Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@02:26:33 GMT

تکمیل ساخت دیوار مرزی ترکیه و سوریه

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۹۹۷۵

تکمیل ساخت دیوار مرزی ترکیه و سوریه

بنا به گزارش خبرگزاری آناتولی، مقامات ترکیه از تکمیل پروژه ساخت دیوار مرزی مشترک با سوریه خبر دادند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنا به اعلام مقامات ترکیه، این کشور ساخت یک دیوار بتنی به طول 764 کیلومتر را در مرز مشترک با سوریه تکمیل کرده است.

یک مقام دولتی ترکیه، که نخواست نامش فاش شود، روز شنبه به خبرگزاری آناتولی اعلام کرد شرکت عمرانی دولتی «توکی» مسئولیت ساخت 564 کیلومتر از این دیوار را برعهده داشت و استان‌های مرزی نیز در ساخت 200 کیلومتر از دیوار مرزی مشترک با سوریه همکاری داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آنکارا پروژه ساخت دیوار 826 کیلومتری در مرز سوریه را در سال 2015 آغاز کرد. ساخت دیوار مرزی با سوریه به عنوان بخشی از اقدامات دولت ترکیه برای افزایش امنیت در مرزها و نیز مبارزه با قاچاق و عبور غیرقانونی از مرزهای این کشور صورت گرفت. ترکیه 911 کیلومتر مرز مشترک با سوریه دارد که از سال 2011 و به دنبال تحولات اخیر در سوریه دچار تنش شده است. دیوار مرزی ترکیه در امتداد استان‌های شانلی اورفه، مادرین، شرناق، ختای قرار داد.

این مقام ترکیه در ادامه همچنین خاطرنشان کرد پروژه ساخت 144 کیلومتر از دیوار مرزی مشترک با ایران نیز از سوی این شرکت عمرانی تقریبا در حال تکمیل است. رئیس شرکت عمرانی توکی پیشتر از تکمیل 80 کیلومتر از دیوار مرزی در امتداد ایران خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تکمیل ساخت دیوار مرزی دیوار مرزی ترکیه و سوریه استان های مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه همکاری طالبان و ترکیه

به نقل از خبرگزاری باختر، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدامات مثبت اخیر در افغانستان و سفر هیات‌های بلندپایه سیاسی و اقتصادی بسیاری از کشور‌ها به افغانستان گفتگو شده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در این دیدار، موضع تجاری ترکیه در برابر رژیم صهیونیستی را ستایش کرد و درباره آغاز تجارت با ترکیه از طریق راه لاجورد و برپایی نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان با تلاش تجار هر دوکشور سخن گفت.

جنگ اونال کاردار سفارت ترکیه در افغانستان نیز گفت که آنان از پیشرفت‌های اخیر در افغانستان خرسند هستند و دوطرف باید برای گسترش روابط افغانستان و ترکیه به شکل مشترک تلاش کنند.

وی افزود که در روز‌های آتی پرواز‌های شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» به کابل آغاز می‌شود.

در این دیدار، دوطرف با اشاره به روابط «خوب و تاریخی» افغانستان و ترکیه، بر تلاش مشترک برای دستیابی به انتظارات دو کشور تاکید کرده اند.

دیگر خبرها

  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت