Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی  و منابع طبیعی استان فارس از اقدام جهادی و نظارت مستقیم و میدانی دادستان شیراز و مدیران و مسئولان متولی امر زمین  در رفع تصرف از 100 هکتار از اراضی منطقه  قلات و کلستان در حاشیه شیراز تقدیر کرد.

وی با تأکید بر اینکه این اقدات ضمن رفع تصرف از اراضی  ملی زمینه ایجاد تصرفات جدید را کاهش خواهد داد گفت: وقتی متعرضین به اراضی بدانند که مسئولان اجرایی و نظارتی اجرای صریح قانون را با اراده در دستور کار خود قرار داه اند بدون شک در ادامه اقدامات خلاف قانون خود تجدید نظر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی قوه قضایئه در استان فارس در ادامه با بیان اینکه دستگاه های مسئول باید پیش از وقوع تصرفات گسترده و ساخت و ساز های غیر مجاز برخوردهای قانونی را در دستور کار قرار می دادند گفت: حضور میدانی دادستان در آزاد سازی و رفع تصرف از اراضی در راستای حمایت و پشتیبانی از دستگاه های متولی و ایجاد نظم و امنیت و برخورد با افرادی است که به مقابله با اجرای  قانون می پردازند لذا لازم است اقدام مشابه در دستور کار همه مسئولان دستگاه های متولی قرار گیرد .

القاصی  تصریح کرد: این حساسیت نه تنها در شهر شیراز و اراضی اطراف بلکه باید در سراسر استان اعمال شود چرا که تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی توسط افراد سودجو در همه جای استان حساس  و خلاف قانون است.

وی تأکید کرد: در مسیر این اقدام قانونی لازم است اعضای شورای تأمین در شهرستان ها با تدابیر لازم به اجرای هر چه بهتر قانون کمک کنند و زمینه بازگرداندن بیت المال و منابع طبیعی به دولت را فراهم نمایند.

 رئیس کل دادگستری استان فارس مبازره با زمین خواری و تصرفات غیر مجاز و تغییر کاربری های غیر قانونی را از جمله مطالبات عمومی خواند و تأکید کرد: این اموال عمومی وتعلق به همه است و مسئولیت صیانت و حراست از این منابع ملی وظیفه قانونی ما مسئولین است . دربخش دیگری از این نشست رئیس کل دادگستری فارس بر تشکیل کارگروه ویژه در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم روستاهای کلان شهر شیراز تأکید کرد و افزود: وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز باید قبل از بازنگری در طرح هادی روستاها مشخص و تعیین تکلیف شوند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان این که لازم است با بررسی کارشناسی و استفاده از ظرفیت های قانونی نسبت به تدوین طرح جامع جهت ساماندهی،کنترل و نظارت اجرای طرح هادی روستاها با رویکرد پیشگیرانه اقدام گردد تصریح کرد: باید در این طرح شرح وظایف کلیه دستگاه های ذیربط، تبیین ضمانت اجرای طرح ،استخراج ظرفیت های قانونی و پیش بینی خلاءهای قانونی در بحث کنترل و نظارت مد نظر قرار گیرد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال همچنین بر تشکیل تیم حفاظتی ویژه برخورد قاطع و قانونی با ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم کلان شهر شیراز تأکید کرد و گفت: گزارش ساخت و سازهای غیر مجاز و خارج از محدوده طرح هادی باید به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی استان ارسال شود.

کد خبر 4317293

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری فارس رفع تصرف از اراضی ملی راهپیمایی روز قدس بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس مشهد شهرکرد گرگان شیراز یاسوج شب قدر خطبه های نماز جمعه امام خمینی ره خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۸۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در برخورد دو کامیون در آزاد راه اصفهان- شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس جمعیت هلال احمر آباده گفت: در پی اعلام مرکز پیام هلال احمر این شهرستان، گزارشی مبنی بر برخورد کامیون ولوو اف اچ ۴۸۰ با کامیونت الوند در کیلومتر ۱۷۴ آزادراه شیراز-اصفهان نجاتگران این سازمان به محل حادثه اعزام شدند.
علی سعادتمند افزود: سه تن از نجاتگران پایگاه شهدای عشایر کلوان پس از کنترل ترافیک و ارزیابی، فرد جان باخته را که در کامیونت الوند گرفتار شده بود به وسیله ست نجات هیدرولیک و جرثقیل، رها کردند.
وی بیان کرد: ۲ مصدوم دیگر این حادثه که مرد بودند هم با اورژانس به مرکز درمانی آباده منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • یک کشته در برخورد دو کامیون در آزاد راه اصفهان- شیراز
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه