Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@10:46:44 GMT

گرد و غبار محلی تا سه شنبه در خوزستان تداوم دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۷۳۳۹

گرد و غبار محلی تا سه شنبه در خوزستان تداوم دارد

اهواز – ایرنا – اداره کل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: گرد و غبار محلی که از ابتدای هفته برخی نقاط استان را فرا گرفته تا روز سه شنبه ادامه دارد.

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان، در سطح زمین تا روز سه شنبه با توجه به تغییرات فشار هوا در بعد از ظهرها، وزش باد قابل ملاحظه با احتمال گرد و غبار محلی به ویژه در مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در تراز میانی جو نیز تا اوایل روز چهارشنبه امواج پایدار بر روی استان مستقر است.
در 24 ساعت گذشته کشاورزی اهواز با 48.2 و ایذه با 20.6 به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای اهواز بین 45 و 30 سانتیگراد در نوسان است.
بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، گرد و غبار حدود 10روز پیش نیز برخی نقاط استان را فرا گرفت و باعث کاهش شعاع دید شد.
پدیده گرد و غبار که بیش از 10 سال است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، افزایش عرصه های بیابانی و خشک شدن تالاب ها در استان رخ می دهد مشکلات زیادی در استان از جمله مشکلات تنفسی، تعطیلی مدارس و کاهش ساعات کار اداری و مختل شدن روال عادی زندگی را به دنبال داشته است.
افزایش غلظت گرد و غبار از 2 سال گذشته باعث آسیب رساندن به شبکه برق و محصولات کشاورزی و سلامتی مردم شده است.
3004/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هواشناسي گرد و غبار خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز در کدام استان ها باران می آید؟

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی ضرابی کارشناس هواشناسی، گفت: امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور استان‌های ساحلی خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی در ادامه عنوان کرد: همچنین برای فردا سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته می‌شود و علاوه بر مناطق فوق در شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) در شمال غرب، سواحل شمالی شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضرابی خاطرنشان کرد: دوشنبه و سه شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنج شنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد و جمعه (۲۱ اردیبهشت) جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

کد خبر 6098201 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • امروز در کدام استان ها باران می آید؟
  • سه مصدوم در تصادف زنجیره‌ای محور شوش - اهواز
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • جوی آرام در اکثر نقاط کشور
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • ثبت بیشترین میزان بارندگی استان خوزستان در حسینیه اندیمشک
  • تداوم بارش‌ها در خوزستان