Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حسین خانزادی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع حادثه برای ناوشکن دماوند در سال گذشته در شهرستان انزلی، اظهار کرد: از همان روزهای ابتدایی احیای دوباره این ناوشکن در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه انتظار می رود براساس وعده ها داده شده تا پایان سال جاری کار احیای ناوشکن دماوند به اتمام برسد، افزود: در روزهای آینده کار بلوک چینی و نصب بدنه در حوضچه نیروی دریایی آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مسئول در تلاش هستیم تا این ناوشکن با وضعیت بهتر و پیشرفته تر نسبت به گذشته با بهره گیری از توان و پتانسیل داخلی احیای و برای انجام عملیات در دریای خزر آماده شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به ظرفیت ناوگان دریایی جنوب کشور از الحاق شناورهای جدید در کلاس ناوشکن جمهوری اسلامی و همچنین ناو جماران خبرداد و گفت: کار ساخت ناوشکن سهند نیز به پایان رسیده و موارد آزمایش آن نیز طی شده و در ماه های آینده به نیروی دریایی ملحق می شود.

وی به برخی ویژگی های این شناور در مقایسه با نمونه های قبلی آن اشاره و خاطرنشان کرد: این شناور دارای سامانه های دفاعی جدید در حوزه آفندی و پدافندی است.

دریادار خانزادی همچنین با بیان اینکه طی ماه های آینده همچنین شاهدالحاق ناوشکن دنا نیز خواهیم بود، ادامه داد: ساخت این ناوشکن در صنایع دریایی شهید درورشی وزارت دفاع در حال انجام بوده و مراحل پایانی خود را طی می کند.

برگزاری مسابقات جام دریایی با حضور ۱۰ کشور در ایران

وی یکی دیگر از برنامه های نیروی دریایی ارتش را الحاق یک فروند زیردریایی تماما ایرانی به ناوگان جنوبی اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به ظرفیت و پتانسیل و توان متخصصان داخلی در راستای حفظ تمامیت ارضی و برقراری امنیت در دریاهای تحت حاکمیت ایران حرکت می کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به برگزاری مسابقات جام دریا طی ماه آینده نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این رقابت ها در راستای توسعه تعاملات بین کشورهای حاشیه دریای خزر با هدف خزر دریایی صلح و دوستی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش میزبان این مسابقات در حوزه غواصی در دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر است، تصریح کرد: ۱۰ کشور در این مسابقات شرکت می کنند.

به گفته این مسئول مسابقات در بین تکاروان و رقابت بین ناوهای رزمی به میزبانی کشور آذربایجان برگزار می شود.

کد خبر 4317346

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان انزلی نیروی دریایی ارتش راهپیمایی روز قدس بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس مشهد شهرکرد گرگان یاسوج شیراز شب قدر خرم آباد خطبه های نماز جمعه امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس اعلام این وبگاه، حادثه در جریان یک تمرین رزمی نزدیک ساحل فلوریدا رخ داد؛ مجروحین این حادثه به بیمارستان دانشگاه «ساوانا» منتقل شدند.

این در حالیست که ۵ ملوان به منظور دریافت مراقبت‌های بیشتر به بیمارستانی در ایالت جورجیا منتقل شدند.

به گزارش میلیتری تایمز، نیروی دریایی آمریکا ماهیت این حادثه و یا عملیات ویژه مذکور را فاش نکرد و تنها گزارش داد که حادثه حین برگزاری یک تمرین رزمی رخ داده است.

همچنین در این حادثه ۲ فروند «هاورکرافت» نیروی دریایی آمریکا که برای جابجایی نیروها و تجهیزات از کشتی به ساحل استفاده می‌شدند، سانحه دیده اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تا کنون بیانیه‌ای در خصوص ماهیت این رویداد منتشر نکرده است.

کد خبر 849452 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • ماموریت در نیمکره جنوب زمین
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت