Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@10:43:52 GMT

چرا قانون حمایت از معلولان اجرا نمی‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۷۱۹۷

به گزارش جهان نيوز، معصومه آقاپور علیشاهی در واکنش به اظهارنظر رئیس انجمن ندای معلولان ایران مبنی بر اینکه معلولان در رشته‌های فنی در مرحله آزمون پذیرفته می‌شوند اما در نهایت در بخش مصاحبه به راحتی رد می‌شوند گفت: هم‌اکنون باید شرایطی را برای تولیدکنندگان در بخش دولتی و خصوصی ایجاد کنیم که بازار اشتغال در کشور فعال شود، چراکه با نابسامانی موجود در بخش تجارت و بین‌الملل حتی افراد شاغل هم از امنیت شغلی برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مشکلات اقتصادی باعث شده که بخش خصوصی نتواند در شرایط کنونی دوام بیاورد و با وجود قوانین دست و پاگیر و بروکراسی اداری که در کشور داریم حتی افراد شاغل نیز با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند.

وی در مورد دلایل عدم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان تصریح کرد: ما باید برای اجرای این قانون در گام اول در بازار اشتغال رونق ایجاد کنیم و بعد در هر رشته برای معلولان سهمیه تعیین کنیم، اما در شرایطی که رمقی برای تولیدکنندگان باقی نمانده است، منطقی نیست که از آنها بخواهیم تا برای این قشر هم سهمیه ویژه‌ای  در نظر بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در رابطه با تعیین سهمیه 5 درصدی برای استخدام معلولان در دستگاه‌های دولتی تاکید کرد: ما در مجلس در طی تصویب مفاد برنامه ششم توسعه استخدام در دستگاه‌های دولتی را به منظور چابک‌سازی بدنه دولت ممنوع اعلام کردیم، بنابراین با این شرایط چه راهی برای افزایش سهمیه معلولان وجود دارد؟

عضو فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: البته ما باید با رئیس سازمان بهزیستی نشستی در رابطه با راه‌های تشویق واحدهای صنفی ایجادکننده اشتغال در کشور برای استخدام معلولان داشته باشیم که در قالب تخفیف مالیاتی یا دریافت وام کم بهره ارائه شود تا به این وسیله بستری فراهم شود تا معلولان هم جذب بازار کار شوند.
  منبع: خانه ملت

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در ژیمناستیک ایران طلسم‌شکنی کردم/ نیاز به حمایت بیشتری داریم

مهدی الفتی ملی‌پوش ژیمناستیک ایران پس از کسب سهمیه المپیک پاریس به خبرنگار مهر گفت: خدا را شکر می‌کنم که این اتفاق افتاد. واقعاً نمی‌توانم حس و حالم را توصیف کنم. خدا را شکر این طلسم شکنی توسط من انجام شدم و در این رشته توانستم به سهمیه المپیک برسم. بعد از اینکه سعید کیخا تا یک قدمی المپیک توکیو رفت، ما هیچ زمانی در تاریخ ژیمناستیک موفق به کسب سهمیه و حضور در المپیک نشده بودیم، اما حالا این اتفاق توسط من افتاد. از بابت آن خدا را هزار بار شکر می‌کنم که می‌توانم حضور در المپیک را تجربه کنم.

وی گفت: من امسال در بازی‌های آسیایی هانگژو هم به اولین مدال این رشته بعد از ۸۰ سال رسیدم. اما حضور در مسابقات آسیایی و المپیک زمین تا آسمان تفاوت دارد. هدف همه ورزشکاران رسیدن به المپیک است، من همه تلاشم را کردم و خدا را شکر می‌کنم که این اتفاق تاریخی برای من رقم خورد. امیدوارم در المپیک بتوانم نمایش قابل قبولی داشته باشم.

ملی‌پوش المپیکی ژیمناستیک در پاسخ به این سوال که برای حضور در المپیک چقدر شانس برای خودش متصور بود، گفت: من در چهار مسابقه گزینشی المپیک شرکت کردم که نتیجه خوبی هم در سه مسابقه گرفتم، در جام جهانی آلمان موفق به کسب مدال نقره شدم و رنکینگ اول را در اختیار داشتم. در مسابقه با قطر بدشانسی آوردم و نتیجه آن طور که انتظار می‌رفت اتفاق نیفتاد و نتوانستم به فینال مسابقات راه پیدا کنم. اما در آن مسابقه با حریف استرالیایی خودم که مسابقه قبلی‌اش را خراب کرده بود اختلاف امتیاز داشتم و خدا را شکر همان یک اختلاف امتیاز باعث شد در جایگاه دوم قرار بگیرم و سهمیه المپیک را به دست بیاورم.

الفتی با بیان اینکه ژیمناستیک نیاز به توجه بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه سال‌هاست که از ژیمناستیک آن طور که انتظار می‌رود، حمایت نمی‌شود. ما در بازی‌های آسیایی و المپیک خودمان را ثابت کردیم و حالا انتظار داریم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگاه ویژه‌ای به ما داشته باشند. البته فدراسیون همه تلاشش را به کار می‌گیرد اما نیاز است که همه به ژیمناستیک توجه کنند. البته که بعد از بازی‌های آسیایی توجه به ژیمناستیک بیشتر شده بود اما امیدوارم با کسب سهمیه المپیک این رشته بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: ما همیشه خواسته‌هایمان را به گوش مسئولان ورزش رساندیم. امیدوارم به این موضوع کمی بیشتر توجه کنند. الان مهم‌ترین مشکل ورزشکاران ژیمناستیک این است که ما ست ورزشی نداریم، اگر امکانات و تجهیزات این رشته برای ما فراهم شود قطعاً انگیزه‌مان دو برابر می‌شود. یکی از دلایلی که ما در این رشته ورزشی هیچ زمانی پیشرفت نمی‌کنیم به خاطر نبود همین امکانات و تجهیزات است. فکر نمی‌کنم فراهم کردن یک ست ۶ وسیله در ایران برای ورزشکاران ژیمناستیکی کار سختی باشد. در حال حاضر وسایل ما قدیمی است و نیاز داریم از وسایل به روز استفاده کنیم. کار کردن با وسایل قدیمی خیلی سخت است و در صورت به روز شدن این وسایل بیشتر کار می‌کنیم و انگیزه‌هایمان بیشتر می‌شود. وزارت از ما حمایت کرده اما امیدوارم این توجه‌ها بیشتر شود.

کد خبر 6085606 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی با سردار رادان
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • در ژیمناستیک ایران طلسم‌شکنی کردم/ نیاز به حمایت بیشتری داریم
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد