Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@04:34:33 GMT

جشنواره کتابخوانی و فرهنگ رضوی در لامرد برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۷۳۹۳

جشنواره کتابخوانی و فرهنگ رضوی در لامرد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد، در این نشست که ظهر یکشنبه برگزار شد، اشاعه فرهنگ رضوی در قامت جشنواره کتابخوانی را طلیعه پیوند فرهنگ و مذهب دانست و گفت: کتاب جلوه های تمام عیار کلیه هنرهاست و هر واژه و فرهنگ و تمدن تا در قالب هنر ریخته نشود ماندگار نخواهد بود و با کتاب و مطالعه موثر می توان سنگ بنای تمدن را پی ریزی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی با اهمیت بخشیدن به سیره نبوی و رضوی جهت آشنایی نسل جوان و نیز ترویج این فرهنگ عنوان کرد: بخش اشکنان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه فرهنگ دارد و تاریخ چند صد ساله مکتوب و مستند این دیار جلوه گاه شعور، اندیشه و فهم انسانهاست که صفحات درخشانی را از خودشان به میراث نهاده اند؛ آنچه رمز موفقیت گذشتگان بوده مجانست و انیس شدن با کتاب است که می بایست اهالی قلم و اندیشه را با اندیشه های ماندگار و تاثیرگزارشان حرمت گذاریم و طرح جامع جشنواره کتابخوانی رضوی را با مشارکت جمعی و ساز و کار راهبردی به عنوان الگوی شاخص فرهنگی را هر ساله برگزار نمایم.

سپس، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لامرد هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین و ترویج فرهنگ رضوی و تبلیغ کتابخوانی دانست.

احمدی زاده در ادامه افزود: ما انتظار داریم تا با یک برنامه ریزی درست چنین جشنواره ای را در سال جدید با تمام انرژی و با شکوه و با مشورت با اهالی خرد و اندیشه برگزار نماییم.

وی اشکنان را نقطه عطف حوزه کتابخوانی دانست و اظهار کرد: در سالهای گذشته حضور پررنگ اشکنان در این بخش از جشنواره در سطح استان شایان توجه بود که امیدواریم امسال نیز شاهد بالندگی و تعالی کتابخوانان در گستره ملی باشیم زیرا ارزیابی جشنواره در سطح ملی است و می توانیم جهت مشارکت مردمی منابع بیشتری از کتابها در خصوص زندگانی و اهداف امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در حوزه کودک و نوجوان و بزرگسال در اختیار خوانندگان و مشارکت کنندگان قرار دهیم.

رئیس اداره کتابخانه های شهرستان تاثیر گذاری کتاب را حرکت نخست مطالعه دانست و گفت: می بایست تمام راهکارهای اجرایی را پیش گیریم تا تاثیر گذاری کتابخوانی و ترویج فرهنگ رضوی در جامعه نمود عینی یابد.

در پایان هر یک از مدعوین و اعضا به بیان دیگاهها و پیشنهادهای کار برای خود پرداختند که بعضاً به تصویب انجمن رسید.

اعضای انجمن کتابخانه ها در پایان جلسه از کتابخانه های بخش اشکنان دیدن و مشکلات آنها را بررسی نموده و از پروژه های جدید نیز بازدید میدانی نموده و تجلیل از خیرین کتابخانه ساز را در دستور کار بعدی انجمن قرار دادند.

کد خبر 4317189

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز فرهنگ رضوی فرهنگ و ارشاد فارس کتابخانه های عمومی راهپیمایی روز قدس بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس مشهد شهرکرد گرگان شیراز یاسوج شب قدر خطبه های نماز جمعه امام خمینی ره خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۷۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خانواده زنده یاد دکتر فاطمه لشکری در اقدامی خیرخواهانه کتابخانه شخصی وی شامل بیش از ۵۰۰ نسخه کتاب نفیس را با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کتابخانه عمومی خلیج فارس شهر بوشهر اهدا کرد.

افسانه دارابی با بیان اینکه این کتاب‌ها اغلب با موضوع ادبیات فارسی هستند، اظهار کرد: طی مراسمی در سوم اردیبهشت ماه، ضمن تجلیل از این حرکت خیرخواهانه، آئین نکوداشت سال‌ها فعالیت علمی و فرهنگی این بانو در طول حیات خود در این کتابخانه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6081315

دیگر خبرها

  • حس خوب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنان جاری است
  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان