Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@12:30:59 GMT

مرگ گیتاریست سابق گروه موسیقی معروف +عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۹۱۸۵

مرگ گیتاریست سابق گروه موسیقی معروف +عکس

رکنا: دنی کِروان، از اعضای گروه فلیت‌وود مک در ۶۸ سالگی درگذشت.

دنیل دیوید کروان، گیتاریست پیشین گروه فلیت‌وود مک که ۵ آلبوم استودیویی با آنها دارد در سال ۱۹۶۸ وقتی که تنها ۱۸ سال داشت به فلیت‌وود مک پیوست.

کروان در تور گروه در سال ۱۹۷۲ به خاطر مشکل اعتیاد به الکل از فیلت‌وود جدا شد. او پس از جدایی از فلیت‌وود ۴ آلبوم استودیویی انفرادی منتشر کرد اما به خاطر مشکلات روحی روانی در اواخر دهۀ هفتاد میلادی عرصۀ موسیقی را ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت موسیقی پیچ‌فورک در سال ۱۹۹۳ اعلام کرد گیتاریست پیشین گروه فلیت‌وود مدت‌ها در پناهگاه افراد بی‌خانمان زندگی می‌کرده است.

علت مرگ کروان هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. گروه به احترام او در صفحۀ فیسبوک خود پست مفصلی را منتشر کرد. در بخش‌هایی از این پست می‌خوانیم: «… دنی در سال‌های اولیه فعالیت گروه نیروی بسیار قدرتمندی بود. عشق او به بلوز باعث شد تا در سال ۱۹۶۸ از او درخواست شود به گروه فلیت‌وود مک بپیوندد؛ جایی که سال‌ها خانۀ موسیقایی او بود…»

دنی کِروان در سومین آلبوم گروه فلیت‌وودمک (Then Play On) به آنها پیوست و تنها در چهار آلبوم با آنها ماند. این چهار آلبوم اما در کارنامه کاری ابرگروه بلوز انگلیسی دردهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ بسیار مهم بودند. کراون در دومین آلبومی (Kiln House) که با گروه کار کرد دیگر شخصیت محوری پیدا کرده بود و تا پایان همکاری‌اش در شکل‌گیری رنگ صوتی گروه نقش بسیار مهمی داشت. بعد از پایان کارش در این گروه همکاری‌های پراکنده دیگری هم داشت اما تمام دوران فعالیت او حدود ۱۰ سال داشت و اگر هم آثاری از او در سال‌های بعد منتشر شد، اجرا و یا ضبط آن مربوط به دهه ۱۹۷۰ بود.

گروه فیلت‌وود مک تا امروز بیش از ۱۸ عضو داشته است که بسیاری از آنها همکاری‌های کوتاه‌مدت چند ساله داشتند. این گروه به عنوان یکی از مهم‌ترین گروه‌های انگلیسی در تاریخ موسیقی راک و بلوز مطرح است.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت موسیقی عکس زندگی دیوید درگذشت عکس حوادث مرد ایران فیلم تجاوز قتل خانواده تهران پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: اخلاق جزئی از دین است و جامعه هم باید به سمت جامعه برادرانه پیش برود، البته برخورد جدی با فساد اجتماعی هم لازم است و نباید از آن بترسیم.

کد خبر 849462 برچسب‌ها خبر مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر اخلاق

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • تشریح جزئیات برگزاری جشنواره سرود فجر/ سرود تقویت می‌شود
  • اعلام آمادگی دفتر موسیقی برای همکاری با فضای دانشگاهی کشور
  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • (تصویر) جشن تولد بکام به همراه آشپز معروف!
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • عکس‌| لذت زندگی، با پسر بوکسور معروف!