Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - استاندار کردستان گفت: تمام محدوديت ها براي واردات کالاهاي مجاز به داخل کشور توسط پيله وران تا سه ماه آينده، برداشته شده است.

به گزارش ايرنا، بهمن مرادنيا روز يکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پيش از اين در مصوبه اي پيله وران نسبت به واردات پوشاک و کالاهايي که نمايندگي مجاز در کشور دارند، منع شده بودند اما با رايزني هاي انجام گرفته اين محدوديت تا سه ماه برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: فرصت سه ماهه به منظور بررسي مجدد با توجه به شرايط پيله وران و خواست آنان براي تجديد نظر در خصوص ورود کالاهايي است که آنان درخواست وارد کردن آنها را دارند.
مرادنيا اضافه کرد: همچنين طبق مصوبه هيات دولت تخفيف سود بازرگاني حاصل از مبادلات کالا براي هر مرزنشين هفت ميليون ريال و هر خانوار تا سقف چهار نفر 2٨ ميليون ريال در ماه است که اين افزايش مي تواند کمک بزرگي در معيشت مردم مرزنشين باشد.
استاندار کردستان يادآور شد: سود اختصاص يافته در کل مناطق و استان‌هاي مشمول طرح در کشور 42 هزار ميليارد ريال در سال بود و در طرح جديد بايد ميان پيله‌ور و تاجر براي ورود کالا توافق صورت گيرد تا زمينه انتفاع مناسب طرفين فراهم شود.
وي از ملکف شدن استانداران سه استان کردستان، آذربايجان غربي و کرمانشاه براي تعيين تکليف و راه اندازي مناطق آزاد تجاري و ويژه اقتصادي خبر داد و گفت: استانداري کردستان سال گذشته فعاليت هاي خود را به صورت متمرکز و جدي بر راه اندازي منطقه ويژه اقتصادي بانه و مريوان معطوف کرده و ادامه مي دهد.
مرادنيا تاکيد کرد: طبق مفاد جديد آيين نامه ساماندهي مبادلات مرزي در بازارچه هاي موقت کالاها به صورت تجميعي از شهرستان هاي مرزي ممنوع است که اين مهم نقش بسزايي در رونق کسب و کار بازاريان دارد.
وي در خصوص بازگشايي بازاچه سيف سقز اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران ممانعتي در فعاليت از اين مرز نمي ديد و طرح توسعه زيرساخت هاي اين بازاچه را نيز از مدتي پيش آغاز کرده اما بدليل عدم رغبت مسئولان اقليم کردستان عراق، توسعه زيرساخت ها به صورت موقت متوقف شده است.
مرادنيا يادآور شد: استانداري کردستان از طريق کنسولگري جمهوري اسلامي در سليمانيه و اربيل همچنان پيگير رفع مشکل مرز بازارچه سيف سقز است تا بتوانيم از توان آن براي بهبود معيشت مرزنشينان استفاده کنيم.
استان کردستان 227 کيلومتر مرز با کشور عراق دارد که در امتداد اين مرز پنج معبر پيله وري ايجاد شده بود که در طرح آيين نامه ساماندهي مبادلات در بازارچه هاي غيررسمي و موقت مرزي چهار مورد از اين معابر شامل معابر گله سور و هنگ ژال بانه، معابر خانم شيخان و پيران مريوان و مله خورد سروآباد مورد توجه قرار گرفته است.
در اين طرح، معابر پيله وري کردستان براي ارائه خدمت به 23 هزار و 392 خانواده مرزنشين در سه شهرستان بانه، مريوان و سرآوباد پيش بيني شده است.
3034/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند