Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آخرين اخبار از تحولات سوريه از درگيري شديد ميان کميته هاي دفاع از شهرهاي محاصره شده کفريا و فوعه در حومه ادلب سوريه با تروريست ها حکايت دارد.

پيشروي ارتش سوريه در استان السويدا
نيروهاي ارتش سوريه در شمال شرق استان السويداء پيشروي کردند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ، ارتش سوريه و نيروهاي همپيمان به پيشروي در شمال شرق استان السويداء ادامه مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد تبليغات جنگ ارتش سوريه تصاويري را از عمليات عليه تروريست هاي داعش در اين منطقه پخش کردند.

حمله تروريستها به کفريا و فوعه
شبکه تلويزيوني العالم از درگيري شديد ميان کميته هاي دفاع از شهرهاي محاصره شده کفريا و فوعه در حومه ادلب سوريه با تروريست هايي خبر داد که از سه محور به اين شهر حمله کرده اند. در اين درگيري ها دهها تروريست کشته يا زخمي شدند.
کميته هاي مدافع دو منطقه الفوعه و کفريا ، تلاش افراد مسلح جبهه النصره براي نفوذ به دو منطقه ريف ادلب را ناکام گذاشتند.
کميته هاي مردمي مدافع دو منطقه محاصره شده الفوعه و کفريا در ريف ادلي شمالي بامداد روز يکشنبه با جبهه النصره و گروه هاي مرتبط با آن و براي جلوگيري از  نفوذ آنان به چندين منطقه در اطراف دو منطقه مذکور از محورهاي بنش ، رام حمدان و الصواغيه  وارد درگيري هاي خشونت آميزي با آنان شده و تلفات مالي و جاني به آنان وارد کردند.
در حمله گروه هاي تروريستي به الفوعه و کفريا کميته هاي مدافع اين شهر، تلفات مالي و جاني زيادي به افراد مسلح وارد کردند.
کميته هاي مردمي مدافع دوشهرک محاصره شده الفوعه و کفريا در ريف ادلب شمالي با نفوذ افراد مسلح جبهه النصره و گروههاي مرتبط با آن، به چندين مرکز وابسته به کميته مردمي در اطراف اين دوشهرک، مقابله کردند.
گروههاي مسلح با شليک گلوله هاي موشکي و استفاده از تيربارهاي سنگين از محور شرقي از مزارع الصواتيه و تل الخربه به سوي مراکز کميته ها در اين شهرک حمله کردند که به دنبال آن برخي از افراد مسلح به اطراف يکي از مراکز دفاعي وارد شده و خطوط امدادرساني آن منطقه را قطع کردند.
اين در حالي است که کميته هاي مدافع دوشهرک با يک ضد حمله و انهدام يک مسلسل کاليبر 23 توانست افراد مسلح را به عقب نشيني وادار کند و شماري از آنان را کشته و زخمي کند همزمان با اين حمله ، جبهه النصره نيز براي سرپوش گذاشتن بر عقب نشيني اين گروههاي ناکام در حمله به سمت شرق اين دو شهرک ، از سوي رام حمدان و بروما به محور غربي اين دو منطقه حمله کردند.
الفوعه و کفريا دو شهرک  سوري واقع در شمال شهر ادلب و در 30 کيلومتري مرزهاي ترکيه قرار دارند که از زمان آغاز جنگ سوريه بهاي سنگيني پرداخته اند. بيش از 2800 شهيد و 40 حمله از سوي گروههاي مسلح و تروريستي النصره که آخرين حمله نيز حملات تروريست هاي ازبک در بامداد روز يکشنبه از دو محور بود که الفوعه و کفريا را هدف قرار داده بودند.

دو انفجار تروريستي در شهر منبج
شبکه تلويزيوني الميادين از انفجار دو موتورسيکلت در هتل و بيمارستان الباسل در منبج در استان حلب سوريه خبر داد. در اين انفجار شماري شهيد و زخمي شدند.
منابع آگاه اعلام کردند دو انفجاري که در شهر منبج سوريه رخ داد ناشي از بمب هاي صوتي بود.
 الميادين همچنين افزود  افراد ناشناس دو بمب صوتي را در نزديک بيمارستان الفرات و ميدان عمومي در نزديک بيمارستان امل منفجر کردند که در اين انفجار يک نفر آسيب ديد و عوامل انفجار متواري شدند.
اين انفجارها يک روز پس از آن صورت گرفت که يگان هاي مدافع خلق ( گروه مسلح کرد) پس از توافق آمريکا و ترکيه درباره اوضاع شهر منبج، مستشارانشان را از اين شهر خارج کردند.

مانور نظامي صهيونيستها در بلندي هاي جولان
اويخاي ادرعي، سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي در صفحه شخصي خود در توييتر از آغاز تمرين هاي نظامي ناگهاني و گسترده در بلندي هاي جولان خبر داد و نوشت: پيش بيني مي شود اين تمرين ها چند روز ادامه يابد. در اين مدت بلندي هاي جولان شاهد حرکت خودروهاي نظامي خواهد بود و صداي انفجار شنيده خواهد شد. همچنين نظام فراخوان سربازان احتياط فعال شده است.
ارتش رژيم صهيونيستي مدعي شده که اين مانور، از مدت‌ها قبل برنامه‌ريزي شده و بخشي از مانورهاي سال 2018 به منظور «حفظ آمادگي» نظاميان صهيونيست بوده است.

