Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسن پسندیده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به آغاز هفته محیط زیست از ۱۵ تا ۲۱ خرداد ماه در سراسر کشور اظهار کرد: مهمترین معضل و چالش محیط زیستی در استان قزوین بحران کمبود آب، پایین رفتن سطح سفره‌های آب زیرزمینی و خشکسالی‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین با اشاره به شعار“حذف آلودگی پلاستیک” به عنوان شعار هفته محیط زیست، افزود: از آنجایی که پلاستیک‌‌ها تجزیه ناپذیر هستند و اثرات مخربی بر روی محیط زیست دارند باید توجه جوامع اجتماعی را نسبت به خطرات ناشی از پسماندهای پلاستیکی و آلودگی‌ های محیطی جلب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسندیده در خصوص هفته محیط زیست اعلام کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت این هفته برنامه‌ های مختلفی را به صورت ملی در نظر گرفته و به استان‌ها ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: برای هفته محیط زیست در سطح استان برنامه‌های متفاوتی نظیر نشست با اصحاب رسانه، برگزاری میزگرد تخصصی در حوزه‌های مختلف محیط زیست با دستگاه‌های اجرایی، برگزاری تورهای بازدید از مناطق حفاظت شده استان برای علاقه مندان به طبیعت، پاکسازی طبیعت، برنامه تبلیغاتی در هفته محیط زیست در سطح شهر و سایت های مجازی و نشست خبری در صدا و سیما پیش بینی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به حوزه پسماند به عنوان یکی از موضوعات زیست محیطی بیان کرد: پسماندهای عادی شهرهای استان در سایت محمدآباد تجمیع می‌ شوند و تنها تعداد اندکی از مناطق شهری باقی مانده است که در ماه‌های آینده به صورت یک واحد زیر نظر شهرداری‌ها پردازش خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قزوین پلاستیک خشکسالی طبیعت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۱۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ عنوان برنامه همزمان با هفته محیط زیست در مرکزی اجرا می شود

گزارش خبرنگار مهر، یوسف یوسفی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری مشترک با مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی که با موضوع فراخوان جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت برگزار شد، اظهار کرد: در هفته محیط زیست ۲۰ عنوان برنامه با هدف تبیین فرهنگ تفکیک از مبدا با محوریت شعار هفته محیط زیست امسال «با مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» برگزار می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، ضمن تقدیر از فعالان پسماند گفت: برگزاری کارگروه مدیریت پسماند یکی از برنامه‌های هفته محیط زیست است که در این خصوص ۲ پروژه نیز افتتاح خواهد شد.

یوسفی بر ضرورت ترویج حفاظت از محیط زیست در غالب برنامه‌های فرهنگی گفت: اجرای برنامه در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی و برنامه ترویجی، پاکسازی محورها تحت عنوان پویش «مسیر سبز، ایران پاک» با هدف جمع آوری پلاستیک‌ها از محیط زیست از دیگر برنامه‌های این اداره در راستای حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.

وی استفاده از ظرفیت خانه‌های محیط زیست و اجرای ۶۸ برنامه در حوزه زیست محیطی از دیگر برنامه‌های هفته زیست در سال جاری برشمرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: نشست خبری با خبرنگاران، بازدید علمی دانش آموزان در راستای کاهش مصرف پلاستیک، نه به مصرف کیسه‌های پلاستیکی، برگزاری جشنواره در راستای حفاظت محیط زیست با عنوان نامه‌ای به طبیعت از دیگر برنامه‌های اداره محیط زیست در راستای فرهنگ سازی و حفاظت از محیط زیست خواهد بود.

ارسال ۱۴۰۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی نیز گفت: جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت در رده سنی ۷ تا ۱۷ سال در ۴ گروه سنی با همکاری کانون پرورش فرکی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

احسان منصوری افزود: متقاضیان می‌توانند تا ۳۱ فروردین آثار خود را در قالب نامه از طرف طبیعت خطاب به انسان در سایت بارگذاری یا از طریق پست و شماره تماس دبیرخانه واحد ادبی ارسال کنند.

وی گفت: تاکنون حدود ۱۴۰۹ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

کد خبر 6079726

دیگر خبرها

  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • ۲۰ عنوان برنامه همزمان با هفته محیط زیست در مرکزی اجرا می شود
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری محیط زیستی
  • حمایت مجدد تیم ملی فوتبال از یوزپلنگ ایرانی | تصویر یوز ایرانی به پیراهن تیم ملی برمی‌گردد
  • تغییر جدید در پیراهن تیم ملی فوتبال ایران
  • تصویر یوزپلنگ به پیراهن تیم ملی فوتبال بازمی‌گردد