Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار حیدری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: بخشی از مواد آیین نامه های گذشته که مرتبط با حوزه مرزنشینان بوده است، اصلاح شده که بر این اساس، نزدیک به ۵۰ درصد از این آیین نامه به اجرا گذاشته شده است و از جمله آن می‌توان به جانمایی بازارچه های مرزی در این رابطه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور افزود: رایزنی با کشورهای همسایه و توجیه دست اندرکاران سامانه های مربوط به این آیین نامه نیز در نتیجه اصلاح آیین‌نامه های قبلی صورت گرفته است، بر این اساس برای اصلاح روند کاری، جلساتی با حضور وزیر کشور و وزارت صنعت، اقتصاد، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دیگر دستگاهها، برگزار و دو آیین نامه ساماندهی مبادلات مرزی اصلاح شده است.

وی با بیان اینکه این آیین نامه، ظرفیت های خوبی را برای مناطق مرزنشین مشمول ایجاد کرده است، گفت: در گذشته، کالاها به پشت مرزهای رسمی و غیررسمی کشور انتقال پیدا می کرد و در نهایت از سوی کوله بران به داخل کشور وارد می شد، اما این کار بدون حضور هیچ دستگاه نظارتی از جمله استاندارد و بهداشت و دخالت آنها صورت می‌گرفت، در حالیکه آیین نامه جدید، ظرفیتی ایجاد کرده است که هم این کار با نظارت دستگاههای مربوطه باشد و هم شان مرزنشین رعایت شود.

به گفته حیدری، بر این اساس در گذشته مرزنشین فقط کار تجار را انجام می داد، اما اکنون همه در مسیر فعالیت مردمان مرزنشین فعالیت می کنند؛ ضمن اینکه در گذشته اگر کشور مقابل مرزها را به هر دلیل تعطیل می‌کرد، روند کار مرزنشینان نیز متوقف می شد، اما در آیین نامه جدید در هر شرایطی، کار مرزنشینان ادامه پیدا می کند.

وی اظهار داشت: اکنون سامانه ای با همکاری وزارت صنعت طراحی شده است که افراد مشمول فعالیت مرزنشینی نیز مشخص شده اند. همچنین کارت فعالیت مرزنشینان در سامانه نیز طراحی شده است و در حال حاضر آنچه که در قالب این آیین نامه دیده شده است، به گونه ای کار را پیش می‌برد که شناورها، لنج ها و نیز ملوانان نیز انگیزه کافی برای انجام عملیات مرزنشینی انگیزه داشته باشند، همچنین در قالب آیین نامه جدید، شناورهایی که در آبهای ایران طی طریق می کنند، از گازوئیل با تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی برخوردار می شوند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور خاطرنشان کرد: تاجر باید رغبت کند که از مبدا به مقصد کالا حمل کند که برای تاجر نیز ۲۰ درصد تخفیف سود بازرگانی لحاظ شده است.

وی اظهار داشت: این دو آیین نامه از سوی وزیر کشور به دستگاههای کشور در روز جاری ابلاغ شده است و انتظار داریم که ظرفیت های خوب این آیین نامه اجرایی شود، ضمن اینکه آنچه که دولت قرار است که در قالب این آیین نامه برای مرزنشینان طراحی کند، اقدامات خوبی را انجام دهد.

به گفته حیدری، از ویژگی های دیگر این آیین نامه آن است که دستگاههایی مثل وزارت صنعت، اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه به موازات اجرای این آیین نامه اقدامات اقتصادی نیز انجام دهند؛ بر این اساس در مناطق کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان که مناطق ویژه ای در گذشته تعریف شده اما عملیاتی نشده بودند نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است؛ به نحوی که اکنون آیین نامه تاکید دارد که به جای اینکه ما واردکننده کالا باشیم، مرزنشینان صادرات کالا انجام دهند. این کار البته در اسلام آباد غرب، بانه، میرجاوه نیز این کار عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: وزارت صنعت با حضور دستگاههای تسهیل کننده اشتغال در مرزها مکلف شده اند که ظرف شش ماه، اقدامات موثری را برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی ایجاد کنند.

کد خبر 4317320 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: شهریار حیدری مرزنشینان وزارت کشور بانک مرکزی ایران قیمت نفت گمرک بورس تحریم اقتصادی ایران اوپک صادرات نفت وزارت جهاد کشاورزی وزارت راه و شهرسازی تولید نفت ایالات متحده آمریکا خروج آمریکا از برجام بازار سهام تعرفه واردات گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۹۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی

به گزارش ایفدانا، سیدحیدر محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکو‌های اینترنتی، اظهار کرد:  تدوین این آیین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکو‌های اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، عنوان کرد: آنچه درمورد حمل دارو توسط سکو‌ها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آیین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آیین‌نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکو‌های اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکو‌های مورد تایید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، گفت: این آیین‌نامه تنها درمورد حمل دارو و  تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، همچنین عرضه دارو‌های خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته دکتر محمدی مجوز فعالیت سکو‌های اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند،   دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکو‌های متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکو‌ها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آیین‌نامه برای سکو‌ها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

وی تصریح کرد: داروخانه‌هایی که درخواست فعالیت با سکو‌های اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تایید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود، همچنین درصورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