کمک آمريکا به معارضان مسلح در سوريه
آمريکا همچنان درحال کمک به معارضان مسلح در سوريه است.
به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک ، منبعي در گروه موسوم به « نيروهاي سوريه دموکراتيک » اعلام کرد آمريکا همچنان به تقويت حضور نظامي خود در سوريه و تحويل سلاح براي اين گروه مخالف سوري ادامه مي دهد.
يکي از عناصر گروه « نيروهاي سوريه دموکراتيک » که نامش فاش نشده است گفت در تازه ترين مورد ، مقامات آمريکايي خودروها و تجيهزاتي را براي نيروهاي دموکراتيک سوريه ارسال کرده اند.
وي افزود :« آمريکا در اين منطقه سه پايگاه نظامي دارد و به صورتي فعال حضور نظامي خود را در آنجا توسعه مي دهد. »
به گفته وي تسليحات و خودروهاي زرهي آمريکا از شمال عراق به صورت زميني وارد خاک سوريه مي شود و به شرق ديرالزور انتقال مي يابد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آخرين تحولات سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات پیچیده ایران در جهان طنین انداخته است

پاسخ نظامی ایران به اقدام تروریستی اسرائیل در دمشق، ضعف اسرائیل و قدرتمندی ایران را نشان داد. حمله ایران نه تنها در منطقه بلکه در مقیاس جهانی نیز طنین‌انداز شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: مراد یشیلتاش؛ استاد دانشگاه ترکیه، در تحلیلی که از سوی روزنامه صباح ترکیه منتشر شد، می‌نویسد: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، تنش‌های منطقه‌ای را به اوج بی‌سابقه‌ای رساند و بار دیگر ژئوپولیتیک پیچیده خاورمیانه را در کانون توجه قرار داد. واکنش تلافی‌جویانه ایران به این تجاوز، نه تنها در منطقه بلکه در مقیاس جهانی نیز طنین‌انداز شده است. پاسخ ایران با دو هدف انجام شد: نشان دادن قدرت نظامی خود و رساندن پیامی سیاسی به جامعه بین‌المللی. این اولین مورد از سال ۱۹۷۳ بود که یک دولت، پاسخ نظامی به اسرائیل داد و بدین وسیله وضعیت طولانی مدت مصونیت اسرائیل را مختل کرد.

ایران به دنبال تقویت قدرت بازدارندگی خود در برابر بازیگران منطقه‌ای و جهانی است. حمله ایران از طریق یک عملیات نظامی پیچیده شامل موشک‌های کروز و بالستیک و همچنین پهپادها که به نام شاهد ۱۳۶ شناخته می‌شوند، انجام شد. استفاده ایران از پهپادهای شاهد ۱۳۶، موشک کروز زمین به زمین پاوه با برد ۱۶۵۰ کیلومتر، موشک‌های غدیر و عماد و دزفول، تایید شده است. علاوه‌بر آن، استفاده از موشک خیبرشکن با برد ۱۴۵۰ کیلومتر که ظاهرا قابلیت مانور بالایی در برابر سامانه‌های پدافند هوائی را نیز دارد تایید شده است. عملیات ایران، محدودیت‌های دفاعی اسرائیل را آشکار کرد و نشان داد که سامانه‌های پدافند هوائی اسرائیل دچار آسیب‌پذیری‌ هستند. پنج موشک بالستیک پایگاه هوائی نواتیم، و چهار موشک پایگاه هوائی نِگِو را هدف قرار دادند.

رویارویی اخیر بین اسرائیل و ایران، سؤالاتی را در مورد استراتژی امنیتی اسرائیل ایجاد می‌کند، در حالی که هدف آن تقویت بازدارندگی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای است. نقش ایالات متحده با حمایت مداوم از اسرائیل در کنار افزایش تلاش‌ برای جلوگیری از تنش بیشتر مشخص شده است.

عملیات تلافی‌جویانه ایران با عنوان «وعده صادق»، چالشی مهم برای سامانه‌های پدافند هوائی اسرائیل بود. هزینه نسبتا پایین حمله در مقایسه با هزینه اقتصادی بالای دفاع پایداری دراز مدت جنگ را به یک نگرانی حیاتی برای اسرائیل تبدیل می‌کند. بنابراین، توانمندی‌های تهاجمی ایران هم چنان یک تهدید دائمی برای اسرائیل قلمداد می‌شوند.

علاوه‌بر این، اظهارات «حسین سلامی» فرمانده سپاه پاسداران، حاکی از تغییر در الگوی سنتی رویارویی نظامی اسرائیل و ایران است. سلامی تاکید کرد که ایران با عملیات تلافی‌جویانه خود علیه اسرائیل، معادله جدیدی را ایجاد کرده و حملات بعدی اسرائیل به شهروندان، پرسنل و دفاتر و مراکز مرتبط با ایران، با پاسخ مستقیم مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر، پاسخ اسرائیل، بر ناتوانی این رژیم در عملیات مستقل در عرصه بین‌المللی تاکید دارد. حضور و حمایت آمریکا در منطقه، نقشی اساسی در شکل‌دهی به فرآیندهای تصمیم‌گیری اسرائیل دارد. علاوه‌بر این، درگیری اخیر باعث شعله‌ور شدن اختلافات سیاسی در درون خود اسرائیل شده است. سیاست‌های امنیتی دولت نتانیاهو با انتقادات داخلی و بین‌المللی مواجه شده و اثبات شده که ناپایدار است. افکار عمومی اسرائیل در رابطه با مدیریت بحران توسط دولت دچار اختلاف نظر شده. برخی از اسرائیلی‌ها از رویکرد تهاجمی‌تر نسبت به ایران حمایت می‌کنند در حالی که برخی دیگر از اسرائیلی‌ها خطرات مرتبط با تبدیل شدن به یک جنگ در مقیاس بزرگ را برجسته می‌سازند.

منبع: کیهان

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • اعلام آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با اسرائیل
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • عملیات پیچیده ایران در جهان طنین انداخته است