Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:11:47 GMT

24 گونه مار نیمه سمی و غیر سمی در زنجان زیست می کنند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۸۴۶۴

24 گونه مار نیمه سمی و غیر سمی در زنجان زیست می کنند

زنجان - ایرنا - رئیس اداره طبیعی حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: 24 گونه از مارهای موجود در طبیعت زنجان غیر سمی و نیمه سمی هستند.

رضا رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: چهار گونه دیگر که شامل افعی زنجانی، افعی البرزی و افعی شاخدار و گرزه مار است و در مناطق کوهستانی زنجان زیست می کنند دارای زهری خطرناک و کشنده هستند که افراد باید از نزدیک شدن به آنها اجتناب ورزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه داشتن سر مثلثی شکل و نوک تیز، پولک های کوچک سر، عمودی و بیضی بودن مردمک چشم و کم تحرکی ازجمله مشخصه های مارهای سمی است، اظهار کرد: تشخیص مار سمی از غیرسمی برای افراد عادی سخت است.
رمضانی افزود: مارها از اوایل بهار و با مساعد شدن شرایط دمایی، فعالیت خود در طبیعت را از سر می گیرند و فصل زادآوری این خزندگان زیبا و خطرناک نیز مابین فصول بهار و تابستان است.
وی تاکید کرد: مارها بطور طبیعی دشمن انسان ها محسوب نمی شوند اما اگر از سوی افراد مورد تهدید واقع شوند بلافاصله واکنش نشان داده و با گزش محرک کننده به مقام دفاع برمی آیند.
رئیس اداره طبیعی حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: مارها در کنترل جوندگان و حشرات، نقش بسیار مهم و ارزنده ای دارند و کاهش جمعیت این خزنده موجب افزایش جوندگان و حشرات شده و در نتیجه در بهداشت و سلامت انسان ها و کنترل آفت محصولات کشاورزی خلل ایجاد می شود.
رمضانی افزود: مارها بیشتر در زیر بوته ها و سایه درختان استراحت می کنند و افراد هنگام کندن بوته ها و یا استراحت و اتراق در زیر سایه درختان باید به دقت محل را بررسی کنند.
به گزارش ایرنا، بر اساس اطلاعات موجود در ایران بیش از 21 گونه مار سمی و نیمه سمی و 35 گونه مار غیر سمی و بیش از پنج گونه مار دریایی وجود دارد.
این مارها به اسامی مختلفی چون 'افعی البرزی، افعی پلنگی،افعی زنجانی، افعی تکابی، افعی آذربایجانی، افعی دماوندی، طلحه مار، یله مار، تیرمار، آلوسر، کورمار، مارشتری، مار درفشی، مار پلنگی، گرگ مار، گوند مار، لوس مار، سیاه سوجه، مار آتشی، قمچه مار، مار قیطانی، مار خالدار، کک مار، کوتوله مار، کلیپر آبی، مار گورخری، مار خاکی' نامیده می شوند.
6084/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست طبيعت مار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال افعی تهران + عکس

روزنامه همشهری در یادداشتی به انتقاد از سریال «افعی تهران» و آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در این سریال پرداخت: سحر منصوری، روانشناس بالینی و روان‌درمانگر در این باره می‌گوید: «یکی از اشتباهات این سریال در بخش اتاق درمان، آرایش غلیظ درمانگر است. ما به‌عنوان درمانگر اصلا اجازه نداریم در اتاق درمان آرایش زیاد داشته باشیم. مسئله دیگر نگاه‌های مستقیم درمانگر به مراجع است و همینطور نحوه نشستن او و مراجعش که بسیار غلط است. از همه بدتر ارتباط غیرکاری و خارج از اتاق درمان با مراجع است. روانشناسان به همین دلیل حتی اجازه مشاوره با فامیل درجه یک خودشان را ندارند. ارتباط خارج از اتاق درمان اشتباه بسیار بدی است؛ حتی اگر جنس موافق هم باشند، نباید با هم دوست شوند و همدیگر را جایی خارج از اتاق درمان ببینند؛ چون درمان خاصیتش را از دست می‌دهد.»

منصوری می‌گوید: «فقط در مواقع ضروری و بسیار مهم است که مراجع اجازه دارد با شماره مشاورش که فقط هم تلفن کاری است، تماس بگیرد؛ یعنی در زمانی که افکار خودکشی یا دیگرکشی دارد.»

نکته دیگری که منصوری به آن اشاره می‌کند، هدیه گرفتن و هدیه دادن بین روان‌درمانگر و مراجع است: «این موضوع در سریال به‌خوبی رعایت شده بود، ولی یکباره با اظهار علاقه مراجع و پس نزدن روانشناس، همه چیز عوض شد.»‌

منبع: همشهری

tags # سحر دولتشاهی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) این سکانس از افعی تهران، داغ خیلی‌ها را تازه کرد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • انتقاد از آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال افعی تهران + عکس
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • مریلا زارعی قاتل زنجیره‌ای سریال افعی تهران است؟
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • دانلود سریال افعی تهران قسمت ۸ هشتم کامل
  • گزارش: شش سر افعی بی‌رحم در سری آ!