماه سال جاری آغازشده است./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس

 به مناسبت گرامیداشت هفته معلم هفده نفر از هنرمندان شهرستان سلماس آثار نقاشی خود را در حمام تاریخی شیخ این شهرستان در معرض دید عموم قرار دادند.

در این نمایشگاه هنری که تا ۱۸ اردیبهشت برای بازدید عموم برپا شده است بیش از ۱۵۰ اثر نقاشی در سبک‌های رنگ روغن، سیاه قلم، تکنیک پاستیل، و نقاشی خط  به نمایش گذاشته شده و امکان خریداری و سفارش اثر‌ها برای علاقمندان امکان پذیر است.

طراحی چهره به ویژه  چهره مقام معظم رهبری، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، استاد شهریار،و شخصیتهای دینی و سیاسی موضوع اصلی آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.

این نمایشگاه گروهی در سه روز گذشته بیش از ۵۰۰ نفر بازدید کننده داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده در زرقان
  • استان قزوین میزبان لاله گمنام 
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • مسجد کبود تبریز؛ معماری زیبا و تاریخی ایران
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز